wilmablogghund

Alla inlägg den 22 januari 2018

Av Wilma Border collie - 22 januari 2018 18:14

Detta har inte varit nån bra dag precis.

Jag och Sigrid skulle åka och jobba som hundliga assistenter igen. I dag skulle bland annat mattes mammas bil motioneras.

Hämtade Sigrid, åkte och i bland lät min bil underligt. Sånt händer med gamla bilar ibland. Matte påstod att den ibland inte riktigt uppförde sej som den skulle.

Nära mattes mammas hemma började den skramla och låta som om den tänkte trilla sönder i småbitar.

Matte skulle byta bilar i garaget, min bil kördes in utan att trilla i miljoner med delar.

Så satte sej matte i sin mammas bil bara för att upptäcka att den hade stått och laddat ur och vägrade starta. Ja, ja lätt fixat med startkablar så matte körde upp skramlande skrothögen ( som dessutom börjat lukta illa) bredvid sin mammas bil. Då dog skrothögen och totalvägrade allt. Alltså två bilar som var döda varav en på fel plats.

Jag tänker INTE tala om vilka ord matte kunde.

 

Ute ur garaget och på väg till mattes mamma för att meddela att ingenting går bra.

Hörde att matte pratade i telefonen medan vi blev blåsta på köttbullarna.

 

Nu är vi tillbaka i garaget och matte har släppt in en annan bil.

 

Hej! Så det är du som är mattes lillebror. Honom har jag aldrig träffat så jag hälsade artigt.

 

Jodå med hjälp av startkablar som låg i min bil så startade mattes mammas bil snällt.

Min bil eller om det är skrothög rullades ut från fel plats och in på mattes mammas parkeringsplats.

Vi hamnade i mattes mammas bil och fick ut och åka på vägar där vi aldrig åkt. Såg nåt som heter Torshälla till exempel. Där har jag aldrig varit.

Sen fick vi passa bil medan matte handlade tråk.

 

Efter ett tag såg jag hur matte virrade runt på den stora parkeringen. Först letade hon efter min bil/skrothög och sen gällde det att hitta bilen som innehöll mej och Sigrid när hon kom på vad hon skulle leta efter.

 

Nu ska vi till mattes mamma igen. Hoppas det är dags för de viktiga köttbullarna nu.

 

Snälla, vi behöver köttbullar. Du vet lyssna på en svärande matte är inget skoj och det har varit kaos ett tag. Vi fick självklart.

 

Människorna käkade lunch. Jag tiggde mer välbehövliga köttbullar.

 

Sigrid fick hon också, vi delar alltid lika på dom.

 

Sen skulle vi åka hem efter att ha varit borta länge. Sigrid var på humöret Måste göra en massa viktigt innan jag kan klä på mej. I detta fall var det rulla mycket och länge på en matta.

 

Mattes mammas bil gick snällt och vi blev skjutsade till sjön för vi behövde röra en del på oss också. Vi leker en stund va? Eller vad säjer du Sigrid?

 

Jodå det blev en massa lek, vi behövde röra på oss.

 

Sigrid hon sprang och sprang i snön. Tur att den var kall och lätt annars hade det blivit jobbigt.

 

Sluta tjata, isen håller. De har skottat rent den och det har gått människor här.

 

Ja, ja bäst att komma då. Vi insåg att mattes humör inte var det bästa efter den här förmiddagen.

 

Lekte mer och hade skoj en stund till.

 

Va? Ska vi hem? Vet inte om vi har lust med det. Men vi hade varit borta i många timmar och mattes humör var inte det bästa.

Skjutsade hem Sigrid och hörde att vi ska hitta på nåt skoj i morgon.

Hemma så pratade matte med Rottis Helgas husse som kan massor om bilar. Troligen har en moj till en grej gått av i min bil och slagit sönder saker i motorn. Men det ska visst undersökas i helgen. Nu får jag och Sigrid åka Peugeot istället och vi åker perfekt i den.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards