wilmablogghund

Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Wilma Border collie - 19 januari 2018 18:02

I går när jag var på eftermiddagsrunda så ansåg matte att hon skulle vara smart.

 

Alltså grävde hon fram min bil ur snömassorna, nåt om spara tid i dag eftersom vi skulle ha lite bråttom.

 

Bara det att i morse så såg bilen ut så här igen, hade drällt ner nya mängder med snö.

När matte svurit färdigt över bil och vinter så hämtade jag Sigrid och sen skulle vi åka och göra massor.

Började med att passa hela parkeringshuset vid Sjuka huset eftersom matte skulle på nåt snabbesök hos en människoveterinär. Stressad matte för hela vägen till Eskilstuna bestod av modd och halka. Ett par bilar hade haft otur och parkerat i diket respektive ute på en åker,

 

Så nu ska vi gå och jobba som hundliga assistenter igen.

 

Eftersom det är energikrävande att vara hundliga assistenter så tiggde vi till oss köttbullar.

 

För att vara på den säkra sidan så tiggde vi av matte också.

Sen efter ett tag så skulle vi åka och fixa saker.

 

Jaha så det passar att komma nu. Vi har passat bilen i flera veckor medan matte fixade tråk till sin mamma och sej själv..

 

Nästa märkliga stopp. Jag ville hänga på eftersom jag känner Ann Marie men det fick jag inte. Den lilla påsen innehåller en burk honung som matte dumpade där och tog den stora istället. Ann Marie smittas tydligen med nåt som matte inte alls vill ha.

Tillbaka hos mattes mamma med hennes saker och nu skulle det käkas lunch.

 

Hundliga assistenter får också lunch. Nu serverades vi prinskorvar. Utsökt gott.

 

Somnade med mattes fötter som huvudkudde. Bäst så eftersom hon ibland visar tendenser till att rymma.

 

Sen bytte jag plats och provade att passa den där Rullator. Vet ju inte om såna också är rymningsbenägna.

Så var det dags att åka hem. Nu hade de kommit ihåg att åtgärda vägen så det gick snabbare.

 


Nu ska vi hitta på nåt en stund.

 

Alltså nu börjar det vara kris med snödjupet om man är lika liten som Sigrid.

 

Men Sigrid är tuff och enligt henne själv oövervinnerlig så hon tog sej fram utan att varken försvinna eller drunkna.

Vi kunde till och med leka. Men snön når upp till magen på mej.

 

Ute på isen höll de på och tog bort snön. Dröjer inte så länge innan de ska ta upp en massa is och göra öppet vatten.

 

Våra bord har massor med snö, men det gick utmärkt att hoppa upp på dom.

 

Ute över sjön där kom dimman så det blev nästan trolskt enligt matte.

 

Här var det lättare att gå för de hade kört med nån snöslunga.

 

Sigrid hon tänker jobba som snöplog. Den här bilden la matte upp på sin Facebook med texten Snöplog liten men effektiv uthyres. Nu kan Sigrid åka på turné landet runt för många vill hyra henne.

 

Hemma på min gata. Sigrid trodde att hon ÄNTLIGEN skulle med hem till mej Men matte dumpade bara min bil. Vi skulle gå hem till Sigrid och lämna henne.

 

Hemma igen så provade jag det nya aktivitetsspelet som jag har ärvt av Ann Maries hund. Superskoj det här också. Alltså jag kan inte ha för många såna här. Fler aktivitesspel till mej. Skulle kunna hålla på med såna hela dagarna.

I morgon blir det så där superskoj igen. Det är lördag och dags för hundträff igen.

Veckans allra bästa dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards