wilmablogghund

Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Wilma Border collie - 16 januari 2018 18:07

Har väl knappast undgått nån att det varit lite blåst ute.

Var ganska mycket redan när jag gjorde min kvällsrunda och och på morgonrundan var det ännu värre.

Men sen skulle jag i alla fall gå och hämta Sigrid. Visst oväder med storm och snön på tvären men vi måste ut och röra på oss och sköta våra behov.

 

Nu ska vi nånstans där vi helst inte blåser bort.

 

Men titta där borta. Nu blir det trevligt för vi ser minsann Dreamy Tax. Vi skulle minsann få umgås med henne i dag också.

 

Så äntligen på fria tassar och människorna trodde att det skulle blåsa lite (med betoning på lite) mindre nedanför skidbacken.

 

Fanns en massa trevliga dofter som vi självklart undersökte noga.

 

Blev en del skoj lek också. Skoj hade vi och Dreamy som inte brukar vilja leka gillar verkligen att göra det med mej och Sigrid. Bra för Sigrid också att få leka med hund i sin storlek. Hon tror ju att hon är minst lika stor som jag,

 

I bland så övervakade jag vad de gjorde. Typ så de två små inte blåste bort.

 

Blev en hel del spring i backen eftersom vi lekte jaktlekar.

 

Så fick Dreamy smaka av våran ost. Sån hade hon aldrig ätit och det var det absolut godaste hon nånsin hade smakat.

 

Jo det där var så gott så jag vill ha mer. Dreamy blev mattes skugga en stund i jakten på mer ost. Fast matte är av naturen snål med den. Den kommer bara fram när vi gjort nåt extra bra.

 

Över sjön så stormade det och snön kom på tvären.

 

Kollade självklart efter Ossy men han syntes inte till. Skulle tro att han låg inne och sov i ovädret

 

Där står Dreamy och hennes matte och spanar efter mej och Sigrid. Inne i skogen här finns det nåt så spännande och det är inte första gången vi gör en otillåten rymning här.

 

Sigrid kom tillbaka först och blev fånge. Det slutar så när vi inte sköter oss.

 

Jo jag kom jag också. Begriper inte varför matte sa saker. Vi har viktiga hundsaker och göra här inne så då får hon faktiskt vänta.

 

Äsch! Vi blev fångar, det heter frihet under ansvar och det innebär att man inte får avvika. Men det finns viktiga saker ibland, bara matte som inte fattar det.

 

Dreamy hon hittade nåt spännande under en gran i Tråkskogen. Vet inte vad det var.

Stormade mer och mer så skogen var ingen säker plats.

 

Va? Ska vi gå hem? Är det redan slut på det roliga? Tydligen var det så och vi hade varit ute länge i storm och snöfall.

Lämnade hem Sigrid till sej. Jag vill faktiskt ha tillbaka de vanliga rutinerna när vi är tillsammans i många timmar.

Hemma igen så fick jag passa huset.

 

Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en stund. Men hon trodde att hon skulle slippa lämna sin tomt och ville helst in igen. Men matte släpade i väg henne på en runda.

 

Eftermiddagsrunda och det snöade och snöade men blåste lite mindre. Trodde att jag skulle hälsa på hos Susanne och få lite godis och trevligt umgänge. Korkat affären var stängd! Kan väl vara extraöppet när jag passerar.

I morgon hoppas jag att det är bättre väder så vi kan ta en längre runda nånstans.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards