wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 januari 2018

Lekt med Ossy och provat en ny grej

Av Wilma Border collie - 11 januari 2018 18:02

Ingen ordning på mina morgonrutiner just nu för jag skulle inte hämta Sigrid i dag heller.

Fast sen när matte pratat i den där telefonen (tydligen hennes nya hobby) så skulle jag i alla fall gå gå och hämta henne.

 

Så skulle vi nånstans. Det går inte att passera över Heden utan att Sigrid ska rulla på alla isfläckar hon hittar.

 

Vägen genom Tråkskogen skulle få duga idag enligt matte.

 

Mulet och dimma med rimfrosten kvar då blir det alla tänkbara nyanser av grått över alla våra bra skogar.

 

Vi lekte en del i den där konstgjorda snön. Roligt hade vi. Så kollade vi en massa andra viktiga hundsaker också

  .

Men sen blev Sigrid fången en stund. Hon ägnade sej åt otillåtna rymningar här i lördags och det var alldeles för mycket spårande ett tag

 


Självklart så utnyttjade vi godisstenen och passade på att spana efter Ossy. Såg honom inte.

 

Men vi bestämde oss för att leta efter honom med tur så…………..

 

Jodå Ossy var på sitt dagis och blev överlycklig när vi kom.

 

Jaha vad ska vi hitta på för nåt då?

 

Började med några skoj brottningsmatcher. Såna är alltid roliga.

 

Så var det de två fullkomligt galna hundarna. Undrar var de kommer ifrån? Ingen av oss såg de här två monstren.

 

Sigrid och Ossy lekte också en massa, fast Sigrid tror att hon kan brottas med Ossy vilket nog inte skulle gå så bra.

 

Ja, ja Ossy jag vet att du tycker att jag är snyggast i hela Malmköping. Men det är lite överdrivet att du alltid ska falla framför mina tassar.

 

Matte blev upptagen av nåt av alla telefonsamtal så jag drog på en egen runda. Men Ossy och Sigrid hade minsann stenkoll på var jag var och jag kom tillbaka lika snabbt

igen.

 

Sen ansåg Ossy att det var dags för benet vilket han självklart fick och vi gick vidare.

 

Matte gjorde fånge av Sigrid eftersom hon tror att det är okej att springa på isen vilket är strängt förbjudet. Fast hon försökte i alla fall.

 

Vad jag gör på isen? Bara provar om den håller för att jag kissar på den och det gjorde den.

 

Sen fick matte nån av sina idéer. Vid sjön finns det ett par gungor och helt plötsligt fanns det godis i den ena. Nu vidtog problemet med hur vi skulle komma åt det.

Det gick åt en hel del funderande.

 


Sigrid kom på att om hon ställde sej mot däcket började det gunga och det trillade ut godis.

 

Jag testade en annan variant, krypa under gungan och då kom jag åt det. Skoj och lönande hjärngympa detta.

 

Passerade bästa Godisaffären och Susanne hade öppet. Vi såg till att komma in och bjöds på smarrigt godis.

Gick hem med Sigrid. Hade det varit ordning i tillvaron hade hon hängt med hem till mej.

Var hemma en stund så ringde mattes mamma. Sen skulle jag åka bil. Först fick jag passa bil utanför mattes mammas hemma medan matte hämtade saker. Sen fick jag passa bilen och hela stora parkeringshuset vid Sjuka huset. Matte var och lämnade alla saker till sin mamma som nu bor hos nån annan människoveterinär.

Sen var det visst nån vilserunda innan hon hittade ut. När hon hittat ut från Sjuka huset så lyckades hon tappa bort mej och bilen i det där parkeringshuset. Alltså matte ska hålla sej i skogar där hon alltid hittar. Hus och gator då är hon kroniskt vilse.

Åkte hem, gick en eftermiddagsrunda och sen har jag slappat och matte pratat i telefonen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards