wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 januari 2018

Eländig tråksöndag

Av Wilma Border collie - 7 januari 2018 18:13

Tur att jag hade så roligt i går för i dag har det varit en sån där tråksöndag.

Försökte i morse men hade ingen som helst framgång, matte vägrade gå och hämta Sigrid.

 

Skulle ut på en längre runda. Kollade av Heden men den var alldeles övergiven. Inga trevliga hundar eller människor ute.

 

Lekte en stund med bollen, var ganska länge sen den var rolig.

Gick vidare, var bara kallt och alldeles öde överallt. Tror att det bara var jag och matte vakna i hela Malmköping.

 

Fast på spårvägen så träffade jag Smilla en snabbis. Hon var ute och motionerade sina människor.

 

Gick vidare för matte funderade på om vi skulle gå en runda vi inte gått på evigheter. Nå? Ska jag gå över nästa läskiga bro eller?

Blev inte den rundan för det blåste eskimåer och isbjörnar och det är skulle bara bli kallt att gå den.

 

Gick in i skogen istället, andra sjön är också jättestor nu. Fast nu är det så kallt så isen invaderar överallt.

 

Solen den orkar inte speciellt högt upp ännu. Jag letade efter nåt skoj men hittade ingenting.

 

Körde en del inkallningsövningar. Skötte mej exemplariskt hela tiden precis som jag ska göra.

 

Hoppa upp på stubbe? Nä vet du jag har ingen som helst lust med såna övningar idag. Missade visst godis eftersom jag inte hoppade upp. Men det överlever jag.

 

Gick till Ekorrskogen. Nu borde det väl vara Ekorrar hemma? Spanade men nä det var alldeles övergivet.

 

Hittade ett ostträd så det länsade jag självklart. Kändes som dagens höjdpunkt.

 

Fortsatte att spana efter de spårlöst försvunna Ekorrarna både från marken och en bänk.

 

Matte ägnade sej åt den fullkomligt onödiga sysselsättningen att ta en massa tråkbilder på sån här Håris. Fanns massor med sån.

Tröttnade på tråkiga Ekorrskogen och gick vidare.

 

Lekte lite mer med bollen på Heden, egentligen enda stället som jag anser passar till bollek.

 

Sen skulle det tas en massa onödiga bilder på nån rimfrost i ett fönster. Korkad mänsklig sysselsättning.

 

Hemma på min gata höll nån på och flyttade. Så här kan man också göra, en massa saker på en släpkärra och en person som står och håller i medan de åker.

Gick hem och gjorde ingenting.

Trist eftermiddagsrunda och nu blåser det ännu mer och kallare.

I morgon blir det nog en bättre dag för så är det Sigriddag och troligen har vi ett uppdrag att utföra också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards