wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2018

Hundträff igen

Av Wilma Border collie - 6 januari 2018 17:47

I dag var det dags igen för en sån där superrolig förmiddag.

 

Började med att gå ut och möta Sigrid och hennes matte, de kommer långt där borta.

Sen gick vi i väg mot det där utlovade roliga.

 

Aha vägen till Ossy, med tur skulle det vara sån där skoj hundträff igen. Men det hade rört sej nåt väldigt intressant efter vägen. Matte skröt för Sigridmatte om hur otroligt duktiga vi varit senaste tiden sen Hormonhäxorna flyttade från våra kroppar.

Bara det att då gjorde vi det förbjudna och drog. Jag kom tillbaka först men Sigrid hon höll sej borta.

 

Till slut kom Sigrid och blev omgående koppelfånge. Otillåtna rymningar slutar så.

 

Underbart det var minsann hundträff på gång hos Ossy. Nya hundar hade det kommit också.

 

Smilla hade tagit med sej sina människor dit. Jag hälsade på en ny hund som jag glömt namnet på.

 

Blev massor med lek, både med gamla bekanta och nya hundar.

 

Sigrid bekantade sej med en ny hund som matte tror heter Nova. Men med tanke på hur förvirrade matte ständigt är så kan namnet vara fel, Strunt samma en mycket trevlig hund.

 

Kom en Tax också. Tyvärr glömde matte namnet på henne, men här hälsar Inez.

 

Så kom det ännu fler hundar. Bäst att agera mottagningskommitté till alla nya och gamla bekantskaper.Här är det Rocky och hans människor som kommer.

 

Ossy och Malte de tränade nån pardans. Ser riktigt bra ut. De två gillade verkligen varandra.

 

Vi umgicks allihopa och hade så trevligt. Människorna gjorde tappra försök att räkna. Tror vi var 12 hundar idag.

 

Nala kollade vi av ordentligt.

 

Inez hon trodde att hon skulle leka med söta taxen hela tiden. Men taxen tröttnade flera gånger på hennes envisa uppvaktning.

 

Ossyhusse hämtade ett rör som det var meningen att vi skulle gå genom. Ossy visade hur man gör. Jag kollade men var ganska tveksam till det.

 

Men andra provade flera gånger. Jag ska nog testa mer nån dag när det är bara Ossy hemma.

 

På Ossys marker doftar det underbart på en del ställen. Tror det är Nova på bilden som rullar och rullar i detta nåt.

 

Så lekte vi ännu mer allihopa. Tänk vad det är skoj att tokspringa och jaga varandra i allra bästa samförstånd.

 

Rocky han vet att matte brukar ha godis i fickan och sånt ville han ha.

 

Visst är hon söt taxfröken som klantmatte glömt namnet på. Hon är 10 år, kan man inte tro ser ut som en unghund.

 

Eftersom Ossyhusse kom på den här fantastiska idén till hundträffarna så var det flera hundar som tackade honom. Tänk så skoj vi har och så många nya kompisar det blir.

 

Som vanligt har allt skoj ett slut och de flesta av oss var trötta. Dags att skiljas åt och som vanligt skulle Ossy ha sitt ben. Viktig rutin som inte får utebli.

 

Hade sällskap med taxen en liten bit. Hon och Sigrid verkade gilla varandra.

 

Vid Heden så träffade vi Teddy och Freya. Sigrid hälsade artigt, jag orkade inte.

 

Freya hon tiggde godis av matte.

 

Fortsatte hem till Sigrid för människorna skulle fika. Detta anser jag vara fika, ta ett av Sigrids gamla ben och käka upp. Råkar veta precis var hon gömmer dom.

 

Sigrid hon somnade gott i sin korg en stund och jag sov på golvet.

 

Om Sigrids korg är för liten? Inte alls, jag får faktiskt nästan plats i den. Eländiga människor de skrattade ut mej!!!!!! Låg riktigt bra i den.

Sen var det dags att gå hem. Hörde det där hemska ses på måndag, innebär att jag är ensam och övergiven i morgon. Får väl försöka stå ut och så är det förhoppningsvis snart lördag igen och dags för nästa skoj hundträff.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards