wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

Klarade nyårsnatten

Av Wilma Border collie - 1 januari 2018 18:18

Kvällen i går var lugn. Det smällde och smällde ute men jag brydde mej inte. Förra året var Kleptoman Leya orolig men i år låg hon och sov gott i soffan.

Gick ut för en ganska tidig kvällstoalett när det tillfälligt var tyst. Regnade så det var fullkomligt onödigt att gå ut. Hörde en smäll avlägset och då ville jag gå hem, fick gå hem.

När det blev ett nytt år mitt i natten så la jag mej i mattes säng bredvid henne en stund när de pangade som värst. Sen sov jag gott hela natten.

I morse var matte virrigare än nånsin. Skulle gå och hämta Sigrid. Matte tvärnitade på gatan och bara stirrade. Sen sa hon en massa saker om förbannade pack, nu har de stulit bilen och nåt om att ringa polisen. Sekunden senare kom hon på att bilen var faktiskt utlånad till Sigridmatte.

Hämtade Sigrid som också hade haft en lugn natt. Fanns inte en människa ute strax efter halv åtta i morse.

 

Nu har klockan blivit runt halv tio och det är alldeles öde överallt. Inga hundar och inga människor nånstans. Kändes som vi var de enda som fanns kvar i hela Malmköping.

 

Nån gång i natt hade regnet övergått i snö och det var halt på gatorna.

 

Hallå Ekorrarna!!!!!!Nähä de verkar fortfarande vara bortresta eller nåt.

 

Över sjön var det rejäl dimma.

 

Jag kollade om det hade hänt nåt av värde. Typ passerat några vi känner och sånt viktigt. Sigrid hon käkade harpluttar som om hon aldrig nånsin får mat.

 

Tog spårvägen och tränade inkallning en stund. Den klarade vi galant idag. Kom omgående varje gång matte kallade. Sånt här måste man kunna för att få vara på fria tassar.

 

Ombyte i Sigrids diet. I stället för harpluttar så käkade hon gräs i mängder. Tror jag väntar tills det goda vårgräset kommer.

 

Sigrid och alla hennes varierande intressen. Vet inte om hon tänker hjälpa till på spårvägen för hon hade väldigt svårt att slita sej från all räls. Begriper inte vad som var så intressant med den.

 

Gick genom Hasselskogen. Fanns ingenting av värde och dessutom började det regna igen. Fast det fanns godis i ett träd.

 

Hade fallit ett träd sen sist. Matte trodde att vi skulle hoppa över det. Hoppa det kan hon göra själv, gick precis lika bra att gå under det.

 

Dunkvägen var isgata så vi blev tillsagda att ta det lugnt. Fast egentligen ville vi mest hem eftersom det regnade mer.

 

Fast vi var tvungna att kolla stället där det brukar gå bra att leta godis. Gick bra idag också. Tog reda på allt för godis tål nog inte regn.

 

Nån fågel har jobbat i en myrstack och fått den att se ut som ett ansikte.

Vi gick hem, såg över våra regnskador, käkade Dentastix och sov en stund. Jag funderade en del på mina nyårslöften.

Gick ut på eftermiddagsrunda inget regn just då.

 

Hm, undrar om vi ska prova vattnet i fontänen? Men kom fram till att vi skulle avstå.

 

Nä du Sigrid, det ser illa ut. Verkar som Susanne har affären stängd i dag. Vi som var godisugna.

 

Kollade den kvarvarande Prylaffären, men det var stängt där också. Gick hem till mej en stund. Så kom Sigridmatte tillbaka med min bil och hämtade Sigrid. Fast jag hörde att vi ska ses alldeles som vanligt i morgon.

Mina nyårslöften då?

*Tänker lära mej ännu fler svampar

*Umgås massor med alla mina hundkompisar och gärna skaffa mej fler

*Lära mej en del nya trix och en del annat

*Hjälpa matte att utbilda nya svamphundar

*Fortsätta blogga om ni vill läsa om mitt liv förstås

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

1 januari 2018 19:13

Vill önska dej och din fina matte och så naturligtvis till lilla Sigrid också: Ett riktigt gott nytt år önskar jag Er.

 
paula

paula

1 januari 2018 20:29

God fortsättning på nya året små kompisar. Hälsa matte också!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards