wilmablogghund

Alla inlägg under december 2017

Av Wilma Border collie - 7 december 2017 18:06

I går hade matte några idéer om den skog som vi inte har besökt på en dryg månad. Men i morse så ställde hon in de planerna. Det hade trillat ner snö i natt och när jag skulle ut så regnade det. Inte skulle Sigrid hämtas heller, verkar aldrig bli nån ordning i tillvaron.

Fast sen var det i alla fall dags att hämta henne.

 

Skumt skjuts till campingen, men matte hade tagit bilen för nåt tråk skulle utföras senare. Inte fick vi gå till sjön. Isen har vaknat men är så tunn så tunn och vi ska inte prova den. Kan sluta med katastrof.

 

Kollade om det hänt nåt sen sist. Hade det inte.

 

Gissa var vi är? Jodå vi finns bakom kröken och hoppas på att hitta Ossy.

 

Sigrid hon sprang runt på hans dagistomt men ingen Ossy inte. Troligen har han kloka människor som inser att man som hund inte ska behöva vara ute i skitväder.

 

Jag hittade i alla fall spår efter honom och lämnade hälsningar.

 

Sigrid hoppade upp på sten och förväntade sej godis. Jo det blev godis och stackars Sigrid frös så hon skakade. Detta är det absolut värsta väder hon vet.

 

Växte faktiskt köttbullar en av de stora krukorna också. Jag letade i den och Sigrid på marken eftersom hon inte når upp.

 

Gick genom Tråkskogen som var lika dötrist som alltid. Inga hundar och inga människor ute.

 

Femtioelva nyanser av grått och dimma. Utsikten från skidbacken var stulen.

 

I brist på bättre så upptog vi hobbyn med att hoppa upp på bänkar. Jo det lönade sej.

 

Sigrid frös, jag var blöt och hundlivet var pest. Vi skulle till bilen så matte kunde fixa tråket.

Tråket bestod av att åka till Eskilstuna, säja mängder med fula ord eftersom de bra parkeringarna var upptagna. Uppfinna ännu fler underliga ord när en gata var blockerad och nån märklig omväg. Nästan så att matte körde vilse. Tråket var utfört på några minuter och inte skulle vi till köttbullerestaurangen heller. Fel veckodag för där var ingen hemma. Men matte har tappat dagar hela veckan, missat tvättid och annat och nu var det sista dagen för att få tag på det viktiga.

Åkte hem och tänk Sigrid skulle med till mej ÄNTLIGEN.

 

Men………….för några dagar sedan hittade matte en ny hallmatta och se det passade inte Sigrid. Hon var sällsynt irriterad på den. Matte insåg att det nog är bäst att fråga henne nästa gång. För det skulle luktas, rullas på den och till slut ligga och blänga missnöjt.

 

Detta var det viktiga matte var tvungen att göra. Hämta den här boken som hon väntat länge på. En bok full med en massa spännande aktiveringstips.

 

Fast det här avsnittet anser jag att hon kan hoppa över. Hörde nåt om att det finns säkert bra tips för att få mej att sluta vara paniskt rädd för hästar. Såna äter hundar så är det bara.

 

Men den är full med andra skoj saker. Matte har bara bläddrat lite men hittat massor med spännande. Både saker att göra ute och en massa skoj hjärngympa att pyssla med inne.

Sen blev det fullkomlig cirkus. Sigridmatte kom och knackade på min dörr. Sigrid ville inte gå hem, jag ville gå ut men visste inte om Sigridmatte tänkte hundnappa mej. Alltså sprang jag ut och in, Sigrid skulle dricka vatten, greja med an massa andra viktiga saker. Sen till slut så lyckades det bli ordning på allt. Jag blev inte hundnappad för matte skulle också ut.

Vi hälsade på i ena Prylaffären och skaffade svampkorg till Sigridmatte.

Följde med Sigrid hem till hennes dörr.

 

Jag har minsann fått present av Sigridmatte! En Ekorre.

 

Visst den är inte levande men troligen det närmaste jag kommer en Ekorre.

I morgon ska det visst för första gången på många evigheter vara en alldeles vanlig Sigriddag. Undrar om jag törs tro på det ?

Av Wilma Border collie - 6 december 2017 18:09

Fortfarande är det ingen ordning i min tillvaro. Inte skulle Sigrid hämtas i morse heller. Jag ska alltid hämta henne på morgonrundan.

Men sen fick jag faktiskt åka och hämta henne, tydligen skulle hennes matte med idag. Dags att hon kommer ihåg att åka till sitt jobb i stället.

Vi åkte i alla fall iväg för det skulle kollas lite på min Sörmlandsledsetapp.

 


Har ni möjligen glömt nåt viktigt? Vi behöver vara på fria tassar.

 

Vi fick vara på fria tassar och hade som vanligt massor att kolla. Vara skogshundar med mängder av skogar att hålla reda på det är ett hårt jobb det.

 

Vi borta?? Nädå vi har nåt viktigt att göra inne i skogen bara.

 

Som vanligt kom jag tillbaka först, den som tittar noga ser mej långt bort.

 

Men Sigrid hon var så extremt upptagen att hon fortsatte vara försvunnen. Sigridmatte ropade och visslade men ingen Sigrid.

 

Skulle kollas efter vägen som jag kom ifrån. Jag borta igen? Nä jag tänkte att jag skulle leta efter Sigrid.

Hon kom innan jag hittat henne och blev fånge. Av någon outgrundlig anledning blev jag också fånge.

 

Man blir faktiskt törstig av att ha viktiga saker att göra i skogen. Som tur var fanns det ett ställe med vatten som isen inte hade hittat. Kallt och gott var det.

 

Nu tog vi vägen över fornborgen. Sist vi var här så vägrade matte eftersom hon var halt och lytt.

 

Jag måste spana av mina domäner. Hittade en perfekt utsiktspunkt här.

 

Vilken tur att vi tog den här vägen för det blommade ett köttbulleträd. Aldrig hittat nåt sånt här förut och nu finns det inga köttbullar kvar.

 

Hittade en massa istappar på ett ställe. Om isen smälter och bildar istappar då borde det väl vara vår eller så på gång.

 

Gick vidare och vi blev fångar. Det pågår skogsslakt och maskinerna hördes så vi fick inte vara lösa.

 

På andra sidan sjön där har all skog försvunnit tyvärr.

 

Sigridmatte hon hittade minsann nånting hon.

 

Jo än finns det Svart trumpetsvamp. Fast dessa är synnerligen djupfrysta och bäst före datum har passerat.

 

Skulle kolla skärmskyddet. Enligt mej och Sigrid viktigare att kolla bordet och få nåt gott.

 

Sjön var täckt av is, verkar som badsäsongen är över nu.

 

Vi kollade dasset och nästa gång jag kommer hit lär det befinna sej på ett otrevligt hygge för bara en bit bakom det så pågick skogsslakten.

 

Dags att gå tillbaka mot bilen igen. Vi blev fångar när vi skulle passera stället där vi hade så mycket viktigt i skogen. Var nog lika bra för längre bort kom det i ett hästmonster i skogen.

Åkte hem och inte skulle Sigrid med hem till mej i dag heller. Dags att Sigridmatte återgår till sitt jobb så det blir normalt.

Av Wilma Border collie - 5 december 2017 18:12

Äsch, det är ingen ordning på människor nu för tiden. Tänkte självklart hämta Sigrid på min morgonrunda men se det skulle jag inte alls. Några korkade påhitt om att hennes matte fortfarande var ledig. Fullkomligt onödigt vi behöver umgås hela dagarna.

Hamnade i alla fall i min bil sen och åkte och hämtade Sigrid. Vi skulle utföra ett av våra viktiga uppdrag idag.

 

Så där nu är vi i Engelska skogen och ska kolla att allt är som det ska vara där.

Sigrid meddelade att det är hennes skog. Jo jag gjorde samma sak men mer för att berätta för eventuella hanar att jag gått där och doftat gott.

 

Hörru Sigrid, skulle jag möjligen kunna få vara lite privat?

 


Sen började vi spåra. Det hade gått nånting här och det alldeles nyligen enligt våra ypperliga nosar.

 

Vi hittade den där doften överallt, verkade som denna nån gått precis den vägen vi skulle.

 

Kollade av bäcken, men hade inte tid att bry oss om vattnet.

 

Jo, det är nåt i skogen, detta något har faktiskt lämnat en hälsning här. Vi luktade länge och mycket.

 

Precis innan matte tog den här bilden så tvärnitade jag, reste ragg och morrade rejält. Typ tog i från klospetsarna och stirrade rakt fram. Vi hamnade i koppel per omgående för det är ett litet backkrön och inte en chans att se om detta nåt var framför oss.

 

Nä det syns inget, kanske gillade det inte mitt morrande. Matte höll på att vrida huvudet ur led för hon försökte spana åt alla håll samtidigt.

 

Mina engelska vänners torp såg alldeles hopfruset ut, Det hade varit rejält kallt i natt.

 

Vi fick vara på fria tassar här, men det där nåt hade rört sej på tomten också. Massor med nosjobb blev det för både mej och Sigrid. Matte önskade sej helt plötsligt att det skulle ha varit snö i stället för rimfrost på marken. Då hade det gå att se spår.

 

Inte var det nån hemma heller, enligt matte tar det ytterligare några månader. Men min päls och de märkliga gubbarna hjälper för de Vilda grisarna hade fortfarande inte varit på tomten.

 

Vi hittade i alla fall en massa ost bland veden. Väldigt bra ved som har ost på sej. Vi tog reda på den men var synnerligen okoncentrerade båda två.

 

Matte som inte har fungerande nos höll på och tog bilder på en massa rimfrost på ett fönster.

 

Jag hittade en bra plats att spana från eftersom jag visste att detta något var i närheten.

 

Sigrid kollade spår noga och länge.

 

Sen hamnade vi i koppel igen av säkerhetsskäl. Matte tänkte att vi skulle ha gått en sväng i skogen. Men se det hade vi inte alls lust med, kändes inget trevligt där. Sigrid hade till och med slokande svans en stund.

 

Gick samma väg tillbaka och vi fick fortsätta vara fångar. Matte ägnade sej åt lönlösa försök att hitta nån bajshög. Fanns ingen.

 

Kollade slutet på Bäversjön och den var invaderad av isen. Men matte lyckades i alla fall sikta flotten och såg att den låg precis där den ska vara.

 

Nä Engelska skogen kändes inget bra idag, vi vill faktiskt gå till bilen. Fick gå till bilen och åkte hem.

 

Hade hoppats på att det kanske skulle ha skett nåt under så Sigrid skulle med hem till mej. Nä inte det inte. Detta är Sigrids hemma och tydligen hade hennes matte fortfarande den dåliga smaken att vara hemma.

Hem och somnade, det tog på krafterna att spåra det där som vi faktiskt inte gillade.

Vanligt tråkig eftermiddagsrunda, enligt matte halkig eftersom det regnade och var minusgrader. Märkte ingen halka har sina fördelar att vara fyrbensdriven.

Av Wilma Border collie - 4 december 2017 17:54

Hade en lite märklig början på dagen. Måndag alltså borde jag ha gått och hämtat Sigrid. Nähä, henne skulle jag träffa sen. I stället så fick jag passa affären, matte typ hängde på låset när de öppnade klockan åtta. Den där förvirrade saken hade självklart glömt att köpa frukost åt sej.

Sen användes min bil och Sigrid skulle hämtas. Bara det att hon hade sin hundnappande matte med sej. Kändes lite oroligt, tänk om matte skulle försvinna igen.

 

Vi hamnade på Sagostigen för det skulle fixas nåt på min korta Sörmlandsledsetapp. Trevligt för det var länge sen vi var på den.

 

Sigrid ville leka, men jag är inte så väldigt sugen på det just nu. Mycket med hormonerna.

 

Men vi hade desto mer att kolla. Lång frånvaro då kan det ha hänt massor. Måste ha stenkoll på alla våra skogar.

 

Bäcken har massor med vatten, tror aldrig att jag har sett så mycket vatten i den. Gott var det, både jag och Sigrid drack och jag badade tassarna.

 

Det är vackert här med bäcken som porlade som den värsta vårbäck.

 

Vi hittade en oststen, länsade den naturligtvis.

 

Den där gamla Vilda grisskallen låg kvar i skogen. Jag bytte plats på den, kanske vill den se nåt annat.

 

Sigridmatte som inte visade några planer på hundnappning idag hittade massor med Trattkantareller.

 

Sigrid var duktig och visade framtassarna och markerade dom.

 

Hörrni, ska ni komma? Det är mer att kolla och matte bör komma i håg att tömma gästboken också.

Gästboken blev tömd på årets papper, inte så många som vandrat på den här etappen tyvärr.

 

Jag gjorde en insats som svamphund och fick massor med beröm.

 

Detta är nog årets allra sista Rödgula trumpetsvampar, djupfrysta men fina.

 

Det växte ost på ett gammalt fallet träd också, finns ingen kvar.

 

Trattkantarellerna i den här skogen verkar ha käkat nån slags tillväxthormoner för de var enorma.

 

Sigrid hon tog alla chanser att markera även de som hennes matte har plockat.

Efter att ha kollat att allt var okej med Sörmlandsleden och en massa viktiga hundsaker så skulle vi gå tillbaka.

 

Detta är inte alls bra. Sigrid har dragit i väg på nånting och jag råkar veta att det är fullkomligt livsfarligt där borta.

 

Hon kom så jag kunde se till att hon tog den trygga vägen genom skogen istället.

 

Hittades ännu mer Trattkantareller lika enorma dom.

 

Det gick åt många nummer två påsar, ingen människa hade liksom ens tänkt tanken att plocka svamp idag.

 

Men nu är det riktigt farligt, jag tänker förvandla mej till tax och smyga en annan väg. Förbannade att jag var fånge i onödiga kopplet.

 

Sigrid hon utsatte sej för livsfara och tänkte minsann hälsa på den hundätande Hästmonster Billy.

 

Jag tänker inte gå nånstans och inte vill jag se när Sigrid slutar sitt liv heller. Men med en massa lockande och beröm så vågade jag passera. Jag överlevde och det gjorde Sigrid också. Rena undret att hon klarade närkontakten.

 

Blev många svampar för Sigridmatte, när vi kom till min bil kom matte på att det fanns bra påsar för svamp i den så de packades om.

Skjutsade hem Sigrid och hennes matte. Jag åkte hem till mej och sov.

 

Eftermiddagsrunda och det vara bara att skicka in matte till affären igen. Superbilliga köttbullar, såna behöver jag och Sigrid massor av.

Har hört att i morgon ska ett annat av alla våra viktiga uppdrag utföras.

Av Wilma Border collie - 3 december 2017 17:49

Blev en väldigt bra dag fast det är söndag och jag är Hormonhäxa.

Hamnade i min bil och trodde att jag skulle åka till nån trevlig skog.

 

Nähä, bara runt gathörnet för min bil skulle till Rottis Helgas husse som är bra på att operera bilar.

Skulle gå nånstans och jag såg att matte bar på en påse men tänkte inte så mycket på det. Jag har liksom fullt upp med att sprida mina dofter och leta hanar.

 

Bollen? Ja, ja du kan kasta den får vi se om jag har lust. Hade bara lust en gång sen var det inte roligt längre.

 

Märkligt jag gick här i går och matte brukar aldrig välja samma väg två dagar i rad, Inte fanns det nåt spännande heller.

 

Kollade självklart efter Ossy men han syntes inte till.

 

Fortsatte in i skogen och där blev jag fast i en stolpe.

 

Matte försvann med det här som hon kallar snuskpåsen. En flaska blod och ett par Vilda grisklövar. Hon var borta i många evigheter innan hon behagade komma tillbaka.

 

Skulle gå en sväng och då träffade jag Smilla, var väldigt länge sen sist. Trevligt att umgås med henne en stund.

Gick vidare och skulle fördriva en del tid.

 

Men titta, jag har nog en väldig tur nu.

 

Ja visst var det Ossy som kom. Fick höra sen att han sett mej och sagt åt sin husse att han ville ut.

 

Vi lekte massor, har alltid så roligt tillsammans med hoom. Jag glömde tillfälligt bort allt om att leta hanar och sånt.

 

Gick hem till Ossy och där fick vi minsann godis, väldigt gott sånt.

 

Ossy han visade att han är duktig på att sitta på stolar. Jo jag kan jag också men det missade matte att ta bild på.

 

Knähund är han också. Tyvärr missade matte att ta bilder på när han elegant hoppade över sin husses ben. Matte fick några idéer om att det ska jag också lära mej.

Vi lekte mer medan människorna pratade en massa tråk.

 

Nu ska vi gå till skogen och göra viktiga saker, eftersom jag vet vad som var på gång hade vi bråttom.

 

Mycket riktigt tillbaka dit där jag varit fången. Jag stack före och Ossy han stoppade nosen i backen och följde det där blodet som matte skvätt omkring sej. Superduktig är han.

 

När Ossy kom så hade jag redan hittat min klöv.

 

Men Ossy han fortsatte och hittade den andra. Gissa om han tycker att detta är skoj.

 

Han var så stolt och tuggade på sin fyndade klöv en stund.

 

Men va? Helt plötsligt fanns Rick där och letade klöv han också. Men de hade ju jag och Ossy lagt tassarna på. Han försvann ganska snabbt eftersom vi inte hade tid med honom och han hade sin människa nånstans.

 

Matte hade byteshandel med oss, vi fick annat gott och hon tog klövarna. Men spår är så otroligt roligt att vi spårade tillbaka också. Tänkte att det kanske fanns nya belöningar vid starten. Gjorde det tyvärr inte.

Lekte mer och hade trevligt.

 

Så var det dags att skiljas från Ossy och självklart skulle han ha sitt vita ben.

 

Nöjd och belåten Ossy la sej och tuggade på sitt ben.

Jag vandrade hem som koppelfånge eftersom jag försökte ge mej i väg på egna äventyr.

Gick hem och somnade, nöjd och belåten. Både en massa lek med Ossy och spår sånt gillar jag.

Tråkrunda på eftermiddagen.

Men sen ringde Rottis Helgas husse och sa att min bil var opererad. Nu fungerar sånt där som matte anser som nödvändigt som hastighetsmätare och annat krafs. Vad det var för fel som var trasigt är okänt. Kanske fukt eller en kontakt som glappat. Strunt samma huvudsaken är att det funkar.

I morgon är det måndag och dags för Sigrid igen, skönt med ordning i tillvaron.

Av Wilma Border collie - 2 december 2017 18:07

Äsch, matte har gjort en massa inskränkningar i mina rättigheter idag. Ja jag har börjat lukta gott och det ska absolut inte påverka alla mina viktiga göromål.

Skulle ut för längre runda.

 

Leka med bollen? Jodå det var jätteskoj i typ 20 sekunder sen fick jag andra intressen.

 

Det har minsann gått hanar här. Tråkigt att de inte var närvarande när jag passerade.

Lämnade en massa hälsningar i stället.

 

Va? Ska jag sitta på bänken? Nä jag vet faktiskt inte hur man gör och förövrigt har jag ingen lust.

 

Ge hit min köttbullebit, jag sitter ju här!

 

Var är alla? Jag är alldeles ensam i hela Malmköping. Inga hundar, inga människor ingenting. Inte ens ekorrarna var ute.

 

Fick vara på fria tassar och bara för att få behålla friheten så behagade jag lyssna lite tillfälligt och komma när matte kallade.

 


Hej då, du kan vänta jag kommer när jag är klar med det där viktiga jag tänker göra.

 

Efter en mycket kort avvikelse, enligt matte lång och otillåten så kom jag tillbaka. Vadå, jag hade bara gjort nåt viktigt och heter inte alls Hormonhäxa.

 

Elände! Blev koppelfånge. Hur ska jag nu kunna göra allt jag anser att jag ska och framför allt leta efter Ossy.

 

Tänk vad det har rört sej hanar överallt och snygga är de allihopa. Fast nån Ossy hittade jag inte. Himla tur att han saknar vissa kroppsdelar så vi kan umgås hur gott jag än doftar.

 

Vad du tjatar! Varför ska jag sitta här? Jag behöver inga uppgifter såna fixar jag bäst på egen tass just nu.

 

Växte i alla fall köttbullar i den där krukan som kan innehålla godis i bland. Får vara glad för det lilla koppelfånge som jag var.

 

Jag behöver gå åt det här hållet, var vänlig och ge mej friheten åter. Nä sa skitmatte du är döv och har glömt allt du kan så glöm fria tassar just nu.

Gick genom Tråkskogen som var tråkigare än tråkigast idag. Inga hundar, inga människor bara jag fången i onödiga kopplet.

 

På Heden träffade jag i alla fall Tollaren som matte alltid glömmer namnet på. Honom kan jag umgås med eftersom han också saknar vissa kroppsdelar.

 

Vi lekte lite men nä var inget skoj att leka.

 

Nä jag tänker inte alls följa med. Jag tycker att jag kan stå här och invänta bättre tider eller nåt.

 

Blev medsläpad och träffade Inez på torget, hon var ute och rastade sina människor.

 

Gick vidare och då kom det en människa som känner mej. Då när jag bodde i mitt förra hem så kände jag henne eftersom hon känner min dåvarande matte.

Jag hälsade eftersom jag är en artig hund. Sen lyssnade jag på en massa mänskligt tråkprat. Begriper inte varför det skulle pratas om min gamla hobby att göra inbrott och hämta en massa sopor som jag sen möblerade med på gräsmattan. Eller den där väldigt god stöveln som råkade hamna i min mun.

 

Efter hundra evigheter skulle jag gå hem, men eftersom jag passerade Prylaffären så tog jag mej in där. Bjöd mej på gott godis naturligtvis och matte köpte nåt.

 

Detta är mattes variant av adventsljusstake. Den som ska stå i det fönstret har dött så det går precis lika bra med ett lysande träd enligt henne. Det var det här hon skaffade i Prylaffären för ett par tior.

Gick hem och somnade. Tar på krafterna att lukta gott och meddela alla hanar.

Trist eftermiddagsrunda. Men matte var i affären och köpte nåt så det verkar lovande inför morgondagen. Hörde bara att hon sa att hon hoppas att jag minns hur man gör. Vaddå, jag minns allt bara det att jag kanske har viktigare saker för mej.

Av Wilma Border collie - 1 december 2017 18:08

Alltså matte har fortfarande fel namn på oss. Vi heter inte alls Hormonhäxorna vi heter Wilma och Sigrid!

Ett tag hade matte nån idé om att vi skulle åka nånstans men det blåste isbjörnar och eskimåer så hon ansåg att vi kunde hålla oss hemma. Så var det nåt om de där två som inte kan uppföra sej. Begriper inte alls vad hon pratar om.

 

På väg mot nånstans och det är viktigt att lämna hälsningar.

 

Jag ägnade mej åt samma sak, alla hanar bör veta var vi drar fram.

 

Det doftar av en snygg hane. Vi ägnade massor med tid åt den här granen.

 

Här var det länge sen vi gick. Undrar om det hänt nåt skoj?

 

Dofter, överallt är det dofter. Vi hade fullt upp och avlägsnade oss för långt ett par gånger.

 

Men………...det växer en massa köttbullebitar här. Finns inga kvar för vi hittade alla.

 

Vad vi ska? Bry dej inte vi kommer när vi har lust. Hörde allvarlig hot mot oskyldiga hundar. Typ Hormonhäxor som skulle drabbas av fångenskap. Vi vände faktiskt.

 

Nu har den tid på året infallit när det kan blomma köttbullebuskar i skogen. Vi hittade en som blommade ordentligt. Finns inga kvar.

 

Men sluta tjata Vi ska bara kolla en massa viktigt. Vi hör dej, men vi har inte tid att bry oss.

 

Kom till en annan väg och då blev vi fångar eftersom vi tänkte dra åt varsitt håll. Skitmatte, vi behöver faktiskt göra alla viktiga hundsaker utan hennes inblandning.

 

Som de allra flesta vet så tror Sigrid att hon är en Border collie och här tänker hon minsann leva upp till det.

 

En skock med Fårskallar och dom ville Sigrid helt till. Jag som borde ha varit intresserad struntade fullständigt i dom.

 

Jag hade minsann andra planer när vi gick genom den lilla skogsbacken. Men den ondsinta matte höll oss i fångenskap.

 

Ute på nästa väg så fick vi förtroendet att vara på fria tassar.

 

Det var nåt jag var tvungen att kolla i skogen så jag drog. Gjorde Sigrid också men hon vände.

 

Fast sen såg det ut så här. Vi var borta och i hörde matte som sa saker om döva Hormonhäxor.

 

Ja, ja vi kommer. Var ett förbaskat tjat.

 

Fångar igen och enligt matte hade vi förbrukat förtroendet att vara på fria tassar.

 

Här bor det människor vi känner. Kanske skulle hälsa på brukar finnas godis här. Nä sa matte de vill inte träffa Hormonhäxor.

 

Vi hittade en stubbe och tänkte att matte skulle ge oss friheten åter om vi intog den. Blev köttbullebitar men ingen frihet.

 

Passerade Ekorrskogen och där var det minsann en Ekorre som pratade med mej. Jag hade den så nära och den sa massor. Tyvärr blev det bara skitbilder på den och matte påstod att den svor åt mej.

 

Träffade Inez i dag igen. Fast Sigrid ansåg att Inez skulle dö eller i alla fall hålla sej långt bort.

Gick hem och somnade.

Matte vittjade postfacket.

 

Katten Wikki har en supersnäll matte. Detta kom med posten en svampbok tryckt 1950.

Matte älskar såna här gamla svampböcker, mycket förändras hela tiden men de är skoj att läsa.

Bland annat finns det en lång beskrivning om hur man bäst tillagar Röd flugsvamp.

Gick på eftermiddagsrunda och hälsade på i Rosa elefantaffären. Lämnad hem Sigrid och hörde eländes orden ses på måndag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards