wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 december 2017

Blev bra idag

Av Wilma Border collie - 29 december 2017 18:12

När jag var ute på min sista runda i går å träffade jag Sigrid. Tänkte att Sigridmatte kanske äntligen hade insett att hon behövde vara på jobbet även på nätterna. Nä sån tur hade vi inte. Där emot hade Sigrid haft otur och blivit dålig i magen så matte skulle bara lämna medicin som hon skulle ha.

Hämtade som vanligt i morse och Sigrid verkade må mycket bättre.

Skulle på en längre runda. Eftersom matte tror att det fortfarande är skridskobanor på småvägarna så blev det ingen skjuts nånstans.

 

Sigrid ägnade en massa tid åt nya hobbyn rulla på isfläckar. Fattar inte varför, finns inga trevliga dofter där.

 

Gick till Tråkskogen i brist på bättre. Kanske skulle vi kunna hitta på nåt skoj här.

 

Sigrid försvann ganska långt bort. Tro nu inte att hon fick vara i fred inte. Nä matte var tvungen att gå och kolla vad hon klämt ur sej. Hade med den där dåliga magen att göra. Men allt var normalt.

 

Passerade ovanför skidbacken och insåg att gå nedanför den det kan vi glömma ett tag till. Bara en massa otrevlig blankis.

 

Fast Sigrid hittade självklart isfläckar i skogen som skulle rullas på. Mycket märklig sysselsättning.

 

Passerade godisstenen. Blev godis, tur att Sigrids mage var okej igen för annars hade hon blivit utan.

 

Spanade efter Ossy. Verkade alldeles övergivet.

 

Men titta!!!! Sigrid stack före och hon hade minsann lyckats hitta Ossy. Perfekt nu kan jag börja skicka henne på Ossysök också.

 

Jaha vad ska vi hitta på? Det gäller att prata ihop sej så vi är överens.

 

Sigrid och Ossy lekte en del först. Roligt hade dom.

 

Sen drog jag och Ossy igång med de mer brutala lekarna.

 

Hörru Ossy du behöver inte sätta dej på mej!!

 

Nu ska vi göra nåt annat, kan inte brottas och jaga hela tiden.

 

Ossy hämtade en av sina bollar. Den skulle vi säkert kunna ha skoj med.

 

Matte kastade och nu gäller det att vara snabb. Jag lyckades sno bollen för Ossy. Fast alla de där gångerna som jag misslyckades behöver vi inte prata så mycket om.

 

Sigrid är ju snabbare än vinden så hon snodde också bollen ett par gånger.

 

Ossy stackarn han letade och letade. Vi hade alldeles väldigt skoj när vi lekte den här leken.

 

Vet ni vad detta gap innebär? Vi har roat oss massor länge och nu är det dags för ben anser Ossy. Han fick sitt ben. Fast matte inser att hon nog ska byta ord när han får det. Benen kommer från Terra i Halland och matte säjer alltid att det är hälsning från henne. Undrar vad som händer när Terra kommer hit i höst. Kommer Ossy att tro att hon är ett ben eller vilja ha ett varje gång han hör hennes namn?

 

Vi gick vidare, kollade av sjön där en stackars båt frusit ordentligt fast i isen.

 

Vid badstranden syns det att det är ännu mer vatten än igår.

 

Jag hittad en del öppet och drack och svalkade tassarna. Sigrid blev överlycklig för hon hittade ett ställe där hon kunde gräva sina älskade gropar.

 

Hade en lektion med Sigrid. Så här ska man rulla, i noga utvalt rådjursbajs. Mycket bättre än påhitten med isrullning.

 

Gick förbi där Inez bor. Matte hade tänkt kolla hur hennes matte mår efter nån halkolycka som orsakade en bruten arm och en massa annat elände. Men det var ingen hemma.

 

Försök inte! Dörren är öppen och vi ska visst gå in och hälsa på Susanne och hennes goda godis

 

Sen gick vi till Prylaffären. Dags att säja hej då till den för de stänger för alltid nu. Suck ännu en av våra bra godisbutiker som försvinner. Det är synd om oss.

Slappade hemma. Tråkrunda på eftermiddagen, men det positiva var att matte sa att vi ses i morgon fast det är lördag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards