wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 december 2017

Vänta, vänta, vänta

Av Wilma Border collie - 26 december 2017 17:58

Jag hade på känn redan i morse att det borde bli bra idag. Men inte skulle jag hämta Sigrid på morgonrundan inte.

Skulle på en längre runda, faktiskt så har mycket av den fullkomligt onödiga isen töat bort.

 

Nu gick det att vara på delar av Heden där jag bestämde mej för att döda en pinne. Den var väldigt lättdödad.

 

Så kom Inez som var ute och rastade sin husse. Trevligt bestämde mej för att jaga henne mycket och ordentligt.

 

Fast Inez trodde att hon skulle komma åt en pinne som jag hittade. Hon lyckades aldrig jag är snabbare än vinden.

 

Så skulle vi åt olika håll. Jag gick till sjön och blev erbjuden att leka med bollen. Jo den var skoj en gång sen tröttnade jag.

 

Gick på spårvägen som var alldeles befriad från både snö och is. Men sjön är begravd under isen. Ser nästan ut som spegelblankt vatten.

 

In i skogen och kollade om det hade hänt nåt skoj. Nä det var alldeles som vanligt. Bara en del spår efter en Vild gris och Hälge.

 

På mina skogsagilityträd växte det minsann ost. Städade noga.

 

Än går det att jobba som svamphund för jag hittade kantareller. Jag har hittat de här kantarellerna förut men jag fick massor med beröm.

 

Kom ut på Dunkvägen som var isgata. Enligt matte tar det nog några dagar innan vi kan åka till bra skogar. Hon har ingen lust att ut och glida i diket på småvägarna som leder till de bra skogarna.

 

Vadå vinter och is??? Det är faktiskt vår nu för Videkissarna har vaknat. Bra då kan jag snart ägan mej åt en massa trevliga vårsaker i alla skogar.

Gick vidare och det var sån skidskobana att jag blev koppelfånge.

 

Det är möjligen inte så att du tycker att vi ska kolla Sörmlandsleden? Planera för vårens jobb eller så. Nä sa matte det ska vi inte alls idag.

 

Hade tur och träffade Smilla. Var länge sen sist. Umgicks med henne en stund innan det var dags att gå hem.

Gick hem, sov en stund och sen bara jag visste att snart, mycket snart.

 

Alltså satte jag mej och stirrade på dörren. För snart kommer Sigrid, det bara jag visste.

 

Mycket riktigt jag öppnade dörren och kastade mej ut. ÄNTLIGEN tre dagars onödig skilsmässa är över.

 

Tackade Sigridmatte ordentligt för att hon äntligen insett att hon ska vara på sitt jobb och Sigrid tillsammans med mej.

Gick in till mej och hade massor att prata om när Sigrid sprungit runt och kollat att mina katter mår bra.

Gick ut en sväng innan det blev alldeles mörkt.

 


Passade på att leka lite, vi har hur mycket som helst att ta igen.

 

Tänk bara detta att äntligen ha nån att diskutera alla dofter med.

Nu ska vi umgås hela kvällen. Tror att Sigrid ska få prova mitt nya spel och så hittar vi säkert på en del annat skoj innan det är dags för henne att gå hem sent ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards