wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 december 2017

Ensammast i hela världen

Av Wilma Border collie - 25 december 2017 17:59

Det där spelet jag fick i går är superskoj. Använde det en gång till och sen hörde matte konstiga ljud. Då hade jag lyckats få ner det på golvet och var sur för att det inte fanns mer godis i det. Skulle faktiskt kunna hålla på med olika spel hela dagarna om jag fick.

Blev idag, en dag tråkigare än tråkigast enligt mej. Ingen Sigrid skulle hämtas i dag heller.

I går hade matte en plan, vi skulle åka i väg och gå en bra runda i Bäverbäckskogen där jag inte varit på länge. Bara det att matte såg en bild på vägen i den skogen och ställde omgående in de planerna. Rena skridskobanan var det så den får allt vänta tills isen har dött.

Skulle gå en runda här hemma istället.

 

Heden är bara att glömma nu, den består av snorhal is.

 

Gick till Tråkskogen, det där nya elljusspåret där går det säkert utmärkt att åka skridskor.

 

I skogen kunde jag i alla fall vara på fria tassar utan risk att haka och skada mej.

 

Va vad menar du? Här?

 

Nä bollen kan ligga där och känna sej övergiven, jag leker av princip inte med boll i skogen.

 

Passerade över det där elljusspåret igen och mer skridskobana. Kollade om nån jag känner gått här, men nä hittade inget av intresse.

 

I backen stod snökanonerna och kände sej övergivna. Är visst fel väder för att tillverka snö nu.

 

Men i det lilla huset med den skoj rampen där hade några tydligen firat jul. Står en julgran i det.

Halkade vidare genom skogen, inget skoj med denna halka då det inte går att göra nånting.

 

Ska vi ta den här vägen? Nä sa matte som var utled på stigar som var som skridskobanor.

 

Ossyhusse han kan minsann det där med att sanda, för den vägen var inte alls halkig.

 

Ossy, var är du????? Fanns ingen Ossy hur jag än tittade. Jag som hade behövt trevligt sällskap.

 

Men han kanske är vid sitt dagis. Nä inte där heller, synd om mej Malmköpings ensammaste hund.

 

Gick genom skogen som var befriad från is här.

 

Men kom ut på den där konstgjorda snön som var snorhal och nedanför skidbacken går det utmärkt att åka skridskor.

 

Är uselt med mat hemma hos mej, så jag drygade ut kosten med en pinne. Har hört att bark är nyttigt

 

Faktiskt så hittade jag ett godisträd. Får vara glad för det lilla såna här eländiga dagar. Ungefär nu började det regna också så jag ville hem.

 

Ännu halare ösregn och minusgrader är ingen bra kombination. Men både jag och matte kom hem utan att ha trillat.

När jag varit hemma ett tag kom matte på en sällsynt korkad idé. Spelet jag fick i går, det står på kartongen att även katter kan använda det.

 

Kleptoman Leya skulle prova. Hon är förbaskat smart den där katten som tror att hon är hund. Självklart löste hon hur hon skulle hitta godiset.

 

Hörru Leya, det är MITT spel och MITT godis! Slutade med att Leya fick göra hälften och sen tog jag över. Vet inte om jag gillar mattes idé att låta henne använda det. Har en känsla av att nästa gång jag ska ha det kommer hon att försöka stjäla både spel och godis.

Gick på en tråkig eftermiddagsrunda, fast jag träffade i alla fall ett par människor jag känner.

Måtte morgondagen bli bättre än denna tråkdag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards