wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 december 2017

Födelsedag och en del annat

Av Wilma Border collie - 18 december 2017 18:14

I går kväll så skulle jag och Sigrid få prova nåt nytt igen. Sånt är alltid skoj.

 

Detta är två kartonger fulla med en massa tidningspapper. Bland papperet så finns det godis.

 

Jaha detta var väl ingen match, bara att öppna våra kartonger, riva ut papperet, rota igenom det och kolla kartongerna. Snabbt avklarat.

 

Sen när vi hade varit på kvällsrunda så hördes ljudet av min bil. Matte har lärt sej att lämna dörren olåst för jag öppnar och så springer vi till porten som mottagningskommittè. Tyvärr innebär detta att det är dags för Sigrid att gå hem.

Så blev det idag och ingen Sigrid skulle hämtas på morgonrundan.

Men sen åkte jag och hämtade henne. Hennes matte har sån där onödig ledig dag nu igen och skulle följa med.

 

Jaha, besök i den där jättelika komonsterhagen. Människorna hade bestämt att här borde det gå bra. Typ inte en massa spännande hanar och sånt.

 

Sigrid har som sagt en ny hobby, rulla sej precis överallt. Kunde hon skulle hon nog helst åla fram på rygg.

 

Så många dofter, så mycket spår överallt. Vilda grisarna hade nyss varit där och så hade det minsann passerat hundar.

 

När vi var duktiga och kom ihåg vad inkallning innebär så fick vi godis.

 

Men sen genomskådade människorna oss och vi blev fångar. Måste alltså träna på att smyga iväg mer omärkligt.

 


Passade Sigridmatte ett par minuter medan matte avvek. Alltså vi vägrade röra oss ur fläcken, inga hundnappningar inte.

 

Gick till bilen och åkte.

 

Jaha, det här stället igen. Undrar hur många år vi ska passa bilen? Fördel att Sigridmatte var med vilket minskar risken för att matte ska gå vilse och hittas efter några veckor.

 

Jaha, så ni behagar komma nu? Vet ni hur fruktansvärt dötrist vi haft det?

Åkte hem, lämnade Sigrid med matte och hörde att i morgonbitti ska minsann Sigrid hämtas som vanligt.

 

I dag fyller den här Ladycoons Orchid känd under namnet Kleptoman Leya 2 år.

Alltså skulle hon få present.

 

Vadå, Leya fyller? Den där saken kan jag ta hand om, hon snor ständigt mina saker.

 

Titta här då! Leya fick en påse av MITT favoritgodis! Råkar vara så att det även är hennes och ibland så nästan hon tar det ur munnen på mej. Nu har hon en egen påse och kanske får jag ha mitt ifred.

 

Råttan på pinne som jag inte fick sno gillade hon att leka med.

 

Vad jag gör på kistan? Jo Leya fick ju sina presenter när hon var här, vad får jag? Fick ingenting jag. Ursäkten att jag inte fyller år och inte är det dags för julklapp heller. Blev ombedd att gå ner på golvet.

Eftermiddagsrundan blev trevlig. Det har fördelar med dementa mattar för Sigridmatte hade glömt en massa i min bil som vi skulle gå och lämna.

 

Alltså fick jag sällskap med Sigrid. Vi letade mest hanar men hittade inga. Provade en del av det där nya elljusspåret i Tråkskogen.

 

Lyser upp bra i mörkret, men vi fick minsann vara fångar hela tiden. Hörde en massa prat om Hormonhäxor som inte går att lita på. Skitsnack kallas sånt för.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards