wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 december 2017

Fortfarande ingen ordning

Av Wilma Border collie - 6 december 2017 18:09

Fortfarande är det ingen ordning i min tillvaro. Inte skulle Sigrid hämtas i morse heller. Jag ska alltid hämta henne på morgonrundan.

Men sen fick jag faktiskt åka och hämta henne, tydligen skulle hennes matte med idag. Dags att hon kommer ihåg att åka till sitt jobb i stället.

Vi åkte i alla fall iväg för det skulle kollas lite på min Sörmlandsledsetapp.

 


Har ni möjligen glömt nåt viktigt? Vi behöver vara på fria tassar.

 

Vi fick vara på fria tassar och hade som vanligt massor att kolla. Vara skogshundar med mängder av skogar att hålla reda på det är ett hårt jobb det.

 

Vi borta?? Nädå vi har nåt viktigt att göra inne i skogen bara.

 

Som vanligt kom jag tillbaka först, den som tittar noga ser mej långt bort.

 

Men Sigrid hon var så extremt upptagen att hon fortsatte vara försvunnen. Sigridmatte ropade och visslade men ingen Sigrid.

 

Skulle kollas efter vägen som jag kom ifrån. Jag borta igen? Nä jag tänkte att jag skulle leta efter Sigrid.

Hon kom innan jag hittat henne och blev fånge. Av någon outgrundlig anledning blev jag också fånge.

 

Man blir faktiskt törstig av att ha viktiga saker att göra i skogen. Som tur var fanns det ett ställe med vatten som isen inte hade hittat. Kallt och gott var det.

 

Nu tog vi vägen över fornborgen. Sist vi var här så vägrade matte eftersom hon var halt och lytt.

 

Jag måste spana av mina domäner. Hittade en perfekt utsiktspunkt här.

 

Vilken tur att vi tog den här vägen för det blommade ett köttbulleträd. Aldrig hittat nåt sånt här förut och nu finns det inga köttbullar kvar.

 

Hittade en massa istappar på ett ställe. Om isen smälter och bildar istappar då borde det väl vara vår eller så på gång.

 

Gick vidare och vi blev fångar. Det pågår skogsslakt och maskinerna hördes så vi fick inte vara lösa.

 

På andra sidan sjön där har all skog försvunnit tyvärr.

 

Sigridmatte hon hittade minsann nånting hon.

 

Jo än finns det Svart trumpetsvamp. Fast dessa är synnerligen djupfrysta och bäst före datum har passerat.

 

Skulle kolla skärmskyddet. Enligt mej och Sigrid viktigare att kolla bordet och få nåt gott.

 

Sjön var täckt av is, verkar som badsäsongen är över nu.

 

Vi kollade dasset och nästa gång jag kommer hit lär det befinna sej på ett otrevligt hygge för bara en bit bakom det så pågick skogsslakten.

 

Dags att gå tillbaka mot bilen igen. Vi blev fångar när vi skulle passera stället där vi hade så mycket viktigt i skogen. Var nog lika bra för längre bort kom det i ett hästmonster i skogen.

Åkte hem och inte skulle Sigrid med hem till mej i dag heller. Dags att Sigridmatte återgår till sitt jobb så det blir normalt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards