wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 december 2017

Sörmlandsledsjobb och lite annat

Av Wilma Border collie - 4 december 2017 17:54

Hade en lite märklig början på dagen. Måndag alltså borde jag ha gått och hämtat Sigrid. Nähä, henne skulle jag träffa sen. I stället så fick jag passa affären, matte typ hängde på låset när de öppnade klockan åtta. Den där förvirrade saken hade självklart glömt att köpa frukost åt sej.

Sen användes min bil och Sigrid skulle hämtas. Bara det att hon hade sin hundnappande matte med sej. Kändes lite oroligt, tänk om matte skulle försvinna igen.

 

Vi hamnade på Sagostigen för det skulle fixas nåt på min korta Sörmlandsledsetapp. Trevligt för det var länge sen vi var på den.

 

Sigrid ville leka, men jag är inte så väldigt sugen på det just nu. Mycket med hormonerna.

 

Men vi hade desto mer att kolla. Lång frånvaro då kan det ha hänt massor. Måste ha stenkoll på alla våra skogar.

 

Bäcken har massor med vatten, tror aldrig att jag har sett så mycket vatten i den. Gott var det, både jag och Sigrid drack och jag badade tassarna.

 

Det är vackert här med bäcken som porlade som den värsta vårbäck.

 

Vi hittade en oststen, länsade den naturligtvis.

 

Den där gamla Vilda grisskallen låg kvar i skogen. Jag bytte plats på den, kanske vill den se nåt annat.

 

Sigridmatte som inte visade några planer på hundnappning idag hittade massor med Trattkantareller.

 

Sigrid var duktig och visade framtassarna och markerade dom.

 

Hörrni, ska ni komma? Det är mer att kolla och matte bör komma i håg att tömma gästboken också.

Gästboken blev tömd på årets papper, inte så många som vandrat på den här etappen tyvärr.

 

Jag gjorde en insats som svamphund och fick massor med beröm.

 

Detta är nog årets allra sista Rödgula trumpetsvampar, djupfrysta men fina.

 

Det växte ost på ett gammalt fallet träd också, finns ingen kvar.

 

Trattkantarellerna i den här skogen verkar ha käkat nån slags tillväxthormoner för de var enorma.

 

Sigrid hon tog alla chanser att markera även de som hennes matte har plockat.

Efter att ha kollat att allt var okej med Sörmlandsleden och en massa viktiga hundsaker så skulle vi gå tillbaka.

 

Detta är inte alls bra. Sigrid har dragit i väg på nånting och jag råkar veta att det är fullkomligt livsfarligt där borta.

 

Hon kom så jag kunde se till att hon tog den trygga vägen genom skogen istället.

 

Hittades ännu mer Trattkantareller lika enorma dom.

 

Det gick åt många nummer två påsar, ingen människa hade liksom ens tänkt tanken att plocka svamp idag.

 

Men nu är det riktigt farligt, jag tänker förvandla mej till tax och smyga en annan väg. Förbannade att jag var fånge i onödiga kopplet.

 

Sigrid hon utsatte sej för livsfara och tänkte minsann hälsa på den hundätande Hästmonster Billy.

 

Jag tänker inte gå nånstans och inte vill jag se när Sigrid slutar sitt liv heller. Men med en massa lockande och beröm så vågade jag passera. Jag överlevde och det gjorde Sigrid också. Rena undret att hon klarade närkontakten.

 

Blev många svampar för Sigridmatte, när vi kom till min bil kom matte på att det fanns bra påsar för svamp i den så de packades om.

Skjutsade hem Sigrid och hennes matte. Jag åkte hem till mej och sov.

 

Eftermiddagsrunda och det vara bara att skicka in matte till affären igen. Superbilliga köttbullar, såna behöver jag och Sigrid massor av.

Har hört att i morgon ska ett annat av alla våra viktiga uppdrag utföras.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards