wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 december 2017

Fortfarande har vi fel namn

Av Wilma Border collie - 1 december 2017 18:08

Alltså matte har fortfarande fel namn på oss. Vi heter inte alls Hormonhäxorna vi heter Wilma och Sigrid!

Ett tag hade matte nån idé om att vi skulle åka nånstans men det blåste isbjörnar och eskimåer så hon ansåg att vi kunde hålla oss hemma. Så var det nåt om de där två som inte kan uppföra sej. Begriper inte alls vad hon pratar om.

 

På väg mot nånstans och det är viktigt att lämna hälsningar.

 

Jag ägnade mej åt samma sak, alla hanar bör veta var vi drar fram.

 

Det doftar av en snygg hane. Vi ägnade massor med tid åt den här granen.

 

Här var det länge sen vi gick. Undrar om det hänt nåt skoj?

 

Dofter, överallt är det dofter. Vi hade fullt upp och avlägsnade oss för långt ett par gånger.

 

Men………...det växer en massa köttbullebitar här. Finns inga kvar för vi hittade alla.

 

Vad vi ska? Bry dej inte vi kommer när vi har lust. Hörde allvarlig hot mot oskyldiga hundar. Typ Hormonhäxor som skulle drabbas av fångenskap. Vi vände faktiskt.

 

Nu har den tid på året infallit när det kan blomma köttbullebuskar i skogen. Vi hittade en som blommade ordentligt. Finns inga kvar.

 

Men sluta tjata Vi ska bara kolla en massa viktigt. Vi hör dej, men vi har inte tid att bry oss.

 

Kom till en annan väg och då blev vi fångar eftersom vi tänkte dra åt varsitt håll. Skitmatte, vi behöver faktiskt göra alla viktiga hundsaker utan hennes inblandning.

 

Som de allra flesta vet så tror Sigrid att hon är en Border collie och här tänker hon minsann leva upp till det.

 

En skock med Fårskallar och dom ville Sigrid helt till. Jag som borde ha varit intresserad struntade fullständigt i dom.

 

Jag hade minsann andra planer när vi gick genom den lilla skogsbacken. Men den ondsinta matte höll oss i fångenskap.

 

Ute på nästa väg så fick vi förtroendet att vara på fria tassar.

 

Det var nåt jag var tvungen att kolla i skogen så jag drog. Gjorde Sigrid också men hon vände.

 

Fast sen såg det ut så här. Vi var borta och i hörde matte som sa saker om döva Hormonhäxor.

 

Ja, ja vi kommer. Var ett förbaskat tjat.

 

Fångar igen och enligt matte hade vi förbrukat förtroendet att vara på fria tassar.

 

Här bor det människor vi känner. Kanske skulle hälsa på brukar finnas godis här. Nä sa matte de vill inte träffa Hormonhäxor.

 

Vi hittade en stubbe och tänkte att matte skulle ge oss friheten åter om vi intog den. Blev köttbullebitar men ingen frihet.

 

Passerade Ekorrskogen och där var det minsann en Ekorre som pratade med mej. Jag hade den så nära och den sa massor. Tyvärr blev det bara skitbilder på den och matte påstod att den svor åt mej.

 

Träffade Inez i dag igen. Fast Sigrid ansåg att Inez skulle dö eller i alla fall hålla sej långt bort.

Gick hem och somnade.

Matte vittjade postfacket.

 

Katten Wikki har en supersnäll matte. Detta kom med posten en svampbok tryckt 1950.

Matte älskar såna här gamla svampböcker, mycket förändras hela tiden men de är skoj att läsa.

Bland annat finns det en lång beskrivning om hur man bäst tillagar Röd flugsvamp.

Gick på eftermiddagsrunda och hälsade på i Rosa elefantaffären. Lämnad hem Sigrid och hörde eländes orden ses på måndag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards