wilmablogghund

Alla inlägg under november 2017

Av Wilma Border collie - 14 november 2017 18:11

Griskylan har anlänt. När jag skulle hämta Sigrid i morse var det rejält kallt. Sigrid som lätt fryser när det blir kallt hade ganska bråttom hem till mej. Fast dementa matte kom i alla fall ihåg att ta med hennes täcke.

Var hemma ett tag innan vi skulle ut igen. Inget åka nånstans idag, matte påstod att hemmaskogarna kunde duga.

 

Trevligt vi träffade Dixie. Var ett tag sen sist.

 

Dixie hon vet minsann att matte brukar ha osttuben i fickan och hon älskar ost.

 

Vi lekte tillsammans en stund. Hade väldigt skoj. Om det inte varit för att Dixies matte skulle öppna Rosa elefantaffären kunde vi ha fortsatt ha skoj.

 

Gick till sjön. Där blir det mer och mer is så nu är det nog slut på badsäsongen tyvärr.

 

Vi hittade en massa intressanta dofter. Många snygga hanar hade det rört sej där. Självklart så passade vi på att leka en massa och springa ordentligt. Tro inte att vi glömt gårdagens korkade fångenskap inte.

 

Kollade vid hundbadet och där ligger iseländet. Jag lyckade slå sönder lite och Sigrid var synnerligen irriterad eftersom hon inte lyckades.

 

Vassen var enligt matte väldigt vacker med all rimfrost. Vi hade viktigare saker att göra än titta på frusen vass.

 

På spårvägen så träffade vi Frasse mycket trevligt.

 

Sigrid hade åsikter först men sen kom hon på att han är trevlig.

 

Eftersom Frasse är hane så var jag mycket tydlig med att berätta att jag snart blir oemotståndlig. Notera gärna hur snyggt jag lyfter på benet. Fast det har jag inget för eftersom han saknar vissa kroppsdelar.

Frasse skulle gå hem och vi gick vidare.

 

Om vi står här och ser snygga ut borde vi få nåt. Jodå vi fick utsökt torkad blodpudding.

 

Gick in i skogen. Nu har de Grå kantarellerna dött av kylan, alltså inget mer leta såna i år.

 

Matte hittade mer sån där Håris men i dag fanns den på en pinne precis som den ska i stället för gårdagens på svamp.

 

Ängen var alldeles vit av frost, men vi passade på att ha en massa skoj på den också.

 

Jodå, vi hittade Svart trumpetsvamp också. Men de var synnerligen djupfrysta och matte påstår att när de tinar då är de döda. Fast vi fick beröm för vårt jobb.

 

Här kan det i bland ha regnat godis. Tänk det hade det gjort i dag Vi blev väldigt upptagna med att städa bort allt

 

På väg hem och Sigrid var törstig. Hon försökte döda isen utan att lyckas (jag misslyckades också). Heter man Sigrid så tar man till alla knep som finns.

Som detta lägga sej på isen och försöka rulla sönder den. Fungerade inte efter som det var fruset till marken. Matte kunde inte heller trampa sönder den.

Gick hem till mej, drack vatten och käkade lite.

Sen försvann matte och vi var ensamma och övergivna.

 

Rottis Helga behövde hjälp idag med att komma ut en sväng. Vet inte om hon tänker jobba extra som julgris eller varför hon har ett äpple i munnen. Har sett mer smickrade bilder på henne.

När vi skulle på eftermiddagsrunda så snöade det, fast bara lite. Lämnade hem Sigrid. Insåg att jag får en ensam förmiddag i morgon. Tydligen ska jag och Sigrid tillbringa kvällen tillsammans i stället.

Av Wilma Border collie - 13 november 2017 17:51

ÄNTLIGEN måndag! Jodå jag fick gå och hämta Sigrid på morgonrundan. Alltså var allt precis som det skulle.

När vi skulle till skogen så blev vi skjutsade.

 

Här har jag inte varit sen det var kurs med blivande svamphundar och det var ett par månader sen. Alltså massor att kolla.

 

Vadå borta? Vi har inte varit här på evigheter och det är massor att göra.

 

Jag återkom och hade nästan klätt av mej under frånvaron. Matte klädde på mej igen.


Sigrid återkom också och vi blev tillsagda att sköta oss. Matte hade nämligen sett en massa spår efter Vilda grisar.

 

Jo vi skötte oss i flera minuter. Nånstans inne i skogen är vi och vi är upptagna. Matte var måttligt road.

 

Efter en lång stund så kom vi, eller jag anlände först och Sigrid strax efter. Men Sigrid tänkte göra en sån där fuling. Visa sej och sticka igen, men torkade blodpudding kunde hon inte motstå.

 

Jag hade visst varit i några snår för jag hade lyckats riva upp en del av reflexvästen.

 

Fångar, eländes elände. Men vi brukar ju få vara på fria tassar efter en stund.

 

Det doftar så spännande i skogen och vi behöver faktiskt dra i väg och kolla en massa. Bara att glömma eftersom vi fortfarande var fångar.

 

Nu är det tydligen vår i den här skogen. Bombmurklorna har vaknat. Det är en av få fridlysta svampar och kommer vanligen på våren.

 

Jag lärde mej dom i våras och visst kom jag ihåg. Fick mycket beröm när jag markerade. Men tro inte att jag blev av med fångenskapen inte.

 

Sigrid var lika duktig hon, en massa beröm men inga fria tassar inte,

 

Matte har tagit bilder på hur mycket Bombmurklor som helst. Men första gången för denna kombination. Trattkantarell, Bombmurkla och Kantarell.

 

Vi fortsatte att spåra och vädra efter det där superintressanta. Troligen väldigt korkat för matte vägrade släppa oss. Fanns massor med skit efter Vilda grisarna och nybökat var det också. Vi ska överhuvudtaget inte bry oss om Vilda grisar för de kan vara livsfarliga.

 

Säsongen för Karl johan är definitivt över, så här ser de ut nu mer.

 

Detta är Håris ett vackert naturfenomen som kan ses vid denna årstid. Växer på pinnar av lövträd och isen skapas när fukt tränger ut. Lär orsakas av en svamp.

 

Men titta vad som hände när matte petade. Där fanns ingen pinne utan en gammal svamp!!!!! Nu är det inte gamla Stinkkremlor ( sån på bilden) som orsakar Håris på grenar utan nån mikroskopiskt liten svamp.

Gick vidare och var fortfarande fångar, enligt matte kunde vi glömma allt om fria tassar som vi uppförde oss.

 

Kolla Sigrid, hade hon inte varit fånge hade hon dragit här. Detta är en typisk position när hon tänker lägga ner Hälge eller nåt annat förbjudet.

 

Hon försökte trösta sej med att gräva några viktiga gropar men inte ens det fungerade.

Marken var så frusen att det inte gick att gräva. Var faktiskt väldigt synd om oss.

 

På väg tillbaka till bilen. Kan du släppa mej, det doftar så oerhört intressant här? Glöm, du ska gå till bilen och det är inte tal om fria tassar idag var svaret jag fick.

Åkte hem, hade tråkigt.

Gick på eftermiddagsrunda, mest spännande var en massa spår efter snygga hanar. Blev kallade för PMS hundar igen av matte. Vadå, vi måste ha stenkoll och vi måste berätta för alla hanar att vi snart kommer att vara oemotståndliga.

Av Wilma Border collie - 12 november 2017 18:00

Det där snöfallet igår upphörde snabbt, när jag var ute på kvällsrunda så föll det svampvatten istället.

I morse var det ”intressant” att gå ut. Under natten hade det blivit en massa minusgrader och det var snorhalt överallt.

Skulle på en längre runda, fortfarande isgator överallt och de åkte runt och sandade.

 

Blev erbjuden att leka med bollen. Jo kunde jag väl göra i brist på bättre. Tränade på att se farlig ut också.

 

Sen ”gjorde jag en Sigge” bestämde mej för att ta saken i egna tassar. Alltså smet jag till Inez hemma. Sigge rymde visst väldigt ofta dit när en hund som hette Siri levde.

 

Jo Inez var hemma så jag lekte med henne en stund. Men hon skulle åka bort ihop med sina människor.

 

Passerade Ekorrskogen, men det verkade inte vara några Ekorrar hemma.

 

Lekte mer med bollen vid sjön, men det var bara roligt en stund.

 

Provade att bada, men nu är nog badsäsongen över. Vattnet börjar vara i kallaste laget för att vara skönt att bada i. Men det är gott att dricka fortfarande.

 

Isen hade försökt vakna igen, men eftersom det blåste så gick den sönder på en gång.

 

Hittade en båt som var på rymmen. Den kommer nog snart att frysa fast i isen och det fortsätter att vara kallt.

 

Eftersom jag var ensam och hade tråkigt bestämde jag mej för att leta efter Ossy. En massa skoj med honom skulle verkligen förgylla min dag. Men inte hittade jag honom inte.

 

Hm, sist jag gick här så hade matte lagt sånt där skog spår till mej och Sigrid. Letade, tänkte att det kanske skulle finnas ett nytt idag. Gjorde det inte.

 

Fast helt plötsligt så hittade jag ett annat spår. Trevligt för det bestod av torkad blodpudding. Spårade självklart upp allt.

 

Hunden med de glödande ögonen ägnar sej åt lite skogsagility.

 

Gick vidare, insåg att det nog bara var jag ute i hela Malmköping. Såg varken hunder eller människor. Fast jag hittade en märklig sak, den här asken.

 

Matte öppnade och kollade. Full med småprylar och en lapp om att man kunde gömma en annan ask och sen ringa dom som gömt denna.

 

Kom på att jag skulle testa en bänk. Gick inget bra först för jag halkade av, den var hal av fruset vatten Men sen fick jag belöning.

 

Bestämde mej för att gå hem. Har mest haft tråkigt resten av dagen. Men i morgon är det måndag och då är det minsann vanlig Sigriddag igen. Helger borde avskaffas.

Av Wilma Border collie - 11 november 2017 17:56

Tur att jag hade skoj i går för i dag har det varit en tråkdag. Försökte falla svampvatten när jag var ute på morgonrundan.

Sen skulle jag på längre runda. Inte åka nånstans eftersom det är helg och troligen en massa jägare ute.

 

Bollen? Ska jag tycka att det är skoj att leka med den? Har inget sällskap, livet är bedrövligt.

 

Sen lekte jag faktiskt med bollen en stund. Tänkte att det kanske skulle dyka upp nån kompis under tiden. Gjorde det inte.

Skulle till nån skog och enligt matte kändes det som om vi varit överallt.

 


På väg till nånstans så träffade jag den här hanen som jag inte träffat på många evigheter. Trevligt med sällskap en stund.

 

Hm, en spårvagn, nu har jag verkligen chansen att kolla hur en sån ser ut. Hittade inget spännande.

 

Gick till den lilla skogen. Blev tillfälligt koppelfånge för det kryllade av rådjur där. Inte för att jag brukar bry mej, mer av säkerhetsskäl.

 

Gick en sväng i den lilla skogsbacken. Lämnade en massa hälsningar till de hanar som passerat.

Kollade av en del och gjorde en insats som svamphund.

 

Hittade en massa Trattkantareller Fick självklart beröm för väl utfört jobb men de står kvar i skogen. Ska inte vara mer svamp nu säjer matte.

 

Tröttnade på den där skogsbacken och skulle gå nån annanstans,

 

Här har jag inte varit sen i somras nån gång. Många hanar hade det minsann rört sej här. Bra att veta tycker jag och matte anser att jag inte alls behöver bry mej.

 

Kollade av skogen, men fanns inget spännande.

 

Jo jag hittade ett gammalt dött träd som hade ostblommor. Kändes som dagens höjdpunkt.

 


Passerade det där vägbygget, de ska bygga om nästan hela genomfartsgatan och det grävs och grävs ännu mer.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!! Prylaffären är öppen!! Nu ska jag in och hälsa på, var evigheter sen jag var här.

 

Lönande jag fick ett smarrigt grisöra. Det år jag upp på plats så inte matte skulle glömma bort att ge mej det.

Gick hem och hade tråkigt.

 

Fast matte gjorde nåt vettigt. Svamptorken har förvandlats till blodpuddingtork. Doftar ljuvligt och kommer att bli mycket smarrigt godis till mej och Sigrid. Såg att det är flera ollor fulla med sånt.

Gick på lika trist eftermiddagsrunda, dessutom försökte det falla svampvatten.

 


Men titta på detta !! Det är min bil för en stund sen.

 

Här syns det hur snön faller, jättelika flingor kom det. Fast matte säjer att nu har det upphört igen.

Jag hoppas att det blir en bättre dag i morgon.       

Av Wilma Border collie - 10 november 2017 18:02

I dag har vi mest bara roat oss. Först hade matte nån idé om nån skog men sen ändrade hon sej. Vi kunde hålla oss i hemmaskogarna.

 

Hörru Sigrid den där tvåbensdrivna påstår att vi ska gå försiktigt. Var alltså enligt matte snorhalt här. Märkte vi inte med fyra ben och klor klarar man sej bra.

 

Gick ner till sjön, ingen is som försökte vakna i dag så jag provade vattnet men det börjar vara lite kallt nu.

 

Hittade en bra pinne som jag hade mycket skoj med.

 


Ja, ja Sigrid jag vet att du ville ha pinnen men den råkade vara min. För övrigt så ville hon inte ens ha den när jag tröttnat.

 

Träna balans på stockar var ett tag sen sist. Bra övning för den ger minsann ost.

 

Sen passerade vi skidbacken, jag hade lektioner med Sigrid hur hon ska döda isen på vattenpölarna. Men tydligen är hon lite för lätt, men hon får väl träna upp musklerna så lär hon sej säkert.

 

Vi provade en sån där underlig kabeltrumma. Bra att balansera på för vi fick ost.

Sen bestämde vi att vi ville ha skoj. Alltså gick vi och letade efter Ossy.

 

Jodå vi hittade honom och han blir så lycklig när vi kommer. Tror han är kär i mej och jag är faktiskt kär i honom.

 

Vi lekte alla tre och hade jätteskoj. Fast hur var det nu små hundar ska inte leka med stora säjer en del. Men Sigrid är ju jättestor om hon får säja det själv.

 

Jag och Ossy vi tränade lite dans där lättare flygövningar ingår.

 

Ser ni hur fruktansvärt farlig jag kan se ut, men inte hade Ossy vett att bli rädd för mej inte. Vi fortsatte att leka.

 

Sånt här borde inte förekomma på bild. Ossy har dängt mej i backen.

 

Men stora starka Sigrid hon försökte minsann ta mej i försvar genom att göra sina berömda Pitbullattacker på Ossy.

 

Så där ja, här ligger Ossy på backen och Sigrid är så stolt. Fast hon fick hjälp av mej att dänga ner honom.

 

Efter att ha lekt och haft så roligt länge var det dags att lägga av. Titta på Ossy, han har minsann lärt sej att när leken är över då………………

 

Så nöjd Ossy, nu har han haft massor med skoj med Malmköpings snyggaste och tuffaste brudar. Nu ligger han och käkar på ett sånt där vitt ben igen.

Vi gick vidare, kanske skulle det gå att hitta nåt mer skoj.

 

I Tråkskogen så blommade det ett ostträd, det blommar inte längre. Vi städade bort allt.

 

Ovanför skidbacken så hittade jag lite Ostronmussling på den där rampen. Fick självklart beröm.

 

Sigrid är inte sämre hon. Snygg markering gjorde hon och en massa beröm naturligtvis. Fast svamparna sitter kvar.

 

Titta där kommer Inez. Lika bra att leka med henne också.

 

Vet inte om hon hoppar högt av rädsla efter Sigrids pitbullattack eller om hon flygtränar.

 

Sen lekte vi en massa alla tre och hade väldigt skoj.

 

Skulle gå hem men då hittade vi Ossys husse, umgicks med honom en stund medan människorna pratade en massa tråk.

Så träffade vi Inez en gång till. Gick hem och somnade gott båda två. Vi hade haft en alldeles väldigt bra runda. Det där med att kolla min korta Sörmlandsledsetapp som matte först planerat det tar vi nån dag i nästa vecka istället.

När jag lämnade hem Sigrid så hörde jag de där otrevliga orden Ses på måndag. Gillar inte helger.

Av Wilma Border collie - 9 november 2017 18:08

I morse var matte mer dement än vanligt. När jag skulle ut så ägnade hon massor med tid åt att leta efter Sigrids koppel! Kan meddela att det hittade hon självklart inte eftersom Sigrid var hemma hos sej och skulle bli hämtad. Lyckades leda människan rätt så inte Sigrid skulle bli bortglömd.

Så var vi lovade att få åka till skogen. Jo vi hamnade i bilen och åkte. Först var matte på jakt efter den person som har koden till den där nya vägbommen Men han var inte på plats så det får bli en annan dag.

 

Här har vi inte varit på massor med månader. Det är en annan väg som också leder till min Sörmlandsledsetapp. Nu skulle vi gå den. Eftersom vägbommen var öppen så fick vi vara koppelfångar.

 

Massor med intressanta dofter fanns det, vi hade fullt upp efter många månaders frånvaro.

Helt plötsligt så kom det massor med bilar och stannade en liten bit bakom oss. Ungefär då hade matte tänkt släppa oss på fria tassar.

Nä vi fick fortsätta vara fångar ett tag till eftersom matte inte visste om det var jägare i alla de där bilarna.

 

Så äntligen på fria tassar, mycket roligare att kunna springa som vi vill.

 

Drog in i skogen, här brukar det växa en massa Champinjoner och såna skulle vi titta efter. Fast matte trodde att de skulle vara döda eftersom det varit så kallt.

 

Fanns en enda Champinjon och den levde. Troligen årets sista

 

Sen bestämde jag och Sigrid att vi minsann skulle utföra mer svamphundsjobb. Jodå visst lyckades vi. Här är det markering på gång. Men matte påstod att vi säkert markerade svart slem för de Svarta trumpeterna borde inte ha klarat sej.

 

Hade de visst gjort så vi fick välförtjänt belöning.

 

Fanns de på ett ställe så skulle det nog finnas mer. Sigrid gav sej ut och letade.

 

Fanns massor och inte hade de dött av kylan heller. Hörde matte prata om att de säkert käkat frostskyddsmedel.

 

Vi har hittat mera och placerade oss på en sten för att övervaka mattes plockning. Dessutom hade vi väldigt bra koll på omgivningen.

 

Nu skulle skärmskyddet kollas, vi kom inte dit sist på grund av alla svampar. Fast jag och Sigrid ansåg att det skulle tas en skrytbild. Gick inget bra, matte hade bara stoppat en tygkasse i fickan för korg var enligt henne onödigt att släpa på.

 

Sigrid kollade så att allt var okej i skärmskyddet och det var det. Matte kollade gästboken och det hade varit en del vandrare där sen sist.

 

Skulle gå tillbaka. Vi passade på att leka en massa eftersom vi visste att vi förr eller senare skulle bli koppelfångar.

 

Sen drog Sigrid upp i en backe och satte igång att leta. Hängde på jag också.

 

Jodå vi hade minsann hittat ännu mer Svarta trumpetsvampar som alla levde och var fina. Fick mycket beröm och dessutom hade vi lyckats hitta ett nytt ställe.

 

Detta är en Blek kantarell, de borde vara slut sen länge men denna hade vaknat väl sent. Fast den hade inte tålt alla minusgraderna och mådde inte så bra.

 

Sen blev vi fångar. Närmade oss området där alla bilarna hade stannat.

 

Kanske lika bra att Sigrid blev fånge för hon hade planer på att ge sej in i skogen. Hon ska inte alls ge sej ut och jaga Hälge eller Vilda grisen.

 

Där alla bilarna stannat var det en massa hundar och människor. Såg ut som om de tränade hundarna i nåt med jakt.

 

Hemma så tömde matte över all svamp i en korg. Måste säja att jag och Sigrid jobbade väldigt bra. Matte som påstod att det bara skulle finnas svart slem, fel hade hon.

När vi gick på eftermiddagsrunda så ångrade matte att hon inte hade kameran med sej.

Jag försökte slå in dörren till Rosa elefantaffären och Sigrid försökte hjälpa till. Vi hade tur och kom in och fick vårt välbehövliga godis.

Av Wilma Border collie - 8 november 2017 18:01

Så där alldeles onödigt kallt i morse också och världen var alldeles vit av frost.

Hämtade Sigrid som vanligt och gick hem till mej en stund.

Sen skulle vi ut och åka. Trodde att det kanske skulle bli den där skogen vi inte besökte i går.

 

Nähä vi har hamnat i Eskilstuna och på parkeringen var det så halt att det tog en stund innan Sigrid hittade fäste för tassarna.

 

Bäst att berätta för alla snygga hanar att vi är här och snart doftar vi gott. Vi är väldigt upptagna så snart vi vistas ute med att antingen sprida våra dofter eller leta efter snyggingar.

 

Gick till mattes mamma och där var det minsann köttbulleservering till hungriga hundar.

 

Suddig bild, men inte en köttbulle vi fick av matte utan att göra nånting. Detta ska föreställa Sigrid som var tvungen att snurra. Jag fick också göra saker för att få det som tillhör mej.

Sen efter att ha lyssnat på tråkprat i evigheter så skulle vi vidare. Inte skulle vi gå till bilen inte.

Vi skulle vara stadshundar idag ansåg matte, lite variation mot den vanliga skogstillvaron.

 

Eskilstuna måste bestå av hanar, överallt doftade det alldeles ljuvligt av såna.

 

Men titta här då! Vi har minsann hittat Ann Marie som tydligen bor i ett fängelse eftersom hon fanns bakom en låst grind.

 

Fångar kan tydligen få frigång, för grinden öppnades och vi fick vänta. Men sen kom Ann Marie och hon skulle få rasta sej eftersom vi kunde hålla koll på henne.

 

Sigrid tog på sej uppgiften att hålla koll på henne. Fast hon är nog inte den ultimata fångvaktaren för hon fortsatte leta hanar.

 

Vet ni att jag kan väga tvåhundra ton? Vi skulle passa Ann Marie medan matte gjorde nåt på biblioteket. Tro inte att jag rör mej en centimeter. Kan minsann bli hundnappad. Alltså låg jag ner och och ökade på min vikt rejält.

 

Matte återkom så jag återgick till normalvikt. Kollade av ån, fanns en massa asociala fåglar i den och en fontän som slutade fungera när matte tittade på den. Undrar om hon gav den onda ögat?

 

Provade Eskilstunas bänkar. Bra såna för de gav ost.

 

Jaha dags att återlämna Ann Marie till fängelset och vi ska åka hem. Passade bilen medan matte handlade nån tråkmat.

Åkte hem och historien upprepar sej. Passa huset kommer snart sa matte och försvann.

 

Jaha Rottis Helga behövde hjälp idag med för att komma ut en sväng.

 

Eftermiddagsrunda och det gäller att ha koll även här på var snyggingarna rör sej. Matte påstår att det är mycket enklare att gå med oss i skogen, för det tar evigheter här. Vadå, vi måste faktiskt ha koll!

 

Jag behöver ett eget bankkonto! Alltså tänk om jag kunde knappa in siffror här och få ut en massa pengar. Sen skulle jag ta med mej Sigrid till Grisöronaffären och så skulle vi shoppa utan att matte lägger sej i. Finns ju hur mycket som helst att handla där.

Lämnade hem Sigrid och hörde att i morgon ska vi få åka till skogen. Verkligen på tiden.

Av Wilma Border collie - 7 november 2017 18:01

Som ni vet så kom det paket till mej igår. Det ena var en trist bilsele men den andra saken var väldigt trevlig.

 

Jag fick minsann ett nytt aktivitetsspel. Såna kan jag inte ha för många av.

 

Men titta här, mina normala katter de grejade med det de har och letade kattgodis. Men så var det Kleptomanen Leya. Medan matte laddade ett av mina andra till Sigrid så klurade hon ut hur mitt nya funkar och snodde godiset.

 

Så påfyllt med godis igen och Kleptomanen kom inte åt det. Superskoj var det. Fler såna här till mej.

Sen blev det idag, ordning i tillvaron för Sigrid hämtades på min morgonrunda. Kallt var det och alldeles frostigt.

Matte hade först tänkt att vi skulle åka till en skog men sen ångrade hon sej. Nåt om trött och kallt och en massa andra dåliga ursäkter.

 

Skulle alltså bli hemmaskog och världen var djupfryst när vi gick ut.

 

Började vid sjön med att leka med våra frisbee.

 

Fast jag snodde åt mej båda två flera gånger och hade inga planer på att lämna ifrån mej nån.

 

Sigrid hon bestämde sej för att käka upp sin och då fick hon inte ha den.

 

Kollade sjön som mådde bra men vattnet börjar vara kallt nu.

 

Hur är det Sigrid behöver du hjälp? Isen försöker vakna igen och Sigrid är inte så bra på att ha sönder den.

 

Struntade i sjön och lekte i stället. Som vanligt så trodde Sigrid att hon är en Pitbull, men jag kan avvärja hennes attacker så jag slipper få strupen avsliten.

 

Tjoho! Vi har hittat Ossy! Nu ska vi ha skoj.

 

Fast Ossy han behövde tanka energi först genom att tigga ost av matte.

 

Sigrid lekte massor med Ossy, såg minsann hur hon försökte slita strupen av honom också.

 

Sen drog jag och Ossy igång. Ni ser väl hur fruktansvärt skräckinjagande jag kan se ut.

 

Så där, inga problem att dänga ner Ossy i backen inte. Kanske inte ska prata så mycket om att jag också åkt i backen några gånger. Blir så när vi brottas och har skoj.

 

Massor med lek kräver energi alltså bad vi om godis. Men det var vi minsann tvungna att leta efter.

 

Sen blev det massor med mera lek, superroligt hade vi. Här försöker Ossy skrämma oss, han lyckades inte,

 

Matte lät Ossy låna min frisbee. Mycket uppskattat.


 

Kolla på den här filmen så ser ni. Sigrid hon tränade inför sina kommande storviltjakter genom att försöka ställa Ossy så jag skulle kunna ta frisbeen. Funkade inte. Slutet när matte ropar då ska han få en av Terras presenter.

 

Så nu tuggar Ossy sånt där vitt ben igen och jag och Sigrid ska gå vidare.

 

Vad är detta???? Den här prylen har inte funnits här förut. Jag var extremt misstänksam och funderade på om den skulle anfalla. Oförstående matte pratade om PMS hund. Vet jag inte vad det är och jag såg ingen annan hund än Sigrid.

 

Jag samlade mod och kollade noga in den, den var faktiskt helt ofarlig.

Gick hem och somnade gott efter allt skoj med Ossy. Matte har skaffat sej en dålig vana för hon försvann igen. Rottis Helga behövde tydligen hjälp idag också med att komma ut.

Gick ut på eftermiddagsrunda, trist sån för alla affärer var stängda och inte var et några vi känner ute heller.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards