wilmablogghund

Alla inlägg under november 2017

Av Wilma Border collie - 22 november 2017 17:58

Hade ingen bra början på dagen. Självklart tänkte jag hämta Sigrid på morgonrundan. Nä sa skitmatte du ska inte hämta henne. Blev en viljornas kamp men tyvärr vann matte och jag fick inte gå till Sigrid.

 

Ska ut på längre runda. Men nu borde jag väl i alla fall hämta henne, jag tänker gå den här vägen. Nä sa matte, du ska åt annat håll, Sigrid kommer sen.

 

Vid Heden träffade jag i alla fall Dixie, trevligt så skulle jag ha sällskap en stund.

 

Vi lekte en del och hade väldigt skoj.

 

Dixie vet att matte har en osttub och så vill hon alltid ha. Vi käkade lite tillsammans. Ingen konkurrens om godsakerna här inte, jag delar med mej.

 

Så dök Inez upp hon var ute och rastade sin matte.

 

Vi lekte leken lägga Inez på backen, rolig lek.

Alla skulle åt olika håll så jag fortsatte min ensamma runda.

 

Kollade spårvägen där allt var sej likt, inga nyheter.

 

Det har blivit ännu mer is på sjön så nu är det nog bara att glömma bad.

 

Men så sa matte att jag skulle titta bakom mej. Där kom minsann Frasse. Han hade spårat mej ganska långt. Trevligt att jag är så populär bland mina kompisar.

 

Hörru Frasse, jag är ensam idag har du lust att umgås med mej ett tag? Hade sån tur så det ville han, livet är mycket roligare med sällskap.

 

Gick en sväng i Hasselskogen, visade Frasse en massa bra hundsaker som jag känner till där.

Frasse han visade sej vara en mästergrävare fullt i klass med Sigrid. De två skulle säkert kunna gräva enorma gropar tillsammans.


Kom ut på vägen, vi sprang och jagade varandra en del och hade trevligt tillsammans.

 

Lärde Frasse var det lönar sej att leta efter godis. Såna ställen bör alla hundar känna till. Vi hittade en hel del idag.

Sen var det dags att skiljas åt för vi skulle till våra olika hemma.

 

När jag varit hemma en stund så började jag vakta dörren. Jag vet när det är dags för Sigrid att komma oavsett tid.

Jodå hon kom och hennes matte försvann till sitt jobb där hon borde vara mycket mer.

 

Ska gå på eftermiddagsrunda. Tanken var att vi skulle ha gått nånstans för att vara fria och leka ett tag. Men det hade börjat regna och då ska vi inte vistas ute mer än nödvändigt.

 

Äsch! Varför är Prylaffären stängd? Vi hade tänkt hälsa på. Men Sigrid har blivit väldigt duktig på detta att ha koll på dörrar.

Gick en sväng, inget spännande alls, det började regna mer och blåsa så vi gick hem i stället. Får se vad vi hittar på i kväll.

Matte grejar med den där hemsidan, långt i från färdig men här är adressen

www.svamphundar.se Den gamla hemsidan är borta så nu är det denna som gäller.

Av Wilma Border collie - 21 november 2017 18:00

Matte hade lovat att idag så skulle vi få göra nåt roligt. Sånt är alltid trevligt, hämtade Sigrid i morse och sen började vi vänta på det roliga.

Hamnade i bilen och trodde att det var nån trevlig skog på gång. Mycket märkligt vid blev bara skjutsade till campingen. Men matte påstod att vi skulle åka vidare när vi gått en sväng.

 

Lekte en massa på gräsmattan vid sjön. Matte påstod att det blåste pingviner och eskimåer. Klena människa om hon rejsat loss hade hon inte frusit.

 

Kollade spår efter hanar, jodå det hade passerat några snyggingar.

 

Isen håller på och vaknar på sjön, men den är livsfarligt tunn så vi får inte vara nära den.

Gick vidare och träffade Ossyhusse som berättade var Ossy var. Trevligt för vi bestämde oss för att gå och leka med honom.

 

Jaha och där kom Inez från ingenstans, hennes människa syntes inte till.

 

Titta Ossy var på sitt dagis! Sigrid är nog också kär i honom, men eftersom hon och jag delar på allt kan vi dela på honom också.

 

Vi lekte en massa och hade väldigt skoj. Inez var kvar och ingen människa inom synhåll

 

Ha, ha jag kan minsann skrämma Ossy. Eller egentligen så var det bara lek.

Men nu hände det som inte får hända. Inez skrämde Sigrid och jagade bort henne.

Matte såg att Sigrid sprang mot sjön, precis det håll som just nu är förbjudet.

Inez som trodde att hon skulle fortsätta jaga Sigrid fångades av matte och blev kopplad.

 

Jag och Ossy försökte hjälpa till att leta efter Sigrid, men ingen Sigrid nånstans och matte hade panik.

Nu dök Inez matte, Rick och hans matte upp och funderade på varför inte matte svarade i telefonen. De hade ringt för att kolla var Inez var. Matte svarar inte när Sigrid är prio ett.

 

Äntligen kom Sigrid, men hon försökte sticka direkt när hon såg Inez, alltså blev hon koppelfånge.

 

Det var nån ostutdelning men Sigrid vågade inte vara med utan höll sej på avstånd.

Inez och Rick med människor gick vidare, an ju hoppas att de tränade inkallning och sånt innan nån riktig katastrof inträffar.

 

Sigrid blev sitt vanliga jag igen och lekte med Ossy. Ja, det gjorde självklart jag också.

 

Vi fick leta godis efter att ha busat massor.

 

Sen var det dags för oss att gå åt ett annat håll. Ossy han visste minsann vad som väntade. Efter lek då ska ha ha ett sånt där vitt ben.

 

Vi gick till bilen för nu skulle vi åka nånstans. Sigrid hon hade lagt sej till med skägg och hade ett våldsamt bestyr med att ta bort snöklumpar från tassarna medan vi åkte. Dags att matte tar fram tassalvan om detta ska fortsätta.

 

Framme. Öppna dörren vi ska shoppa!!!!! Var evigheter sen vi fick handla senast.

 

Hittade som vanligt hur mycket som helst att handla. Nu om nånsin hade jag behövt det där bankkortet matte inte gett mej.

 

Vi vägde oss och hade perfekt vikt båda två.

 

Enligt rutin, när inköpen ska betalas så ska vi ha godis. Fick gott godis. Tog våra inköp och åkte hem. Har en massa gott nu och Ossys presentförråd från Terra är påfyllt så han kan få sina älskade ben.

Körde en omgång med den där skoj leta godismattan igen. Sigrid vet var matte har den så hon stod och stirrade tills matte tog fram och laddade den.

 

Eftermiddagsrunda och nu tänker vi minsann hälsa på i Rosa elefantaffären. Vi är godissugna.

 

Vi kom in och Susanne visste precis vad vi behövde. Gick en sväng innan det var dags att lämna hem Sigrid till sej.

Matte håller på och fixar en alldeles ny hemsida Den gamla har lagts ner och nu är en ny på gång. Tar nog ett par dagar innan den är presentabel men jag meddelar när den finns.

Av Wilma Border collie - 20 november 2017 18:00

Ordningen återställd, för i morse var det dags att hämta Sigrid som vanligt. Bra, det är mycket trevligare med sällskap.

Sen hamnade vi in bilen, tänkte att det nog skulle bli nån bra skog. Men inte det inte.

Hamnade i Eskilstuna där vi blev blåsta på våra köttbullar. Ingen hemma på köttbullerestaurangen påstod matte.

 

Fick passa bil och ICA Maxis parkering istället. Var inte bekant med matte när hon behagade återkomma. Vi hade minsann suttit i bilen i många evigheter, enligt matte inte alls lång stund eftersom hon försöker klara av tråket på nya rekordtider varje gång.

 

Så äntligen utsläppta och vi ska ta en sväng i Huggormsskogen. Där har vi inte varit på många evigheter.

 

Vägbommen var öppen och det var bilspår i snön så matte hoppades att det inte var jägare där. Såg en skogsmaskin så det skulle nog gå att vara där ett tag.

 

Skönt att vara på fria tassar och kunna springa som vi vill. Mycket att ha koll på eftersom vi inte varit här på evigheter.

 

Stod en bil inne i skogen, men ingen människa syntes till bara spår efter en annan skogsmaskin och inte åt det håll vi skulle.

 

Sigrid hade en massa planer på bad, men allt vatten hade invaderats av is så det kunde hon glömma.

Vi lekte en massa naturligtvis. Hade mycket att ta igen.

 

Inkallning är viktig hundkunskap som behöver underhållas. Vi kommer snällt så fort matte kallar, fanns både blodpudding och ost i hennes fickor.

Medan vi roade oss med diverse hundsaker så började matte greja med kamerans inställningar.

 

Blir ganska snyggt med den här suddiga kanten.

 

Fast här vete sjutton vad hon hittat för märklig inställning. Sigrid ser helskum ut med fel färger.

 

Blev skumt med oss båda också, märkligt ljus runt oss.

 

Men titta kameran kan klona mej, perfekt då hinner jag ännu mer när jag är två.

 

Jodå Sigrid blev också klonad. Bra då kan jag umgås med den ena dygnet runt och den andra kan vara hos hennes matte ibland.

 

Fast i bland misslyckades kloningen, den där lilla fläcken ska vara Sigrid.

 

Sen hamnade vi i koppel för skogsmaskinen var nära där vi skulle gå.

 

Den syns inte men den är inne bland träden och samlar ihop en massa utgallrade träd.

Vi gick tillbaka till bilen och åkte hem.

 

Sen var det dags för Sigrid att prova godismattan. Blev succé. Sigrid gillade den verkligen och bökade runt efter godiset.

 

Eftersom vi är väldigt bra på samarbete så letade vi tillsammans. Alltså det är superskoj med sån här godismatta. Sigrid hon tyckte att det var så roligt att hon hårdbevakade den. Många, många gånger gick hon och kollade om det möjligen fanns mer godis i den. Gjorde det inte idag, men vi ska få använda den fler gånger.

Matte inser att det var värt allt klippande och knytande eftersom vi båda tycker att den är så skoj.

Gick på eftermiddagsrunda, vanlig trist sån och Sigrid skulle gå hem till sej.

I morgon är vi lovade att få göra nåt som vi tycker är väldigt skoj.

Av Wilma Border collie - 19 november 2017 18:04

Försökte komma snö idag, känns onödigt. Inte skulle jag träffa Sigrid heller.

Men ut skulle jag och roa mej ett tag.

 

Matte tog med bollen så jag hade skoj på Heden en stund. Kollade efter sällskap men det var bara jag ute i hela Malmköping.

 

Provade att balansera på en betongmoj. Lönade för jag fick godis för besväret.

Matte hade planer på att vi skulle gå en runda som jag inte har gått på evigheter. Men de planerna ställdes snabbt in. Jakthundar hördes och det kom en massa skott från det hållet. Alltså var det inte att tänka på, får bli en annan dag.

 

Men måste du dra benen efter dej? Jag råkar ha ganska bråttom.

 

Jag tänkte nämligen leta reda på Ossy. Tyvärr hittade jag honom inte, men jag lämnade en massa hälsningar till honom så han vet att jag varit där.

 

Hittade ett ostträd som tröst, finns ingen ost kvar.

 

Kollade en del av det där nya elljusspåret som de gjort i Tråkskogen.

 

Passerade skidbacken och gjorde en mycket snygg markering av Ostronmusslingar. Fick en massa beröm och godis.

 

Hittade en kvarglömd maskin i skogen. Lönande, för det fanns blodpudding i däcken.

 

Fanns ännu mer på maskinen.. Finns inte minsta smula kvar efter min framfart.

 

Tillbaka på Heden som fortfarande var alldeles övergiven så lekte jag mer med bollen.

Ser ni så snyggt jag flyger fram med bollen i munnen?

Gick hem för nu skulle nåt nytt provas.

I går köpte matte den där märkliga dörrmattan som hon påstod att jag skulle använda.

Kvällen tillbringade hon med att slakta en gammal fleecefilt. Hörde att klippa mattrasor skulle absolut inte bli hennes nya hobby.

 

Kleptoman Leya som alltid ser oskyldig ut stal remsor hela tiden och försökte gömma.

Sen upplyste matte om att hon inte tänkte knyta ryamattor heller.

 

Detta är den där dörrmattan efter att matte klippt och klippt, fleecefilten räckte inte så nåt gammalt laken fick fylla ut en del.

 

Såg hur mitt favoritgodis kom fram. Bara det att det såg även Kleptoman Leya. Matte stoppade massor med godis bland alla trasor. Leya kastade sej fram ansåg att detta var hennes och morrade åt mej.

 

Slutade med att matte laddade ett av mina aktivitetsspel åt henne så hon skulle hålla sej undan.

 

Detta var skoj. Det är ett pyssel att hitta alla små godisbitar bland tyget. Fick jobba länge innan jag hade hittat allt. Tror jag har en ny favoritsak och Sigrid ska få prova den i morgon.

Mest tråk resten av dagen men i morgon är det måndag och Sigriddag som vanligt.

Av Wilma Border collie - 18 november 2017 17:43

Idag är det lördag och det brukar vara tråkdagar, typ jag är ensam och övergiven. Men igår sa matte att jag skulle få göra nåt skoj idag.

Sen råkade hon tala om vad det var innan hon var riktigt färdig och jag fick akut bråttom.

Hamnade i min bil och hämtade Sigrid och hennes matte Människorna hade nämligen bestämt att vi skulle nåt.

Åkte och hörde hur matte hade åsikter om att komonstren inte hade gått hem till sitt monsterhus.

 

Vi skulle i alla fall gå en sväng i den här enorma ekhagen. Komonstren var långt bort och skulle förhoppningsvis hålla sej där.

 

Är evigheter sen jag och Sigrid var här så det var massor att kolla.

 

Vi hann leka lite i alla fall. Sen råkade Sigrid komma emot ett sånt där ondsint staket som slår oskyldiga hundar. Gjorde ont och Sigrid blev ledsen.

Inte nog med elaka staketet, det började falla en massa iskallt regn också.

 

Äsch! Träden har tappat alla löv så det gick inte att söka skydd mot alla skador under dom heller.

 

Sigrid blev alldeles dyngsur och fick säkert väldigt svåra skador.

 

Provade att balansera på en stock och fick ost för besväret, ungefär dagens höjdpunkt.

 

Nä nu struntar vi i detta, visa Sigridmatte alla de fina ekarna det får bli en annan gång. För en gångs skull höll människorna med oss.

 

Tänker ni komma nån gång? Jag vill in i min bil, det är äckligt ute!

 

Inte åkte vi hem heller nä människorna skulle nånting här. Alltså fick vi passa bil. Trodde vi skulle bli fast i den i flera veckor.

 

Matte skulle i alla fall inte köpa nån ny tavla. Vithajsmotiv passar visst inte.

 

Jaså det passar att komma nu. Jag hade parkeringen under uppsikt hela tiden som de var försvunna.

Skjutsade hem Sigrid och hennes matte.

 

Den här märkliga prylen hade matte köpt. Hon påstår att den kommer jag och Sigrid att kunna ha mycket skoj med. Begriper ingenting jag. Men matte ska fixa med den och sen kommer det att bli en perfekt hjärngympapryl.

 

Gick ut på eftermiddagsrunda, inget regn nu. Matte hade tagit med min frisbee. Jo den var skoj i flera minuter.

 

Nä, har inte lust att leka mer med den. Tänker ligga här och fundera över livet. Gick en sväng, träffade inga jag känner. Hundlivet var tråkigt.

 

Fast solnedgången var vacker ser ut som om skogen brinner. Gick hem och fortsatte ha tråkigt. Just ingenting som känns skoj just nu. Matte tror att jag lider av hormonstormar och att jag alldeles strax kommer att vara oemotståndlig för alla hanar.

Hoppas det blir en roligare dag i morgon.


Av Wilma Border collie - 17 november 2017 18:01

Vi hade en bra kväll tillsammans i går jag och Sigrid. Grejade med en del hjärngympa och lite annat.

I morse var ordningen återställd för jag skulle hämta Sigrid som vanligt. Nån av katten Nisses kompisar hade varit omtänksam och placerat en död mus utanför deras dörr. Matte hade självklart inte kameran med sej.

Var hemma hos mej en stund innan vi skulle till skogen. Sen skulle vi åka nånstans, eller matte skulle prata med nån om den där bommen på väg till min etapp. Matte pratade med personen och sen skulle vi nån helt annanstans. Tydligen var samtalet underhållande eftersom hon hade hysteriska fnitteranfall.

 

Hamnade i den här skogen, sist vi var här för ett par veckor sen så blev vi ju koppelfångar eftersom vi hade viktiga saker att göra. Fick höra att vi skulle sköta oss annars skulle vi bli fångar.

 

Gick en annan väg än sist och vi hade massor att kolla men höll oss inom synhåll.

 

Så försökte jag klä av mej igen. Eller det är inte jag det är inte mitt fel att det är grenar och sånt i vägen där jag ska fram.

 

Den där revan som blev i början på veckan har blivit större, enligt matte är det tur att det inte är så väldigt länge till som jag behöver använda västen i skogen.

 

Kollade ett par ställen där de där Bombmurklorna brukar växa. Men här har de inte fötts ännu. Enligt matte har de bara visat sej här på våren.

 

Gick till min Sörmlandsledsetapp för vi skulle ta en sväng på den

 

Vandrare på etapp 20 ska akta sej för där vistas den fyrbenta etappledaren med ögonen glödande av vansinne.

 

Inte nog med etappledaren med den glödande blicken. Assistenten är en galen Pitbull som kastar sej över vandrande hundar och försöker slita dom i stycken.

 

Kan du hjälpa mej? Nä som vanligt påstod den oförstående matte att jag klarade mej alldeles utmärkt på egen tass.

Jag överlevde så vi fortsatte att kolla att allt var i sin ordning vilket det var. Matte såg lite småsaker som ska åtgärdas men det får vänta till våren i alla fall målningen.

 

Ska vi inte fortsätta? Finns ju en massa mer att kolla, men matte pratade om tidsbrist. Begrep ingenting jag och Sigrid hade hur mycket tid som helst.

 

Tog en annan väg genom skogen som vi inte gått på väldigt länge. Mycket spännande att kolla.

 

Kom ut på en väg som vi inte heller gått på flera månader. Hade hänt en hel del sen sist. Många intressanta dofter fanns det.

 

Snart vid bilen och Sigrid har blivit koppelfånge. Hon var nämligen så utsvulten att hon gjorde allt för att käka Vilda grisbajs. Inte tillåtet enligt matte.

Åkte hem, matte virrade runt och sa åt oss att passa huset.

Hon behagade återkomma efter några månaders frånvaro. Tydligen hade hon besiktat sej hos människoveterinären. Underhållande besök eftersom människoveterinären trodde att matte hade två hundar, hon har sett oss ute. Men nu kunde väl inte matte sköta sin motion för den lilla hunden orkar väl inte gå? Människovetten blev erbjuden att låna Sigrid, gå i skogen och sen se vem som stupar först. Tänk att det finns så mycket fördomar om småhundar.

 

Eftermiddagsrunda och som vanligt gäller det att ha stenkoll på alla hanar. Många är de och mycket spår lämnar dom.

 

Prylaffären är minsann öppen. Hade en lektion med Sigrid hur man bäst försöker slå in dörrar. Hon var mycket läraktig.

 

In kom vi och godis fick vi.

 

Hemma hos Sigrid ville Nisse gå in och morgonens presentmus var spårlöst borta. Kanske ligger den i Nisses mage.

Hörde de där otrevliga orden ses på måndag. Fast matte säjer att jag kommer att få en bra dag i morgon. Vet jag inte om jag tror på.

Av Wilma Border collie - 16 november 2017 18:01

Jag och Sigrid hade en trevlig kväll i går. Matte hade den goda smaken att ta fram ett par av mina aktivitetsspel till oss.

 

Alla bilder blev skit, men denna är den minst dåliga fast den är usel. Vi hjälptes åt att lösa dom och delade på godiset. Så tränade vi lite trix också men det är enligt matte näst intill omöjligt att ta bilder på.

Så blev det idag. Skulle inte hämta Sigrid i morse utan hon skulle komma efter lunch.

Skulle gå ut ensam och övergiven och matte saknade inspiration om var vi skulle gå. Gäller att variera vägarna varje dag.

 

Men nu händer det nåt. Matte grejade med telefonen och helt plötsligt så skulle vi vända.

 

Nu är det bråttom, väldigt bråttom jag vet precis vad som är på gång.

Jodå, jag fick gå och hämta Sigrid lite akut. Hade blivit strul på Sigridmattes jobb så hon behövde åka flera timmar tidigare.

 


Nu ska vi hitta på nånting fortfarande okänt vad.

 

Jaha här brukar vi åka bil när vi ska till min Sörmlandsledsetapp. Nu skulle vi inte gå till den utan en annan väg.

 

Så äntligen på fria tassar och den här vägen har vi inte gått på många evigheter.

 

Alltså hade vi massor att kolla, många intressanta dofter fanns det. Hade rört sej många hanar där.

 

Matte hittade några Rökslöjskivlingar, rejält djupfrysta. De står kvar för det ska fortfarande inte vara mer svamp här.

 

Sigrid fick träna inkallning ganska mycket med tanke på alla otillåtna utflykter senaste tiden. Hon skötte sej alldeles strålande varenda gång.

 

Fast jag hjälpte till och hämtade henne ett par gånger, när det såg ut som om hon tänkte dra på äventyr.

 

Men bakom oss hände det minsann saker. Helt plötsligt så kom Frasse som var ute och rastade sin matte.

 

Mycket trevligt för vi fick sällskap eftersom han och hans matte skulle åt samma håll.

 

Vi lekte en del också. Bra för Frasse eftersom han blivit väldigt illa skrämd av en hund. Men han vet att jag och Sigrid är snälla och bara vill leka.

 

Matte bjöd honom på ost och det gillade han verkligen. Ja det gör ju jag och Sigrid också, alltså åt vi alla tre.

 

Jaha, vad ska vi hitta på nu då? Vi lekte lite mera och diskuterade viktiga hundsaker. Sigrid försökte käka nån skit vilket hon inte alls fick göra.

 

Nånstans i backen ska det finnas tre hundar. Vi hade faktiskt nåt väldigt viktigt att göra där som människorna inte alls skulle bry sej om.

 

Frasse kom tillbaka först och strax efter jag och som vanligt Sigrid sist.

 

Varför? Alltså vi gjorde nåt viktigt och de oförstående människorna såg till att vi blev koppelfångar. Enligt dom skulle vi strunta fullständigt i alla de där rådjuren som håller till i den backen.

 

Passerade spårvägen och där var det en spårvagn ute och åkte bil. Kanske skulle den flytta hit eller bort.

Sa hej då till Frasse som skulle gå hem och vi fortsatte för att gå hem till mej.

 

Träffade Inez och Rick som rastat sina människor i Ekorrskogen ihop med den lilla hunden som matte alltid glömmer namnet på. Blev ingen lek eftersom vi var bredvid väldigt trafikerad gata. Räckte med att både Inez och Rick var ute och sprang framför bilar. Vi var koppelfångar.

Gick hem, käkade lite och sov ett tag.

Eftermiddagsrundan blev bra för vi passerade Rosa elefantaffären. Om man ställer sej och stirrar in genom glasruta så öppnar snäll kund dörren till godissugna hundar.

Nu ska vi tillbringa kvällen tillsammans igen och nåt ska vi väl hitta på.

Av Wilma Border collie - 15 november 2017 18:05

Trodde jag skulle få en riktig tråkförmiddag. Inget hämta Sigrid på morgonrundan och matte ställde in planerna på att skjutsa mej till skogen eftersom det var både dimma och halt.

 

Skulle gå nånstans, Tråkheden var dötrist, inte en endast hund jag känner ute. Gick en liten bit genom Tråkskogen som var lika tråkig den.

 

Men nu har jag minsann planer, bäst att snabba på innan matte får korkade idéer om att hindra mej.

 

Nähä, ingen Ossy på sitt dagis inte. Jag som var sugen på en massa skoj lek.

 

Men vänta nu, tror jag ser nåt långt där borta. Kan jag ha sån tur.

 

Visst kom Ossy. Puss på dej så trevligt att du var i närheten.

 

Men Ossy han gör ingenting innan matte har serverat ost.

 

Hörru vi tar och hittar på nånting skoj va?

 

Jo vi lekte massor, mycket trevligt.

 

Men detta borde inte vara med på bild. Ossy lyckades knuffa ner mej för en liten backe.

Jag kom upp lika fort igen och sen fortsatte vi ha skoj. Dundrade rakt in i matte ett par gånger så hon höll på att sätta sej på marken. Blir ganska mycket kraft när vi kommer i full fart.

 

Lärde Ossy att det kan växa blodpudding eller annat smaskigt i de här krukorna. I dag var det blodpudding som vi självklart städade bort allt av.

 

Hade ytterligare en lektion med honom. Det kan löna sej att stå på det här bordet.

 

Nä kom Ossy nu hittar vi på nåt mer skoj.

 

Vi fortsatte med våra synnerligen vilda lekar. Tänk att jag kan få sån glödande blick när vi har så här superskoj.

 

Slängde Ossy i backen några gånger, att jag råkade ut för samma sak behöver vi inte prata så mycket om.

 

Fortsatte med våra vilda lekar en stund till.

 

Jaha dags att lägga av och Ossy har fått sitt ben. Såg hur han gick i väg för att äta upp det på nåt bra ställe.

 

Jag gick och kollade sjön, fortfarande is men längre ut simmade svanarna. Hörde att matte pratade i telefonen men var upptagen med lite annat så jag lyssnade inte. Märkligt jag skulle helt plötsligt gå samma väg tillbaka.

 

Men titta där borta, det ser VÄLDIGT bra ut!

 

Jo jag hittade minsann Sigrid. Hon var ute och rastade sin matte och på Heden hade hon börjat spåra mej. Slutade med att hennes matte ringde min och frågade var vi var för Sigrid bara skulle hitta mej.

 

Bestämde att vi kunde gå till gräsmattan vid sjön och leka en del. Mest jag som lekte för Sigrid hittade intressanta dofter

 

Ha! Isen hade dött igen så jag provade vattnet fast det börjar vara bra kallt nu.

 

Skulle egentligen gå spårvägen. Först försvann jag men återkom. Sigrid hon höll sej borta. Eller vi såg henne men det slutade med att Sigridmatte fick gå och fånga in henne.

 

Tänk att det kan dofta så alldeles otroligt gott i en stor blomkruka. Ägnade massor med tid åt den här doften.

Sigrid hon fick hänga med hem till mej direkt. Hennes matte skulle ju i alla fall åka och jobba. Vi slappade ett tag och sen skulle vi på eftermiddagsrunda.

 

Vadå PMS hundar? Eftersom vi snart blir alldeles oemotståndliga måste vi ha koll på vara alla snyggingar går. Jag är just nu expert på höga benlyft också.

 

Äsch, Rosa elefantaffären var stängd, korkat eftersom vi var godissugna.

 

På torget hittade vi en gran.

Trevligt nu kan vi låtsas att vi är i skogen när vi passerar där

Nu ska vi tillbringa kvällen tillsammans, ska nog träna lite trix och greja med ett par aktivitetsspel tror jag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards