wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 november 2017

Hon kallar oss Hormonhäxor

Av Wilma Border collie - 30 november 2017 18:22

Ingen hundnappning idag inte. När jag hämtade Sigrid i morse var det alldeles som vanligt. Katten Nisse ville att jag skulle släppa in honom och Sigrid hängde med mej.

 

Sen skulle vi ut och röra på oss. Så mycket snygga hanar det finns i Malmköping. Dofter av dom överallt. Vi hade så mycket att göra med alla dofter plus lämna hälsningar till dom.

 

Eftersom vi var koppelfångar i går så trodde matte att vi ville springa och leka ordentligt vid sjön. Började med att Sigrid tänkte rymma, men hon kom tillbaka.

 

Matte trodde att vi skulle leka. Gjorde ett försök men nä leka är inget skoj.

 

Provade att bada men nä inget skoj det heller.

 

Skulle gå en sväng. Och nånstans uppe i skogen är jag. Det doftade så otroligt gott och borta var jag. Sigrid tänkte hänga på men matte hann fånga henne.

 

Vad gnäller du om? Jag hade nåt viktigt att göra, men jag kommer nu. Kan hända att jag var borta ganska länge men tid är relativt.

 

Fastnade i kopplet, skit också jag som behövde iväg igen. Matte tog beslut om att vi skulle inte skulle gå vägen hon tänkt. Då skulle vi troligen ha fått vara koppelfångar hela tiden. Vände och gick tillbaka.

 

Var jag är? Jo jag har hittat en superdoft under bron och den behöver jag undersöka.

 

Sigrid ville nog egentligen också vara under bron, men hon nådde inte eftersom hon var fånge.

 

Hittade massor med dofter. Matte gnällde om okoncentrerade hundar. Vi var inte alls okoncentrerade vi hade faktiskt fullt upp med alla dofter.

 

Sjön var spegelblank, enligt matte var det vackert. Vi letade hanar i stället.

 

Kollade efter Ossy men han var med sin husse och jobbade.

 


Sigrid hittade minsann rester efter det där spåret som jag och Ossy gick i söndags. Duktigt gjort att lyckas hitta det flera dagar senare.

 


Gick genom skogen. Stor sten ska ha liten hund och liten sten ska ha stor hund. Enligt matte var det fantastiskt att våra hormonhjärnor funkade så vi kom ihåg stenhoppandet.

 

Och där drog hormonhäxorna sa matte när det såg ut så här, inte en hund att skåda.

 

Vadå, i brist på hanar så försökte jag flörta med Ekorre som var helt ointresserad och Sigrid grävde i en jordhög. Behöver jag berätta att vi blev koppelfångar?

 

Träffade Inez på vägen hem. Men hon skulle ta det lugnt för hon var dålig i magen.

 

Hörru, jag tror inte att jag tänker gå här. I går blev jag minsann hundnappad här och du försvann. Fobiträning sa oförstående matte och släpade med mej. Fanns ingen hundnappare och inte försvann matte heller.

 

Detta är vår senaste sysselsättning. Två papperspåsar som innehåller gott godis.

 

Jo Sigrid du förstår att vi ska öppna dom här för att komma åt godiset.

 

Sigrid löste det och nästan hela hon fick plats i påsen. Fast för att få tag på godiset så körde hon påsen mot matte.

 

Jag har det enklare, bara att öppna och stoppa ner huvudet och äta. Papperspåsar är trevliga saker.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards