wilmablogghund

Alla inlägg den 29 november 2017

Av Wilma Border collie - 29 november 2017 17:56

I går kväll så kollade Rottis Helgas supersnälla husse på min bil. Nu var det inget fel på nån säkring utan troligen nån kontakt nånstans som tröttnat på livet. Alltså har min bil fortfarande inte hastighetsmätare, tankmätare och sånt där som matte anser vara nödvändigt. Ska visst kollas mer på den i helgen.

Så blev det idag. Började inget bra för jag skulle inte alls hämta Sigrid. Jag ska alltid hämta Sigrid!

Men så skulle jag ut igen och tänk då hittade jag Sigrid i min port.

 

Alltså vi har inte setts sen i går och Sigrid är alldeles överlycklig. Att hon hade sin matte med sej det tänkte jag inte så mycket på. Hade bara hört att hon hade den dåliga smaken att vara ledig idag. Tänkte att hon skulle väl följa med på våran långrunda, sånt händer ibland.

 

Hm, detta är hur märkligt som helst. Varför ska vi sitta och glo vid busstationen?

Hade jag varit mer uppmärksam så hade jag sett hur matte lämnade både kamera och osttub till Sigridmatte. Något hon definitivt inte brukar göra.

 

Men vad hände? Det kom en buss och matte är spårlöst försvunnen. Sigridmatte har hundnappat mej!!!!! Tänkte faktiskt sitta här och vänta på att matte skulle komma och rädda mej.

Gick till Tråkskogen men jag försökte mest kolla om matte skulle dyka upp. Hon har varit extremt långsam några dagar efter den där ofrivilliga flygturen så hon skulle nog komma och rädda mej från hundnapparen Sigridmatte.

 

Sigrid visade framtassarna och hittade tomtar i dag igen. Tydligen kryllar det av tomtar i Tråkskogen nu.

 

Ja, jo jag kan väl hoppa upp på en bänk men jag vill ha min matte!!!!!

 

Det här känns inte bra. Matte borde ha dykt upp för länge sen men det finns inte ett spår efter henne.

 

Vi fick vara koppelfångar eftersom Sigridmatte trodde att jag kanske skulle ge mej i väg och leta efter matte.

 

Fortfarande finns det massor med Trattkantareller i skogen, brydde mej inte jag skulle ha tag på matte och hundnapparen höll mej fången.

Sen bestämde sej hundnapparen för att vi nog kunde vara på fria tassar ett tag. Jag såg min chans. Ökade takten lite i smyg för att sen gå ännu fortare och så var jag borta!

Hundnapparen Sigridmatte hade panik, hade jag stuckit till bussarna där matte försvann eller hade jag stuckit hem till mej i jakten på matte? Oavsett vilket så lurar många faror på vägen.

 

Jag varit på rymmen? Inte alls jag bara letade efter matte och det gick inte att hitta henne så det var lika bra att leta upp Sigrid och hennes matte igen.

Vi gick hem till Sigrid och inte var det nån matte där heller.

Men så kom hon. Hon hade minsann försvunnit med den där bussen för hon behövde till Eskilstuna. Eftersom bilen saknar de där enligt matte viktiga sakerna tog hon bussen. Tydligen ett bra val för det hade visst varit mycket hastighetskontroller i dag.

Jag och Sigrid vi missade skoj saker.

Matte hade minsann träffat Arlo och hans matte på torget Jag har träffat honom en gång, en mycket trevlig hund som blev väldigt kär i mej. Så hade hon träffat sin mamma också. Så hade hon gjort nåt tråk innan hon behagade komma och rädda mej från hundnappande Sigridmatte.

 

Nu ska jag gå hem till mitt hemma. Hemma så åt jag min Dentastix och sen somnade jag i soffan. Matte påstår att jag var så trött att jag snarkade. Jag ber att få påpeka att jag snarkar aldrig och jag var alldeles utsliten efter att ha varit hundnappad.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Jag vill in i Rosa elefantaffären, behöver tröstgodis efter min traumatiska förmiddag.

 

Susanne är snäll hon för jag fick mitt godis.

 

Bara det att jag var fortfarande så trött, så trött så jag råkade somna på golvet där inne.

Blev väckt för jag skulle gå en runda. Träffade nån som pratat med matte per telefon om mej och min ras. Bestämde för att jag inte alls tänkte hälsa, var säkert en ny hundnappare så jag höll säkerhetsavstånd. Normalt hälsar jag översvallande på alla som vill prata med mej.

Är fortfarande trött och den totalt oförstående matte påstår att det faktiskt är bra träning för mej att vara utan henne nån gång i bland. Är det inte alls, jag måste ha stenkoll på henne.

I morgon är det visst en vanlig Sigriddag, hoppas det stämmer för den här dagen var jobbig.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards