wilmablogghund

Alla inlägg den 28 november 2017

Av Wilma Border collie - 28 november 2017 18:03

Haft betydligt roligare dagar. Den halta och lytta gnäller fortfarande och som om inte det räckte har det regnat hela dagen.

 


Jag och Sigrid skulle gå nånstans lagom okänt var. Matte trodde att hennes regntäcke skulle vara en bra idé i dag.

 

Började med Tråkskogen. Hm, det är nåt märkligt i trädet.

 

Satt en liten tomte där. Jag är inte van vid att det finns tomtar i träden.

 

Gick en bit på det där nya spåret som de gjort i skogen. Är helt okej att gå på fast vi föredrar egentligen skogsstigar.

 

Hittade ytterligare en julpryl i en enbuske. Tydligen så håller människor på och gör nån tomtestig i Tråkskogen.

 

Träffade en hund som heter Nala. Jag umgicks lite med henne, men troligen skulle hon inte gilla Sigrid så vi fortsatte våran ensamma runda medan regnet strilade.

 

Letade efter nåt skoj, men det fanns ingenting inte ens spår efter trevliga hanar.

 

Klättrade upp på alla gamla trädstockarna, det gav i alla fall ost, man ska vara glad för det lilla en sån här tråkdag.

 

Letade efter Ossy. Men han verkade hålla sej inne idag. Han har kloka människor omkring sej som inte släpar ut honom i skadligt regn.

 

Vi hittade i alla fall spår efter honom och lämnade hälsningar så han vet att vi passerat.

 

Sigrid hoppade upp på den där stenen som hon anser vara hennes och enbart hennes.

Nu insåg matte hur korkat det var med regntäcket. Stackars Sigrid frös så hon skakade. Alltså skulle matte ha tagit hennes vanliga tjockare i morse,

 

Inte nog med att Sigrid frös och behövde hålla sej i rörelse,. Vi fick i vanlig ordning vänta i flera veckor på den halta och lytta. Det är visst något bättre idag, men gnäller gör hon klenmänniskan!

 

Kollade rampen ovanför skidbacken men enligt matte blir den snorhal när det regnar så den skulle vi inte vara på.

 

Sigrid hittade i alla fall ett ställe för att gräva sina livsviktiga gropar. Funderar fortfarande på vad hon ska ha alla till.

 

Bänkar brukar ge belöning, jo vi fick ost. Minsta man som hund kan begära en sån här tråkdag.

 

Så hittade vi nånting. Det här har inte varit här förut.

 

En tomte till. Funderade på om vi ska bli tomtehundar också nu när det inte är så mycket svamp.

Gick hem och där var det minsann torrt och varmt, mycket skönt.

 

Vi sysselsatte oss med godismattan ganska mycket Alltså den älskar både jag och Sigrid. Alla hundar borde ha såna här godismattor.

Gick på dötrist eftermiddagsrunda, det regnade i alla fall inte just då.

Nu ska matte strax köra min bil runt gathörnet så får Rottis Helgas snälla husse kolla de där säkringarna och med tur så är det bara en sån som dött. Jag och Sigrid behöver faktiskt ut och åka till alla våra viktiga ställen.

Hoppas vi få en bättre dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards