wilmablogghund

Alla inlägg den 24 november 2017

Av Wilma Border collie - 24 november 2017 18:04

Hämtade Sigrid i morse och gårdagen dåliga humör verkade vara spårlös borta. Inget krångel alls.

Blev ingen skjuts idag heller, matte hade ingen lust påstod hon.

 

Kollade Heden men den var alldeles övergiven, inga hundar och inga människor ute.

 

Bara för att kolla Sigrids humör ordentligt så skulle vi börja på gräsmattan vid sjön. Lekte en del och Sigrid kom så fint varje gång matte kallade.

 

I dag var det så där extremt viktigt att gräva gropar också. Många gropar skulle tillverkas, vad hon nu ska ha dom till.

 

Isen har dött igen, alltså provade jag vattnet. Räcker med att doppa tassarna och dricka en del Ska jag bada mer behöver det vara lite varmare.

 

Sigrid käkade gräs som om hon inte hade sett sånt på flera år. Är nog bäst att passa på för det kan ju försvinna under en massa snö med otur.

 

Jag hittade en pinne som jag tänkte leka med. Usel kvalitet på pinnarna nu. Den gick sönder direkt, syns på bilden hur den trillar och jag hade bara en liten bit kvar i munnen.

 

Kollade bryggorna, det är ett viktigt hundjobb. De var precis som de skulle.

 

Bestämde oss för att vi skulle leta efter Ossy. Matte hade visst nåt dåligt samvete för det där med fel ben i går också.

Vi letade och letade, men ingen Ossy nånstans.

 

Fortsatte i skogen och hittade en oststubbe. Trevligt att det växer ost även på stubbar.

 

Körde en del skogsagility. Vi är superbra på att flyga över fallna träd.

 

Sen skulle vi balansera på ett träd för att få ost. Va? Nä jag fuskar inte alls jag har framtassarna på trädet räcker inte det? Gjorde det inte, skulle ha alla fyra tassarna på trädet.

 

Här blev det faktiskt lite tokigt. Matte ville gå rakt fram genom Tråkskogen, men jag och Sigrid stack åt andra hållet eftersom vi tänkte att Ossy kanske dykt upp. Insåg mycket senare att vi skulle ha hängt på matte i stället.

 

Nån Ossy träffade vi fortfarande inte men den här Schnauzerkillen som matte alltid glömmer namnet på. Umgicks lite med honom, men han har opererat ett ben och måste ta det lugnt.

 

Vi är så duktiga, så duktiga. Såna här Vinterskivlingar lärde vi oss i vintras och naturligtvis kom vi i håg dom. Massor med beröm

 

Så här ser det ut. Matsvamp som växer nu när det börjar bli vinter.

 

Passerade skidbacken och vi drog båda två.

 

Långt bort syns vi på väg tillbaka. Om nu inte matte hade haft en massa åsikter om att vi avvek så hade det blivit trevligt.

 

På väg hem så passerade vi Prylaffären som var öppen. Bjöd oss självklart på godis. Men hörde nåt tråkigt, den ska stänga så vi får ett godisställe mindre.

Gick hem. Matte kollade Facebook. Om vi följt med henne genom Tråkskogen hade vi träffat Ossy. Han var minsann där och jobbade med sin husse. Nu förstod matte varför vi var ute och sprang i skidbacken Vi hade självklart koll på att Ossy var ovanför den. Hans ben av rätt sort ligger kvar i mattes jacka så han får en annan dag.

 

Eftermiddagsrunda och Sigrid försökte dricka upp allt vatten i fontänen. Hon lyckades inte.

 

Vi SKA in i Rosa elefantaffären! Blev insläppta och fick vårt välbehövliga godis. Om nån funderar på varför den kallas Rosa elefantaffären så hänger det kvar sen Sigges tid. Han hade en rosa elefant där inne som han alltid ville in och leka med.

 

Sigrids katte Nisse var överlycklig när vi kom. Han gick ut i morse när jag hämtade Sigrid och nu ville han in. Han är för övrigt övertygad om att det är jag som öppnar dörren eftersom han alltid smörar för mej.

Hörde de otrevliga orden ”ses på måndag”. Kan väl inte vara helg redan?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards