wilmablogghund

Alla inlägg den 23 november 2017

Av Wilma Border collie - 23 november 2017 18:05

När jag hämtade Sigrid i morse så var hon på uselt humör. Ta på halsbandet, då låg hon på rygg och skrek eftersom matte egentligen planerade att halshugga henne. Hemma hos mej var det raka vägen in i katternas klösträd och lägga sej och sura.

I bland går det usla humöret över lika snabbt, men nu verkade det hålla i sej.

Skulle gå på vår längre runda.

 

Skulle vi inte alls enligt Sigrid som skulle dricka upp allt vatten i alla vattenpölar.

 

På Heden träffade vi Dixie, trevligt för det blev lek med henne. Ja, det var mest jag och Dixie som lekte med tanke på Sigrids humör.

 

Provade nya stenar som har lagts vid Heden. Lönande såna för vi fick ost.

 

Fick vara på fria tassar men matte litade inte alls på Sigrid. Jag kom snällt på inkallning, den rosa pricken är en stendöv Sigrid.

 

Ja, jag hör dej men jag har annat att göra. Sigrids typiska min när hon tänker ge sej ut på förbjudna äventyr.

 

Mycket riktigt hon drog, visade sej och försvann igen. Alltså såg jag till att hämta tillbaka henne.

Så där nu är det fångenskap som gäller, sköter man sej inte är det inga fria tassar.

 

Vi hittade i alla fall Ossy eller om det var han som hittade oss för han kom springande.

 

Blev en massa skoj lek vid hans dagis. Alltså jag och Ossy hade kul Sigrid hade andra planer.

 

Mycket riktigt så försökte hon rymma igen. Nu fick hon inte ens vara fri med släpande koppel.

 

Matte fyllde på Ossys presentförråd när vi var i Grisöronaffären. Eftersom matte inte käkar hundgodis och ben så trodde hon att sån här ring av vitt ben skulle duga lika bra som ett vanligt rakt ben. Jodå Ossy tog emot gick och gömde tuggringen och kom tillbaka igen.

 

Vi gick en sväng tillsammans och letade godis i en av de stora krukorna. Sigrid som inte når upp fick leta på marken.

 

Skulle lära Ossy det här med att hoppa upp på stenar. Nä den stenen ägde minsann Sigrid och hon svor så det osade åt Ossy.

 

Lätt fixat, Sigrid var ju fånge så matte tog bort henne och Ossy kunde prova stenen i hop med mej.

 

Matte hittade en Frostvaxskivling och lät Ossy nosa på den. Han klarade det utmärkt och fick en massa beröm.

 

Vi lekte en massa mera och hade jätteskoj.

 

Det där till höger är inte alls jag. Tror att det är Sigrids dåliga humör som försöker sej ut som jag. Kan aldrig tänka mej att jag kan se ut så här.

 

Så klart det inte var jag på förra bilden. Absolut inte, söta, rara jag tänker bara gosa med Ossy.

 

Ossy han ville minsann ha ett ben han, men klantmatte hade bara tagit med den där ringen.

Alltså försökte vi leta reda på den. Nånstans här ska den ligga men Ossy har gömt den så bra att vi inte hittade den.

Matte förklarade för Ossy att hon alltid bara ska ha raka ben med sej men i dag var det svårt att åtgärda det.

 

Vi gick vidare och trodde att Ossy stannat vid sitt dagis.

 

Nädå, titta vem som kom smygande genom skogen. Ossy ville fortsätta umgås och så blängde han mycket på matte.

 

Vi umgicks ett tag till och sen följde vi med den mycket besvikna Ossy så att han gick till sitt dagis.

 

Sigrid koppelfånge hon tillbringade en massa tid med att stå på bakbenen och försöka ge sej iväg på äventyr. Fullkomligt lönlöst eftersom matte vägrade släppa henne.

 

På väg hem så träffade vi Sniff. Han är en mycket trevlig hund men Sigrid ansåg att han skulle dö. Som tur var brydde han sej inte om hennes svordomar.

Gick hem, Sigrid låg mest och tjurade Såg hur matte stoppade rätt sorts ben i en ficka så Ossy slipper bli besviken nästa gång.

När det var dags för eftermiddagsrunda så skulle inte Sigrid gå hem. Först vägrade hon komma fram från klösträdet, sen försökte hon hålla sej undan. Matte vann kampen.

Gick en tråkrunda och lämnade hem Sigrid. Hoppas hon är på sitt vanliga trevliga humör i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards