wilmablogghund

Alla inlägg den 19 november 2017

Av Wilma Border collie - 19 november 2017 18:04

Försökte komma snö idag, känns onödigt. Inte skulle jag träffa Sigrid heller.

Men ut skulle jag och roa mej ett tag.

 

Matte tog med bollen så jag hade skoj på Heden en stund. Kollade efter sällskap men det var bara jag ute i hela Malmköping.

 

Provade att balansera på en betongmoj. Lönade för jag fick godis för besväret.

Matte hade planer på att vi skulle gå en runda som jag inte har gått på evigheter. Men de planerna ställdes snabbt in. Jakthundar hördes och det kom en massa skott från det hållet. Alltså var det inte att tänka på, får bli en annan dag.

 

Men måste du dra benen efter dej? Jag råkar ha ganska bråttom.

 

Jag tänkte nämligen leta reda på Ossy. Tyvärr hittade jag honom inte, men jag lämnade en massa hälsningar till honom så han vet att jag varit där.

 

Hittade ett ostträd som tröst, finns ingen ost kvar.

 

Kollade en del av det där nya elljusspåret som de gjort i Tråkskogen.

 

Passerade skidbacken och gjorde en mycket snygg markering av Ostronmusslingar. Fick en massa beröm och godis.

 

Hittade en kvarglömd maskin i skogen. Lönande, för det fanns blodpudding i däcken.

 

Fanns ännu mer på maskinen.. Finns inte minsta smula kvar efter min framfart.

 

Tillbaka på Heden som fortfarande var alldeles övergiven så lekte jag mer med bollen.

Ser ni så snyggt jag flyger fram med bollen i munnen?

Gick hem för nu skulle nåt nytt provas.

I går köpte matte den där märkliga dörrmattan som hon påstod att jag skulle använda.

Kvällen tillbringade hon med att slakta en gammal fleecefilt. Hörde att klippa mattrasor skulle absolut inte bli hennes nya hobby.

 

Kleptoman Leya som alltid ser oskyldig ut stal remsor hela tiden och försökte gömma.

Sen upplyste matte om att hon inte tänkte knyta ryamattor heller.

 

Detta är den där dörrmattan efter att matte klippt och klippt, fleecefilten räckte inte så nåt gammalt laken fick fylla ut en del.

 

Såg hur mitt favoritgodis kom fram. Bara det att det såg även Kleptoman Leya. Matte stoppade massor med godis bland alla trasor. Leya kastade sej fram ansåg att detta var hennes och morrade åt mej.

 

Slutade med att matte laddade ett av mina aktivitetsspel åt henne så hon skulle hålla sej undan.

 

Detta var skoj. Det är ett pyssel att hitta alla små godisbitar bland tyget. Fick jobba länge innan jag hade hittat allt. Tror jag har en ny favoritsak och Sigrid ska få prova den i morgon.

Mest tråk resten av dagen men i morgon är det måndag och Sigriddag som vanligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards