wilmablogghund

Alla inlägg den 18 november 2017

Av Wilma Border collie - 18 november 2017 17:43

Idag är det lördag och det brukar vara tråkdagar, typ jag är ensam och övergiven. Men igår sa matte att jag skulle få göra nåt skoj idag.

Sen råkade hon tala om vad det var innan hon var riktigt färdig och jag fick akut bråttom.

Hamnade i min bil och hämtade Sigrid och hennes matte Människorna hade nämligen bestämt att vi skulle nåt.

Åkte och hörde hur matte hade åsikter om att komonstren inte hade gått hem till sitt monsterhus.

 

Vi skulle i alla fall gå en sväng i den här enorma ekhagen. Komonstren var långt bort och skulle förhoppningsvis hålla sej där.

 

Är evigheter sen jag och Sigrid var här så det var massor att kolla.

 

Vi hann leka lite i alla fall. Sen råkade Sigrid komma emot ett sånt där ondsint staket som slår oskyldiga hundar. Gjorde ont och Sigrid blev ledsen.

Inte nog med elaka staketet, det började falla en massa iskallt regn också.

 

Äsch! Träden har tappat alla löv så det gick inte att söka skydd mot alla skador under dom heller.

 

Sigrid blev alldeles dyngsur och fick säkert väldigt svåra skador.

 

Provade att balansera på en stock och fick ost för besväret, ungefär dagens höjdpunkt.

 

Nä nu struntar vi i detta, visa Sigridmatte alla de fina ekarna det får bli en annan gång. För en gångs skull höll människorna med oss.

 

Tänker ni komma nån gång? Jag vill in i min bil, det är äckligt ute!

 

Inte åkte vi hem heller nä människorna skulle nånting här. Alltså fick vi passa bil. Trodde vi skulle bli fast i den i flera veckor.

 

Matte skulle i alla fall inte köpa nån ny tavla. Vithajsmotiv passar visst inte.

 

Jaså det passar att komma nu. Jag hade parkeringen under uppsikt hela tiden som de var försvunna.

Skjutsade hem Sigrid och hennes matte.

 

Den här märkliga prylen hade matte köpt. Hon påstår att den kommer jag och Sigrid att kunna ha mycket skoj med. Begriper ingenting jag. Men matte ska fixa med den och sen kommer det att bli en perfekt hjärngympapryl.

 

Gick ut på eftermiddagsrunda, inget regn nu. Matte hade tagit med min frisbee. Jo den var skoj i flera minuter.

 

Nä, har inte lust att leka mer med den. Tänker ligga här och fundera över livet. Gick en sväng, träffade inga jag känner. Hundlivet var tråkigt.

 

Fast solnedgången var vacker ser ut som om skogen brinner. Gick hem och fortsatte ha tråkigt. Just ingenting som känns skoj just nu. Matte tror att jag lider av hormonstormar och att jag alldeles strax kommer att vara oemotståndlig för alla hanar.

Hoppas det blir en roligare dag i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards