wilmablogghund

Alla inlägg den 17 november 2017

Av Wilma Border collie - 17 november 2017 18:01

Vi hade en bra kväll tillsammans i går jag och Sigrid. Grejade med en del hjärngympa och lite annat.

I morse var ordningen återställd för jag skulle hämta Sigrid som vanligt. Nån av katten Nisses kompisar hade varit omtänksam och placerat en död mus utanför deras dörr. Matte hade självklart inte kameran med sej.

Var hemma hos mej en stund innan vi skulle till skogen. Sen skulle vi åka nånstans, eller matte skulle prata med nån om den där bommen på väg till min etapp. Matte pratade med personen och sen skulle vi nån helt annanstans. Tydligen var samtalet underhållande eftersom hon hade hysteriska fnitteranfall.

 

Hamnade i den här skogen, sist vi var här för ett par veckor sen så blev vi ju koppelfångar eftersom vi hade viktiga saker att göra. Fick höra att vi skulle sköta oss annars skulle vi bli fångar.

 

Gick en annan väg än sist och vi hade massor att kolla men höll oss inom synhåll.

 

Så försökte jag klä av mej igen. Eller det är inte jag det är inte mitt fel att det är grenar och sånt i vägen där jag ska fram.

 

Den där revan som blev i början på veckan har blivit större, enligt matte är det tur att det inte är så väldigt länge till som jag behöver använda västen i skogen.

 

Kollade ett par ställen där de där Bombmurklorna brukar växa. Men här har de inte fötts ännu. Enligt matte har de bara visat sej här på våren.

 

Gick till min Sörmlandsledsetapp för vi skulle ta en sväng på den

 

Vandrare på etapp 20 ska akta sej för där vistas den fyrbenta etappledaren med ögonen glödande av vansinne.

 

Inte nog med etappledaren med den glödande blicken. Assistenten är en galen Pitbull som kastar sej över vandrande hundar och försöker slita dom i stycken.

 

Kan du hjälpa mej? Nä som vanligt påstod den oförstående matte att jag klarade mej alldeles utmärkt på egen tass.

Jag överlevde så vi fortsatte att kolla att allt var i sin ordning vilket det var. Matte såg lite småsaker som ska åtgärdas men det får vänta till våren i alla fall målningen.

 

Ska vi inte fortsätta? Finns ju en massa mer att kolla, men matte pratade om tidsbrist. Begrep ingenting jag och Sigrid hade hur mycket tid som helst.

 

Tog en annan väg genom skogen som vi inte gått på väldigt länge. Mycket spännande att kolla.

 

Kom ut på en väg som vi inte heller gått på flera månader. Hade hänt en hel del sen sist. Många intressanta dofter fanns det.

 

Snart vid bilen och Sigrid har blivit koppelfånge. Hon var nämligen så utsvulten att hon gjorde allt för att käka Vilda grisbajs. Inte tillåtet enligt matte.

Åkte hem, matte virrade runt och sa åt oss att passa huset.

Hon behagade återkomma efter några månaders frånvaro. Tydligen hade hon besiktat sej hos människoveterinären. Underhållande besök eftersom människoveterinären trodde att matte hade två hundar, hon har sett oss ute. Men nu kunde väl inte matte sköta sin motion för den lilla hunden orkar väl inte gå? Människovetten blev erbjuden att låna Sigrid, gå i skogen och sen se vem som stupar först. Tänk att det finns så mycket fördomar om småhundar.

 

Eftermiddagsrunda och som vanligt gäller det att ha stenkoll på alla hanar. Många är de och mycket spår lämnar dom.

 

Prylaffären är minsann öppen. Hade en lektion med Sigrid hur man bäst försöker slå in dörrar. Hon var mycket läraktig.

 

In kom vi och godis fick vi.

 

Hemma hos Sigrid ville Nisse gå in och morgonens presentmus var spårlöst borta. Kanske ligger den i Nisses mage.

Hörde de där otrevliga orden ses på måndag. Fast matte säjer att jag kommer att få en bra dag i morgon. Vet jag inte om jag tror på.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards