wilmablogghund

Alla inlägg den 15 november 2017

Av Wilma Border collie - 15 november 2017 18:05

Trodde jag skulle få en riktig tråkförmiddag. Inget hämta Sigrid på morgonrundan och matte ställde in planerna på att skjutsa mej till skogen eftersom det var både dimma och halt.

 

Skulle gå nånstans, Tråkheden var dötrist, inte en endast hund jag känner ute. Gick en liten bit genom Tråkskogen som var lika tråkig den.

 

Men nu har jag minsann planer, bäst att snabba på innan matte får korkade idéer om att hindra mej.

 

Nähä, ingen Ossy på sitt dagis inte. Jag som var sugen på en massa skoj lek.

 

Men vänta nu, tror jag ser nåt långt där borta. Kan jag ha sån tur.

 

Visst kom Ossy. Puss på dej så trevligt att du var i närheten.

 

Men Ossy han gör ingenting innan matte har serverat ost.

 

Hörru vi tar och hittar på nånting skoj va?

 

Jo vi lekte massor, mycket trevligt.

 

Men detta borde inte vara med på bild. Ossy lyckades knuffa ner mej för en liten backe.

Jag kom upp lika fort igen och sen fortsatte vi ha skoj. Dundrade rakt in i matte ett par gånger så hon höll på att sätta sej på marken. Blir ganska mycket kraft när vi kommer i full fart.

 

Lärde Ossy att det kan växa blodpudding eller annat smaskigt i de här krukorna. I dag var det blodpudding som vi självklart städade bort allt av.

 

Hade ytterligare en lektion med honom. Det kan löna sej att stå på det här bordet.

 

Nä kom Ossy nu hittar vi på nåt mer skoj.

 

Vi fortsatte med våra synnerligen vilda lekar. Tänk att jag kan få sån glödande blick när vi har så här superskoj.

 

Slängde Ossy i backen några gånger, att jag råkade ut för samma sak behöver vi inte prata så mycket om.

 

Fortsatte med våra vilda lekar en stund till.

 

Jaha dags att lägga av och Ossy har fått sitt ben. Såg hur han gick i väg för att äta upp det på nåt bra ställe.

 

Jag gick och kollade sjön, fortfarande is men längre ut simmade svanarna. Hörde att matte pratade i telefonen men var upptagen med lite annat så jag lyssnade inte. Märkligt jag skulle helt plötsligt gå samma väg tillbaka.

 

Men titta där borta, det ser VÄLDIGT bra ut!

 

Jo jag hittade minsann Sigrid. Hon var ute och rastade sin matte och på Heden hade hon börjat spåra mej. Slutade med att hennes matte ringde min och frågade var vi var för Sigrid bara skulle hitta mej.

 

Bestämde att vi kunde gå till gräsmattan vid sjön och leka en del. Mest jag som lekte för Sigrid hittade intressanta dofter

 

Ha! Isen hade dött igen så jag provade vattnet fast det börjar vara bra kallt nu.

 

Skulle egentligen gå spårvägen. Först försvann jag men återkom. Sigrid hon höll sej borta. Eller vi såg henne men det slutade med att Sigridmatte fick gå och fånga in henne.

 

Tänk att det kan dofta så alldeles otroligt gott i en stor blomkruka. Ägnade massor med tid åt den här doften.

Sigrid hon fick hänga med hem till mej direkt. Hennes matte skulle ju i alla fall åka och jobba. Vi slappade ett tag och sen skulle vi på eftermiddagsrunda.

 

Vadå PMS hundar? Eftersom vi snart blir alldeles oemotståndliga måste vi ha koll på vara alla snyggingar går. Jag är just nu expert på höga benlyft också.

 

Äsch, Rosa elefantaffären var stängd, korkat eftersom vi var godissugna.

 

På torget hittade vi en gran.

Trevligt nu kan vi låtsas att vi är i skogen när vi passerar där

Nu ska vi tillbringa kvällen tillsammans, ska nog träna lite trix och greja med ett par aktivitetsspel tror jag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards