wilmablogghund

Alla inlägg den 14 november 2017

Av Wilma Border collie - 14 november 2017 18:11

Griskylan har anlänt. När jag skulle hämta Sigrid i morse var det rejält kallt. Sigrid som lätt fryser när det blir kallt hade ganska bråttom hem till mej. Fast dementa matte kom i alla fall ihåg att ta med hennes täcke.

Var hemma ett tag innan vi skulle ut igen. Inget åka nånstans idag, matte påstod att hemmaskogarna kunde duga.

 

Trevligt vi träffade Dixie. Var ett tag sen sist.

 

Dixie hon vet minsann att matte brukar ha osttuben i fickan och hon älskar ost.

 

Vi lekte tillsammans en stund. Hade väldigt skoj. Om det inte varit för att Dixies matte skulle öppna Rosa elefantaffären kunde vi ha fortsatt ha skoj.

 

Gick till sjön. Där blir det mer och mer is så nu är det nog slut på badsäsongen tyvärr.

 

Vi hittade en massa intressanta dofter. Många snygga hanar hade det rört sej där. Självklart så passade vi på att leka en massa och springa ordentligt. Tro inte att vi glömt gårdagens korkade fångenskap inte.

 

Kollade vid hundbadet och där ligger iseländet. Jag lyckade slå sönder lite och Sigrid var synnerligen irriterad eftersom hon inte lyckades.

 

Vassen var enligt matte väldigt vacker med all rimfrost. Vi hade viktigare saker att göra än titta på frusen vass.

 

På spårvägen så träffade vi Frasse mycket trevligt.

 

Sigrid hade åsikter först men sen kom hon på att han är trevlig.

 

Eftersom Frasse är hane så var jag mycket tydlig med att berätta att jag snart blir oemotståndlig. Notera gärna hur snyggt jag lyfter på benet. Fast det har jag inget för eftersom han saknar vissa kroppsdelar.

Frasse skulle gå hem och vi gick vidare.

 

Om vi står här och ser snygga ut borde vi få nåt. Jodå vi fick utsökt torkad blodpudding.

 

Gick in i skogen. Nu har de Grå kantarellerna dött av kylan, alltså inget mer leta såna i år.

 

Matte hittade mer sån där Håris men i dag fanns den på en pinne precis som den ska i stället för gårdagens på svamp.

 

Ängen var alldeles vit av frost, men vi passade på att ha en massa skoj på den också.

 

Jodå, vi hittade Svart trumpetsvamp också. Men de var synnerligen djupfrysta och matte påstår att när de tinar då är de döda. Fast vi fick beröm för vårt jobb.

 

Här kan det i bland ha regnat godis. Tänk det hade det gjort i dag Vi blev väldigt upptagna med att städa bort allt

 

På väg hem och Sigrid var törstig. Hon försökte döda isen utan att lyckas (jag misslyckades också). Heter man Sigrid så tar man till alla knep som finns.

Som detta lägga sej på isen och försöka rulla sönder den. Fungerade inte efter som det var fruset till marken. Matte kunde inte heller trampa sönder den.

Gick hem till mej, drack vatten och käkade lite.

Sen försvann matte och vi var ensamma och övergivna.

 

Rottis Helga behövde hjälp idag med att komma ut en sväng. Vet inte om hon tänker jobba extra som julgris eller varför hon har ett äpple i munnen. Har sett mer smickrade bilder på henne.

När vi skulle på eftermiddagsrunda så snöade det, fast bara lite. Lämnade hem Sigrid. Insåg att jag får en ensam förmiddag i morgon. Tydligen ska jag och Sigrid tillbringa kvällen tillsammans i stället.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards