wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 november 2017

Massor med lek

Av Wilma Border collie - 10 november 2017 18:02

I dag har vi mest bara roat oss. Först hade matte nån idé om nån skog men sen ändrade hon sej. Vi kunde hålla oss i hemmaskogarna.

 

Hörru Sigrid den där tvåbensdrivna påstår att vi ska gå försiktigt. Var alltså enligt matte snorhalt här. Märkte vi inte med fyra ben och klor klarar man sej bra.

 

Gick ner till sjön, ingen is som försökte vakna i dag så jag provade vattnet men det börjar vara lite kallt nu.

 

Hittade en bra pinne som jag hade mycket skoj med.

 


Ja, ja Sigrid jag vet att du ville ha pinnen men den råkade vara min. För övrigt så ville hon inte ens ha den när jag tröttnat.

 

Träna balans på stockar var ett tag sen sist. Bra övning för den ger minsann ost.

 

Sen passerade vi skidbacken, jag hade lektioner med Sigrid hur hon ska döda isen på vattenpölarna. Men tydligen är hon lite för lätt, men hon får väl träna upp musklerna så lär hon sej säkert.

 

Vi provade en sån där underlig kabeltrumma. Bra att balansera på för vi fick ost.

Sen bestämde vi att vi ville ha skoj. Alltså gick vi och letade efter Ossy.

 

Jodå vi hittade honom och han blir så lycklig när vi kommer. Tror han är kär i mej och jag är faktiskt kär i honom.

 

Vi lekte alla tre och hade jätteskoj. Fast hur var det nu små hundar ska inte leka med stora säjer en del. Men Sigrid är ju jättestor om hon får säja det själv.

 

Jag och Ossy vi tränade lite dans där lättare flygövningar ingår.

 

Ser ni hur fruktansvärt farlig jag kan se ut, men inte hade Ossy vett att bli rädd för mej inte. Vi fortsatte att leka.

 

Sånt här borde inte förekomma på bild. Ossy har dängt mej i backen.

 

Men stora starka Sigrid hon försökte minsann ta mej i försvar genom att göra sina berömda Pitbullattacker på Ossy.

 

Så där ja, här ligger Ossy på backen och Sigrid är så stolt. Fast hon fick hjälp av mej att dänga ner honom.

 

Efter att ha lekt och haft så roligt länge var det dags att lägga av. Titta på Ossy, han har minsann lärt sej att när leken är över då………………

 

Så nöjd Ossy, nu har han haft massor med skoj med Malmköpings snyggaste och tuffaste brudar. Nu ligger han och käkar på ett sånt där vitt ben igen.

Vi gick vidare, kanske skulle det gå att hitta nåt mer skoj.

 

I Tråkskogen så blommade det ett ostträd, det blommar inte längre. Vi städade bort allt.

 

Ovanför skidbacken så hittade jag lite Ostronmussling på den där rampen. Fick självklart beröm.

 

Sigrid är inte sämre hon. Snygg markering gjorde hon och en massa beröm naturligtvis. Fast svamparna sitter kvar.

 

Titta där kommer Inez. Lika bra att leka med henne också.

 

Vet inte om hon hoppar högt av rädsla efter Sigrids pitbullattack eller om hon flygtränar.

 

Sen lekte vi en massa alla tre och hade väldigt skoj.

 

Skulle gå hem men då hittade vi Ossys husse, umgicks med honom en stund medan människorna pratade en massa tråk.

Så träffade vi Inez en gång till. Gick hem och somnade gott båda två. Vi hade haft en alldeles väldigt bra runda. Det där med att kolla min korta Sörmlandsledsetapp som matte först planerat det tar vi nån dag i nästa vecka istället.

När jag lämnade hem Sigrid så hörde jag de där otrevliga orden Ses på måndag. Gillar inte helger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards