wilmablogghund

Alla inlägg den 8 november 2017

Av Wilma Border collie - 8 november 2017 18:01

Så där alldeles onödigt kallt i morse också och världen var alldeles vit av frost.

Hämtade Sigrid som vanligt och gick hem till mej en stund.

Sen skulle vi ut och åka. Trodde att det kanske skulle bli den där skogen vi inte besökte i går.

 

Nähä vi har hamnat i Eskilstuna och på parkeringen var det så halt att det tog en stund innan Sigrid hittade fäste för tassarna.

 

Bäst att berätta för alla snygga hanar att vi är här och snart doftar vi gott. Vi är väldigt upptagna så snart vi vistas ute med att antingen sprida våra dofter eller leta efter snyggingar.

 

Gick till mattes mamma och där var det minsann köttbulleservering till hungriga hundar.

 

Suddig bild, men inte en köttbulle vi fick av matte utan att göra nånting. Detta ska föreställa Sigrid som var tvungen att snurra. Jag fick också göra saker för att få det som tillhör mej.

Sen efter att ha lyssnat på tråkprat i evigheter så skulle vi vidare. Inte skulle vi gå till bilen inte.

Vi skulle vara stadshundar idag ansåg matte, lite variation mot den vanliga skogstillvaron.

 

Eskilstuna måste bestå av hanar, överallt doftade det alldeles ljuvligt av såna.

 

Men titta här då! Vi har minsann hittat Ann Marie som tydligen bor i ett fängelse eftersom hon fanns bakom en låst grind.

 

Fångar kan tydligen få frigång, för grinden öppnades och vi fick vänta. Men sen kom Ann Marie och hon skulle få rasta sej eftersom vi kunde hålla koll på henne.

 

Sigrid tog på sej uppgiften att hålla koll på henne. Fast hon är nog inte den ultimata fångvaktaren för hon fortsatte leta hanar.

 

Vet ni att jag kan väga tvåhundra ton? Vi skulle passa Ann Marie medan matte gjorde nåt på biblioteket. Tro inte att jag rör mej en centimeter. Kan minsann bli hundnappad. Alltså låg jag ner och och ökade på min vikt rejält.

 

Matte återkom så jag återgick till normalvikt. Kollade av ån, fanns en massa asociala fåglar i den och en fontän som slutade fungera när matte tittade på den. Undrar om hon gav den onda ögat?

 

Provade Eskilstunas bänkar. Bra såna för de gav ost.

 

Jaha dags att återlämna Ann Marie till fängelset och vi ska åka hem. Passade bilen medan matte handlade nån tråkmat.

Åkte hem och historien upprepar sej. Passa huset kommer snart sa matte och försvann.

 

Jaha Rottis Helga behövde hjälp idag med för att komma ut en sväng.

 

Eftermiddagsrunda och det gäller att ha koll även här på var snyggingarna rör sej. Matte påstår att det är mycket enklare att gå med oss i skogen, för det tar evigheter här. Vadå, vi måste faktiskt ha koll!

 

Jag behöver ett eget bankkonto! Alltså tänk om jag kunde knappa in siffror här och få ut en massa pengar. Sen skulle jag ta med mej Sigrid till Grisöronaffären och så skulle vi shoppa utan att matte lägger sej i. Finns ju hur mycket som helst att handla där.

Lämnade hem Sigrid och hörde att i morgon ska vi få åka till skogen. Verkligen på tiden.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards