wilmablogghund

Alla inlägg den 7 november 2017

Av Wilma Border collie - 7 november 2017 18:01

Som ni vet så kom det paket till mej igår. Det ena var en trist bilsele men den andra saken var väldigt trevlig.

 

Jag fick minsann ett nytt aktivitetsspel. Såna kan jag inte ha för många av.

 

Men titta här, mina normala katter de grejade med det de har och letade kattgodis. Men så var det Kleptomanen Leya. Medan matte laddade ett av mina andra till Sigrid så klurade hon ut hur mitt nya funkar och snodde godiset.

 

Så påfyllt med godis igen och Kleptomanen kom inte åt det. Superskoj var det. Fler såna här till mej.

Sen blev det idag, ordning i tillvaron för Sigrid hämtades på min morgonrunda. Kallt var det och alldeles frostigt.

Matte hade först tänkt att vi skulle åka till en skog men sen ångrade hon sej. Nåt om trött och kallt och en massa andra dåliga ursäkter.

 

Skulle alltså bli hemmaskog och världen var djupfryst när vi gick ut.

 

Började vid sjön med att leka med våra frisbee.

 

Fast jag snodde åt mej båda två flera gånger och hade inga planer på att lämna ifrån mej nån.

 

Sigrid hon bestämde sej för att käka upp sin och då fick hon inte ha den.

 

Kollade sjön som mådde bra men vattnet börjar vara kallt nu.

 

Hur är det Sigrid behöver du hjälp? Isen försöker vakna igen och Sigrid är inte så bra på att ha sönder den.

 

Struntade i sjön och lekte i stället. Som vanligt så trodde Sigrid att hon är en Pitbull, men jag kan avvärja hennes attacker så jag slipper få strupen avsliten.

 

Tjoho! Vi har hittat Ossy! Nu ska vi ha skoj.

 

Fast Ossy han behövde tanka energi först genom att tigga ost av matte.

 

Sigrid lekte massor med Ossy, såg minsann hur hon försökte slita strupen av honom också.

 

Sen drog jag och Ossy igång. Ni ser väl hur fruktansvärt skräckinjagande jag kan se ut.

 

Så där, inga problem att dänga ner Ossy i backen inte. Kanske inte ska prata så mycket om att jag också åkt i backen några gånger. Blir så när vi brottas och har skoj.

 

Massor med lek kräver energi alltså bad vi om godis. Men det var vi minsann tvungna att leta efter.

 

Sen blev det massor med mera lek, superroligt hade vi. Här försöker Ossy skrämma oss, han lyckades inte,

 

Matte lät Ossy låna min frisbee. Mycket uppskattat.


 

Kolla på den här filmen så ser ni. Sigrid hon tränade inför sina kommande storviltjakter genom att försöka ställa Ossy så jag skulle kunna ta frisbeen. Funkade inte. Slutet när matte ropar då ska han få en av Terras presenter.

 

Så nu tuggar Ossy sånt där vitt ben igen och jag och Sigrid ska gå vidare.

 

Vad är detta???? Den här prylen har inte funnits här förut. Jag var extremt misstänksam och funderade på om den skulle anfalla. Oförstående matte pratade om PMS hund. Vet jag inte vad det är och jag såg ingen annan hund än Sigrid.

 

Jag samlade mod och kollade noga in den, den var faktiskt helt ofarlig.

Gick hem och somnade gott efter allt skoj med Ossy. Matte har skaffat sej en dålig vana för hon försvann igen. Rottis Helga behövde tydligen hjälp idag också med att komma ut.

Gick ut på eftermiddagsrunda, trist sån för alla affärer var stängda och inte var et några vi känner ute heller.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards