wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 november 2017

Skött uppdraget och Sigrid på rymmen

Av Wilma Border collie - 6 november 2017 18:04

I morse var jag övertygad om att matte skulle blåsa mej. Inget hämta Sigrid på morgonrundan, trodde att en dag i ensamhet väntade.

Men så illa var det inte, när jag skulle ut nästa gång hamnade jag i min bil och vi åkte och hämtade Sigrid. Hennes matte jobbar visst hela kvällen men Sigrid skulle med till skogen.

 

Dags för Engelska skogen igen. Bäst att kolla att allt är som det ska innan snön kommer. När det blir sån går det inte att komma till huset längre.

 

Sigrid hon hittade intressanta dofter, tydligen hade det gått nån snygg hane där.

 

Vi drog in i skogen och lekte massor. Bara det att jag lyckades klä av mej under vår vilda lek. Matte sa en massa konstiga saker om reflexväst på rymmen. Räcker med den som Sigrid lagt i en skog.

 

Jakten på min reflexväst gjorde att det hittades en del Svart trumpetsvamp, precis vad matte inte behövde.

 

Men sen hittades västen också. Jag fick höra att jag får leka hur mycket jag vill men ska ge sjutton i att klä av mej.

 

Så jag är påklädd igen och vi kan fortsätta med alla viktiga saker.

 

Sigrid kollade bäcken som har fått riktigt mycket vatten.

 

Sen tog vi en annan väg än den vi brukar gå, skulle följa sjökanten bestämde matte.

Bäversjön har väldigt gott vatten.

 

Vacker är den också.

 

Gick vidare, massor att kolla för jag har bara gått här en gång och Sigrid har aldrig gått den här vägen.

Sigrid hittade väldigt intressanta dofter, undrar om hon nånsin känt såna förut?

 

Detta är anledningen till att sjön kallas Bäversjön, för här syns en del av Bävers hus och det var ovanpå det som Sigrid hittade alla dofter.

Gick vidare, ibland var det en utmaning att ta sej fram för Bäver har fällt massor med träd. Men matte sa att vi skulle gå och kolla flotten och då var det bra att ta denna väg.

 

Nästan vid flotten såg det ut så här på marken. Hörde hur matte sa konstiga ord.

 

Men vi fick våran belöning för väl utfört arbete.

 

Vet ni vad detta är? Det är svamp på svampen. De här små vita är millimetersmå och växer på foten av en Svart trumpetsvamp.

 

Flotten den låg kvar precis där den skulle vara och repen satt fortfarande ordentligt fast.

 

Syns inte så väldigt bra på bilden men Sigrid är rejält skitig efter att ha grävt efter nåt sånt där viktigt.

Skulle gå och kolla mina engelska kompisar hus. Skulle var ordet för nu har Sigrid dragit på förbjudna äventyr. En gång visade hon sej men försvann blixtsnabbt igen.

 

Jag spårade efter henne, jodå hon hade sprungit massor kors och tvärs. Inga rektioner när matte ropade eller visslade. Ett tag väntade vi alldeles tysta, då brukar hon komma men inte.

 

ÄNTLIGEN!!! Jag kände en doft och det från ett helt annat håll än det hon försvann åt. Nu har jag hämtat HonMedDeMångaNamnen. Hon hette både det ena och det andra under sin ganska långa frånvaro.

 

Slut på det roliga nu är det koppelfånge som gäller. Jag hörde hur matte hotade med evig fångenskap i koppel eller spårlina om hon inte skärper sej.

 

Nedanför Engelska huset där har Vilda grisarna haft ordentligt party och bökat sönder allt.

 

Men titta de konstiga träfigurerna och all min begagnade päls hjälper fortfarande. Ingenting är förstört på tomten. Normalt brukar den se ut som en nyplöjd åker sent på hösten.

Skulle gå tillbaka till bilen. Sigrid fick vara fånge hela tiden. Såg minsann hur hon försökte dra iväg. Undrar vad hon skulle göra om hon hamnade nos mot nos med Vilda grisen eller Hälge?

Åkte hem och hann bara vara hemma en stund innan matte försvann.

 

Jaha Rottis Helga behövde hjälp att komma ut. Inte nog med det hon har tydligen en alldeles egen korvservering också!!!

Matte återkom och så var det dags för våran eftermiddagsrunda. Vi träffade Chihuahua DeeDee. Trevligt tycket jag, mycket otrevligt tyckte Sigrid som var övertygade om att DeeDee skulle äta upp henne till middag.

Passade affären medan matte hämtade ett paket med saker som tillhör mej.

Gick hem, matte påstod att hon skulle till tvättstugan och försvann. Hon återkom och hade rastat Rottis Helga igen.

Nu ska jag prova en av sakerna som fanns i det där paketet, bilder får ni se i morgon.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

9 november 2017 13:12

Jättebra att Ni har västar på Er när Ni är i skogen. Ha det fortsatt mysigt på Era skogspromenader.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards