wilmablogghund

Alla inlägg den 5 november 2017

Av Wilma Border collie - 5 november 2017 18:04

I dag blev det en sån där tråksöndag. Trodde och hoppades att kanske att Sigrid skulle dyka upp idag också. Inte det inte.

Gick iväg för en ensam runda.

 

Letade spår efter snygga hanar och det fanns massor fast jag träffade ingen. Är inte aktuellt än men bra att veta var de finns.

 

Funderade på om jag skulle kolla saker på min Sörmlandsledsetapp men det skulle vi inte idag enligt matte.

Egentligen hade hon funderat ut en bra väg som vi skulle gå, men det gick inte för från det hållet hördes det både skott och jakthundar.

 

Gick och kollade en del annan skog i stället. Kanske skulle det finnas nåt skoj här.

 

Enligt matte var detta skoj, döda Svarta trumpetsvampar. Vi håller på och drunknar i torkade såna här hemma men matte kan inte låta bli att plocka de vi hittar.

 

Jag kollade på fler ställen. Har blivit värsta experten på Svart trumpetsvamp denna höst.

 

Visst hittade jag, fina levande och många.

 

En hel del var riktigt stora också och inte har de dött fast det var så kallt i fredags.

Jag jobbade ganska mycket en stund innan jag gick vidare.

 

Hittade ett blommande ostträd. Det är alldeles rent numer.

 

Kantarellerna lever också, men bara några få så de stor kvar i skogen och får sprida sina sporer till nästa år.

 

Skulle gå spårvägen tillbaka. Bra för jag passerade sjön och passade på att svalka tassarna och dricka en massa gott vatten. Går åt en del när jag hela tiden måste lämna spår till alla hanar som behöver veta vad som komma skall.

 

Spårvagnarna har inte gått i vinteride Det kom en med flera släpvagnar fulla med ris. De hade varit och röjt nånstans längre bort.

 

Nä nu vill jag hem. Det försöker falla svampvatten och sånt blir jag skadad av.

 

Men titta Inez är ute och rastar sin husse. Trevligt med sällskap en stund.

 

Lekte lite men Inez har fortfarande problem med sin hals och låter så illa vid ansträngning. Alltså blev det bara en kort lekstund. Hon ska nog låta bli att leka en massa utan ta det lugnt och ägna sej åt hjärngympa istället.

 

Hemma så tömde matte över svampen från tygkassen till en av korgarna. Tycker att jag jobbade bra idag.

Sen har jag mest haft tråkigt resten av dagen.

Men matte har läst i en Facebookgrupp om hur värdelös jag är. Som ni vet är jag född i det där utlandet Tjeckien. Där avlas vi Border collie delat. En del för att jobba som vallhundar och andra som så kallade Showhundar. Jag tillhör den senare gruppen, mina släktingar har vunnit mängder med priser på utställningar. Min pappa nästan allt som går att vinna min farmor blev Best i show veteran på en Världsutställning.

Men här i Sverige är vi med såna linjer avskydda av många. Matte läste om att jag är följande

*Totalt obildbar (jag älskar att lära mej nya saker)

* Nöjd med att ligga i soffan hela dagen och gå en kort promenad som koppelfånge

* Kan inte hoppa (jag kan flyga)

* Orkar inte springa 400 meter (HA! Undrar om de där människorna skulle orka hänga med på mina långa skogsrundor?)

* Fula är vi utseendemässigt

*Väldigt sjuka och har en massa höftproblem (alla mina släktingar har utmärkta höfter)

*Dåligt temperament har vi också (jag som älskar alla)

Matte har haft hysteriskt roligt åt den där diskussionen, tittar på mej och upplyser om att jag är i alla fall världens snyggaste och bästa Border collie fast jag varken vallar eller ställer ut mej. Finns så mycket annat skoj i livet att pyssla med.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards