wilmablogghund

Alla inlägg den 2 november 2017

Av Wilma Border collie - 2 november 2017 18:11

I dag skulle vi ha en alldeles vanlig skogsdag enligt matte. Hon skulle kolla nåt på våran Sörmlandsledsetapp.

 

Nyordning gäller just nu när vi ska till början av etappen. Det har kommit upp en låst bom så vi får gå en dryg kilometer extra. Fast det är visst tillfälligt som vi behöver gå. Vi kommer att kunna åka där sen när matte fått en kod.

 

Jaha var ju spännande att gå här där vi brukar åka bil. Mycket att kolla på.

 

När den här bilden togs så var jag på fria tassar och Sigrid skulle ha varit. Men hon har inget pokerface och var alldeles för intresserad av nåt hon inte skulle bry sej om.

 

Men sen fick vi vara fria båda två, mycket bättre att kunna röra sej som man vill.

 

Fast Sigrid gjorde ett par försök men kom när matte kallade. Vara koppelfånge är ett onödigt påfund.

 

Gick och kollade ena sjön. Ingen otrevlig is här inte så jag badade en del, bäst att passa på.

 

I ån är det gott om vatten nu, enligt matte nästan normalt. Jag har aldrig sett så mycket här.

 

Så var Sigrid duktig och markerade svamp. Syns vita prickar bland löven.

 

Ett helt gäng med fina Champinjoner hade hon hittat. Otroligt att de fortfarande kommer när det är November.

Skulle fortsätta och gå och kolla vid skärmskyddet så allt är som det ska där.

 

Fast jag drog upp i en backe.

Jag hade minsann hittat en massa Svarta trumpetsvampar.

 

Bara en liten del av alla som syns på bilden. Massor med beröm fick jag självklart och ost.

 

Medan matte berömde mej så letade Sigrid på en liten bit bort.

 

Jodå, hon är en duktig svamphund och hade hittat massor hon också. Självklart mängder med beröm. Matte som inte ska ha mer plockade alla vi hittat.

 

Så bra jobbat av oss tycker vi. Bara det att nu var korgen väldigt tung och det där med skärmskyddet och mattes idéer om att titta efter Champinjoner på ett annat ställe det får bli en annan dag.

 

Vi ägnade oss åt en massa skoj lek en stund.

 

Hm, någon har ”roat” sej. Två markeringsstolpar är bortslitna från sin plats och placerade så här på bron. Människor gör märkliga saker i bland.

 

Nu är Sigrid ute på äventyr. Men jag hade stenkoll på henne trodde jag. Bara det att hon tog nån annan väg och kom bakom matte. Troligen ville hon inte få tillsägelse av mej.

 

Här var det länge sen jag gick, tyckte att det kunde vara en bra väg. Matte vägrade och hänvisade till den tunga svampkorgen.

 

Sen försökte vi med den här vägen. Här går vi i bland och nu var det ett tag sedan, men ingen framgång nu heller. Fick bara höra att det kan vi ta nästa gång.

  

Där borta står min bil, nu blir det spännande. Där den står är det väldigt lerigt och matte hade diverse mardrömmar om fastkörd bil. Men det blev inte nån fastkörning som tur var.

Slappade ett par timmar sen var det dags för eftermiddagsrunda.

 

Utanför affären så träffade vi Essie. Mycket trevligt.

 

Vi fick passa brevlådan tillsammans medan våra mattar gjorde tråk i affären.

 

Matte hade hämtat post. Mer god Blodsopp och ett ett bra läppbalsam. Nån byteshandel tydligen för det ska skickas i väg Svart trumpetsvamp till den som inga hittar.

I morgon hittar vi på nåt annat.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards