wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2017

Trodde att jag var grundlurad

Av Wilma Border collie - 30 oktober 2017 18:22

Dagen kunde ha börjat bättre. Jag har stenkoll på dagarna och idag är det måndag, alltså skulle jag hämta Sigrid i morse. Hade diskussioner med matte som inte alls skulle åt det hållet för Sigrid skulle inte hämtas. Kände mej blåst och grundlurad.

Men sen hamnade jag i min bil och trodde självklart att jag skulle åka och hämta Sigrid.

 

Den ensamma hunden som är lurad befinner sej alldeles ensam på Sagostigen. Nu skulle jag till en del av skogen som jag inte besök på många evigheter.

 

Det hade minsann gått nånting där som doftade otroligt intressant så jag spårade, men hittade aldrig det.

 

Hann inte ens in i skogen så fanns det en massa Svarta trumpetsvampar. Tyckte att jag hört att matte hade slutat plocka såna, men tydligen inte.

 

Så där på fria tassar och nu ska skogen kollas ordentligt.

 

Massor med stora Trattkantareller fanns det och matte som inte ska ha mer svamp plockade en del.

 

Jag kollade av skogen, har nog inte varit just här sen förra hösten. Alltså massor att ha koll på. Färska högar från Vilda grisar och annat spännande.

 

Fanns Svarta trumpetsvampar i skogen också. Djupfrysta var de eftersom det varit kallt ett par dagar.

Medan matte plockade svamparna som hon inte skulle plocka så fortsatte jag kolla skogen.

 

Sen helt plötsligt blev jag koppelfånge. Alltså jag upptäckte att jag befann mej nära hagen där hundätande hästmonstret Billy bor. Matte hade idéer om att den fjantiga hunden med hästfobi skulle försöka rymma till bilen. Undrar vad hon såg för hund? Jag var alldeles ensam i skogen och jag VET att hästar käkar hundar.

 

Bäcken den har massor med vatten nu. Jag har aldrig sett så mycket i den och matte säjer att så här ska den se ut det är normalt vattenstånd. Jag drack en del och badade lite mycket skönt.

Sen skulle jag åka hem igen,matte pratade om nån tid att passa. Jaha, säkert nåt mänskligt tråk.

Hade tråkigt men så insåg jag att jag nog skulle ha koll på min dörr.

Jodå ÄNTLIGEN kom Sigrid. Korkade påhitt att hennes matte ska jobba kväll. Vi blev överlyckliga båda två, två dagars skilsmässa är två dagar för mycket.

 

Nu ska vi gå ut och hitta på nånting.

 

Började med att kolla vilka meddelanden alla hanar har lämnat. Hittade massor med intressanta såna.

 

Sen hamnade vi hos Inez för matte skulle lämna nånting där.

 

Jag hittade resterna av det där benet som jag har i munnen på headerbilden. Käkar endast vita ben om de tillhör nån annan

 

Sigrid hon ägnade sej åt att anfall Inez i bästa pitbullstil. Såg minsann att hon lyckades lägga ner henne flera gånger.

 

Jag slutade tugga på benet en stund för att vara med och leka, Hade väldigt skoj

 

Men sen återtog jag benet istället medan Sigrid och Inez rusade runt mej, många varv blev det.

 

Jaha, jag har minsann sett hur Sigrid haft en massa samtal med Kleptoman Leya. Tydligen har hon fått tips om hur man bäst stjäl för helt plötsligt hade hon snott benet. Måste se till att de inte pratar alltför mycket med varandra om det är sånt de diskuterar.

 

Gick in till Inez och tiggde till oss lite gott.

Sen var det dags att gå hem, läs matte försökte gå och vi fastnade varannan meter för att kolla hanar och lämna våra dofter.

Nu ska vi umgås hela kvällen. Tror vi ska träna lite trix och använda aktivitetsspelen så vi får vår dagliga hjärngympa.

I morgon är vi väldigt upptagna hundar och vi kommer att ha superskoj enligt matte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards