wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2017

Lyckats sysselsätta mej

Av Wilma Border collie - 28 oktober 2017 18:06

Dags för en sån där ensam dag, Visst jag gjorde ett försök på morgonrundan men fick inte hämta Sigrid. Dessutom föll det svampvatten.

Så skulle jag gå nånstans eftersom det är helg så är de stora skogarna bara att glömma.

 

Svampvattnet faller och jag är den enda hunden i hela Malmköping.

 

Eller vänta nu……………...där borta ser jag faktiskt nåt trevligt. Ronnie honom har jag inte träffat på länge.

 

Men hur gick det här till? Jag såg Ronnie men detta är Ossy!!!!!!

Ossy var ute och åkte med sin husse och blev avsläppt när han såg mej så det var inte Ronnie som förvandlades till Ossy.

 

Ronnie och Ossy har aldrig träffats, de hälsade ordentligt och blev genast kompisar.

 

Vi lekte självklart massor. Hade jätteskoj tillsammans.

 

Som vi sprang Ronnie är ju sån där Greyhund och de är supersnabba. Men vi jagade varandra och hade så skoj. Fort gick det och roligt var det.

Men korkade mänskliga påhitt Ronnie skulle gå hem och Ossy följa med sin husse och handla.

Jag fick gå vidare ensam och övergiven, men jag hade ju skoj en stund i alla fall.

 

Tog spårvägen i brist på bättre, matte hade först tänkt en annan väg men det hördes skall från jakthundar från det hållet.

 

Tog en sväng in i skogen. Här har jag och Sigrid hittat väldigt mycket Svart trumpetsvamp många gånger. Alltså letade jag. Fanns lite kvar men det var bara lite.

Fast sen hittade jag ett ställe där det satt ett gäng. Fick så klart en massa beröm.

 

Jaha, undrar om människan är färdig snart? Det faller fortfarande svampvatten och jag blir skadad. Hon blev klar så vi gick vidare. 

 

Fortfarande finns det en och annan kantarell i skogen men dessa fick sitta kvar.

 

Det droppade så mycket av regnet att det bildades skum på en björkstam.

 

Så fick jag leta godis. Lte utmaning att hitta alla småbitar bland löven. Medan jag höll på med det så kom matte på att nånstans här hade Sigge ett ställe med Svart trumpet.

Men var?

 


Här var det, marken är alldeles svart och bara en del syns på bilden.

 

Jag hjälpte självklart till att markera dom. Enligt dementa matte är det superbra att jag lär mej ställena så jag kan visa. Matte var bortskämd med att Sigge visade och hon plockade.

 

Men nu håller de på och ger upp för i år. Fler och fler förvandlas till svart slem. Gör inget enligt matte som påstår att vi snart drunknar i torkad svamp.

 

Bra jobbat här. Ser inte så mycket ut i kassen, men hemma så tömde matte över i stora svampkorgen och den blev drygt halvfull.

 

På väg hem och jag har gått över läskiga bron. Egentligen är den inte så läskig längre, men jag frångår inte mina rutiner. Jag ska ha ost efter att ha gått där.

 

Gick hemåt och passade självklart på att leta spår efter alla snygga hanar som lämnar spår överallt.

När jag kom hem då upphörde minsann svampvattennedfallet. Men matte skulle som vanligt göra en massa tråksaker.

På eftermiddagsrundan så träffade jag Beagle Mimmi. Var evigheter sen jag träffade henne sist. Blir konkurrens om hanarna framöver för hon planerar också för att lukta gott inom snar framtid.

I morgon ska jag visst utföra nånting, hoppas jag lyckas med det för då blir det skoj.

 
 
clicker heroes

clicker heroes

30 oktober 2017 03:57

Egentligen är den inte så läskig längre, men jag frångår inte mina rutiner. Jag ska ha ost efter att ha gått där.!!

http://clickerheroes.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards