wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2017

Svamp, shopping och dramatik på min gata

Av Wilma Border collie - 24 oktober 2017 18:24

Dagen började precis som den skulle. Jag fick gå och hämta Sigrid på min morgonrunda. Alltså är rutinerna återställda.

Sen skulle vi en sväng till skogen innan vi skulle göra nåt väldigt trevligt.

 

Jaha på plats och en massa att undersöka. Av nån outgrundlig anledning föredrar matte att vara med oss i skogen. Hör en massa om att ta sej fram på gatorna tar evigheter eftersom vi hela tiden letar spår efter snygga hanar och ska sprida ryktet om vad som komma skall.

 

Jag spanade av ordentligt men allt var lugnt och stilla.

 

Vi kollade av mer, inga snygga hanar som rört sej här inte.

 

Jaha så var det dags igen då. Massor med Svarta trumpetsvampar, överallt satt de.

 

Sigrid roade sej med en pinne medan matte plockade och plockade.

 

Jo vi hjälpte till och markerade. Här har jag hittat en del. Så lekte vi en massa medan matte fortsatte att plocka och plocka.

 

Tydligen har de käkat anabola eller nåt på det här stället som för övrigt är ett alldeles nytt ställe. Enorma var de.

 

Sigrid hon drog en sväng på såna där förbjudna äventyr och kom tillbaka och hade försökt klä av sej. Undrar vad hon pysslade med under sin frånvaro+ Kanske bäst att inte veta.

 

Bra jobbat för att vara ett alldeles nytt ställe. Proppfull korg och matte tror det kan finnas mera. Men det var ingen idé att kolla idag eftersom det inte fick plats mer.

Gick till bilen och åkte vidare.

 

Men ÖPPNA dörren, jag ska shoppa!!!!!!!

 

Jodå vi kom in i våran allra bästa Grisöronaffär och jag kollade genast av vad jag skulle handla.

Snodde lite lösgodis också och lät Sigrid tugga i sej smulorna

 


Det här godiset föll Sigrid för, hon hängde vid den korgen och skulle absolut köpa såna.

 

Eftersom vi är mycket artiga hundar så umgicks vi ordentligt med Magnus som äger Grisöronaffären. Måste visa vår uppskattning .

 

Så där nu är jag klar med shoppingen för idag och bjuds på godis. Jodå Sigrid fick självklart hon också.

Åkte hem och provsmakade en del av inköpen.

Gick på eftermiddagsrunda. Letade snygga hanar, spred ryktet om vårt kommande lukta gott. Ute var allt lugnt och stilla. Lämnade Sigrid och gick hem.

 

Ni vet den där forskningen där jag och matte deltar. I dag kom det mail med tre olika frågeformulär. Massor med frågor om allt som rör både matte och mej och ett om hur vi spenderar dagarna, träning, träningsmetoder osv. En av frågorna var om jag blir upprörd om jag hör andra hundar skälla. Svar nej.

 

Men ute lät det och mycket. Polishelikopter som snurrade över Malmköping mycket och länge.

 

Så tittade matte ut. Vår lilla lugna återvändsgata, där vid trädet står det en tungt beväpnad polis och han var inte ensam.

 

Massor med tungt beväpnade poliser och en polishund. Den där polishunden han spårade och skällde så jag blev riktigt, riktigt orolig. Matte som svarat i undersökningen att jag inte bryr mej om andra hundar om skäller. Men polishundens skall gillade jag inte.

I många timmar har det varit poliser på min gata och tydligen har det varit vägspärrar runt hela Malmköping och mängder med poliser på vägen mot Strängnäs.

 

I detta nu ser det ut så här. Bärgningsbilen hämtar en en bil på gården mitt emot mej. En sån har satts i samband med nåt rån i Enköping. Hoppas det är lugnt när jag ska göra kvällsrundan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards