wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

Närkontakt med Vilda grisarna

Av Wilma Border collie - 15 oktober 2017 17:40

Äntligen sista dagen på Tråkveckan. Från och med i morgon blir nog mitt hundliv mer normalt igen.

 

Nähä, inga jag känner ute. Var hur ödsligt som helst som vanligt.

 

Lekte med bollen en stund i brist på bättre sysselsättningar.

 

Gick vidare för till nån skog skulle jag. Hamnade där min Sörmlandsledsetapp börjar.

Kanske att det skulle finnas nåt skoj här.

 

Kollade runt en del i skogen bortom själva leden, men fanns inget av värde.

 

Det blåste alldeles väldigt mycket för några dagar sen. Dags att ringa Chefen för detta träd hänger över leden.

 

Hann bara en lite bit till så hängde nästa träd. De ska inte hänga så, blir motorsågsjobb för Chefen.

 

I bland får svamparna fnatt när de växer. Som denna som fått en tvilling på hatten. När matte stod och tittade på den så hördes nåt.

 

Där borta i backen brakade det rejält. Matte trodde först att det var Hälge, men inte det inte.

 

Tyvärr så ville inte de tio Vilda grisarna vara med på bild. När matte förstorade och zoomade denna bild gick det att skymta några av dom i vänsterkanten.

 

Jag blev omgående koppelfånge och matte var glad för att Storviltjägaren Sigrid inte var med. Risken hade funnits att hon bestämt sej för att jaga dom och försöka fånga ett eller flera

 

Kanske var det fler Vilda grisar kvar i skogen för jag vädrade mycket och var tvungen att vara koppelfånge. Närkontakt med Vilda grisar är inte önskvärt.

Alltså lämnade vi den skogen. Skulle gå nån annanstans istället.

 

Vid sjön så fick jag minsann syn på nåt.

 

Hittade Rick som var precis lika ensam som jag. Vi blev nog lika glada båda två.

 

Lekte massor. Kast med Springer spaniel är en väldigt skoj lek.

 

Så badade vi också, bäst att passa på medan det är badväder.

 

Lekte en massa mera och hade jätteroligt innan de korkade människorna påstod att det var dags att gå hem igen.

Var hemma och hade tråkigt, eller matte påstår att jag fäller så hon stal nästan all min päls med kammen. Kommer troligen att bli nakenhund inom snar framtid.

 

På eftermiddagsrundan hamnade jag hos Inez. Matte skulle prata med Inez människor om nånting.

Hon hade en jätterolig leksak som jag roade mej rejält med. Andras leksaker är alltid roligare än mina egna.

 

Jodå jag lekte med Inez också och smet in och käkade upp hennes mat.

Sen var det dags att gå hem igen.

I morgon då är det vanlig Sigriddag och vi ska få åka till nån av alla våra bra skogar.

Äntligen!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards