wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2017

Blev väldigt bra

Av Wilma Border collie - 13 oktober 2017 18:03

I morse försökte jag som vanligt gå och hämta Sigrid. Ingen framgång hette fortfarande att hennes matte hade en sån där onödig ledig dag.

Sen skulle jag den ensamma och övergivna hunden till nån skog. Matte använde faktiskt min bil. Trodde att jag skulle ut i de stora skogarna att Tråkveckan mirakulöst hade tagit slut några dagar för tidigt.

Så väl var det inte bara skjutsad tvärs genom Malmköping för det är dötrist väg att gå.

 

Hörru Ekorre, jag har ingen kompis idag. Men Ekorre ville inte alls som vanligt. Gick vidare för enligt matte skulle vi kolla tillgången på Trattkantareller. Hörde att hon pratade i telefon men brydde mej inte.

 

Men kom nu då det är ju bråttom!!!!!!! Jag skulle helt plötsligt tillbaka till min bil för att åka och hämta Sigrid. Det var Sigrids matte som ringt och frågat om sällskap i skogen.

 

Så där jag har hämtat Sigrid med matte och hade så bråttom ur min bil att jag lyckades fastna i säkerhetsbältet.

 

Ordningen är återställd, jag har sällskap med Sigrid precis som det ska vara.

 

Titta! Det har fallit så mycket svampvatten att det helt plötsligt finns vatten i den här bäcken. Har bara sett det här en gång i våras.

 

Sigridmatte hittade en massa Trattkantareller och det gjorde matte också så de plockade och plockade.

 

Jag och Sigrid vi lekte ganska mycket en stund, hade som vanligt väldigt skoj.

 

Sen hittade jag ett mindre träd som jag släpade runt på. Bra styrketräning.

 

Fast det var ganska dålig kvalitet på det där trädet,gick i flera delar så jag tuggade sönder det medan Sigrid grävde gropar. I dag svor hon i alla fall inte åt mej medan hon grävde.

 

Spanade av skogen eftersom jag hamnade på ställen där jag inte varit på väldigt länge.

 

Vi jobbade också både jag och Sigrid och markerade Trattkantareller. Fick mycket beröm och belöning naturligtvis.

 

Det där med reflexväst kändes onödigt så jag försökte klä av mej. Var alldeles folktomt och övergivet. Men matte satte på mej den igen.

 

Så hittade jag en Blomkålssvamp. Såna kan jag numer eftersom det varit gott om dom i år.

 

Sigridmatte fick den för matte säjer att vi har massor och Sigridmatte har aldrig ätit sån. Bäst hon kollar om hon gillar svamp som Sigrid kan.

 

Så hittade vi kantareller också, de fick Sigridmatte ta.

 

Jag behöver inte västen, vill du vara vänlig och ta av mej den? Nu hade jag fastnat i nån gren som omväxling. Blev faktiskt befriad från den eftersom det var så lugnt i skogen.

 

Vi övervakade att Sigridmatte plockade ordentligt och verkligen hittade svamparna. Misstänker att människor ofta slarvar.

 

Hittade ännu mer kantareller, tydligen skulle det bli svampmacka till lunch hemma hos Sigrid.

 

Hjälpte Sigridmatte mera, hon är inte lika van vid att plocka svamp som matte så vi övervakade noga. Fast vi hann med en massa viktiga hundsaker också.

Eftersom det var svamp överallt så kom vi inte alls så långt som matte hade tänkt att vi skulle gå.

 

Dagens skrytbild. Korgen är mattes och kassen tillhör Sigridmatte. Väldigt bra skörd för att var i ett litet område.

Sen var det tyvärr dags att skiljas åt alltså vi skjutsade hem Sigrid med matte och jag skulle hem till mej. Fast vi kunde faktiskt ha fortsatt att umgås i många timmar till.

På eftermiddagsrundan hade jag sån tur att det var öppet i Rosa elefantaffären. Gick in fick godis och umgicks en del med Dixie eftersom hennes matte äger affären.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards