wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2017

Köttbullar och en del svamphundsträning

Av Wilma Border collie - 4 oktober 2017 17:50

Efter de vanliga morgonrutinerna med att hämta Sigrid och sånt så hamnade vi i bilen. Övertygade om att vi skulle till nån bra skog i dag också.

 

Nähä, detta är inte alls skogen, vi har hamnat i Eskilstuna. Matte var visst tvungen att fixa nåt tråk där.

 

Fast vi hamnade minsann på vår privata köttbullerestaurang. Kolla den utsvultna Sigrid som kastar sej på mattes mamma för att visa att hon behöver en köttbulle per omgående.

Jodå det fanns köttbullar så hon fick värsta hungern stillad.

Fick jag också, bra för det är alldeles för sällan det serveras köttbullar.

 

Jo, vi är fortfarande hungriga. Finns det möjligen mer för du kan väl inte mena att vi har ätit upp alla? Fanns lite mer så i fick.

 

Jag provade att spana i fönstret, tänkte att jag skulle se nåt spännande typ en Ekorre eller så. Fanns inget av värde tyvärr.

Sen skulle vi vidare, fick passa bilen medan matte handlade tråkmat.

 

Så där äntligen har vi hamnat i skogen, verkligen på tiden. Hann inte ens få av oss kopplen innan vi nosade på svampar.

 

Såna här Grå kantareller, de hade blivit många fler och större sen jag såg dom sist för några veckor sen.

 

Passade på att leka en massa i skogen också. Är väldigt skoj att jaga varandra bland träden.

 

Jag gjorde ett försök att markera den här gamla stendöda Fjälltickan. I somras så var den fin och både jag och Sigrid fick massor med beröm då. Jo jag fick beröm nu också men gamla döda svampar räknas inte riktigt.

 

Hitta oss den som kan. Min svanstipp skymtar nära träden och Sigrid finns faktiskt i det höga gräset.

 

Jo de Svarta trumpeterna hade blivit vuxna och fortfarande finns det en del valpar.

 

Helt plötsligt så blommade det ett godisträd också jag tog självklart allt.

 

Fast det slog ut fler såna där godisblommor som Sigrid hittade. Eftersom vi är väldigt noga så finns det inte nånting kvar vi hittade minsta smula.

 

Sen jobbade vi en del och letade svamp. Gäller att träna när tillfälle ges.

 

Fanns mer Svart trumpetsvamp

 

Ja du Sigrid det är bara att vänta och vänta ännu mer, Tar tydligen tid att plocka alla de där svamparna.

Sen efter många evigheter var matte äntligen klar och vi kunde fortsätta.

 

Sigrid lekte bergsget igen. Hon vet att det lönar sej att bestiga höga stenar då får man godis.

Så var det dags att åka hem för matte påstod att hon var trött och hungrig. Människor har väldigt dålig uthållighet.

Sov ett tag medan matte höll på med en massa tråk.

Sen skulle vi på eftermiddagsrunda och planerade att besöka våra affärer, men det blev vi blåsta på för alla var stängda. Alltså ingen godisutdelning.

Lämnade hem Sigrid och i morgon får vi väl hitta på nåt annat. Är i alla fall lovade att få åka till nån bra skog.             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards