wilmablogghund

Alla inlägg den 22 september 2017

Av Wilma Border collie - 22 september 2017 17:56

Efter allt eländigt teknikstrul med mitt högteknologiska halsband så skedde ett under i går kväll. Matte försvann till sitt nya favorittillhåll Rottis Helgas garderob. Väl där och lite funderande så kom sms:et från universitetet. Överföringen från halsbandet fungerar!! ÄNTLIGEN!!!!!

Så blev det idag, Sigridmatte har fortfarande onödig semester så inget hämta Sigrid på morgonrundan.

 

Men sen hämtade jag henne, ingen skjuts nånstans idag, Enligt matte kunde vi ha en lugn dag för det har varit väldigt mycket sista tiden. Dumheter, vi behöver inga lugna dagar.

 

Jag hittade i alla fall en Stolt fjällskivling på väg till skogen. Fick mycket beröm för den.

 

Blev vanliga hemmaskogen. Ja, ja nåt ska vi väl kunna hitta på här också.

 

Lekte mycket nedanför skidbacken. Jaktlekar är skoj.

 

Matte hittade en del Svarta trumpetsvampar som blivit vuxna sen vi kollade dom sist.

 

Fanns en del Trattkantareller också.

 

Sigrid ansåg att hon hade gjort världens fynd när hon klättrade runt på de gamla trädstammarna. Visst hon fick beröm, fast Honungsskivling är ingen svamp som vi behöver lära oss.

Kollade efter Ossy, men han syntes tyvärr inte till.

 

Här ska minsann min valp Terra bo. Alltså letade vi runt stugan. Men ingen Terra.

 

Spanade länge och mycket, tänkte att hon skulle komma. Men matte påstod att hon är hemma i Halland. Korkat Terra har ju bestämt att jag är hennes mamma och då borde hon faktiskt vara här.

 

I brist på Terra så dök Ricki upp. Tänkte bita huvudet av honom, fast egentligen så lekte vi.

 

Blev mycket lek med oss alla tre. Han var så sugen på sånt för han hade visst inte träffat nån hundkompis på många dagar.

 

Gick vidare i skogen, hjälpte matte att hitta en del svampar.

Så letade vi godis också. Var ganska länge sen det fanns sånt att leta efter.

 

Ute ur skogen så ville Sigrid leka, hon var så snabb att hon blev alldeles suddig.

 

Fast hon jobbade som svamphund också och hittade fina Champinjoner. Självklart massor med beröm för väl utfört arbete.

 

Matte hittade ännu fler såna där Stolta fjällskivlingar. Lite konstig bildvinkel och jag ser ut som en pygmé.

 

Lervatten det är gott det, bäst att passa på att dricka medan det finns nåt. Jag har lärt mej att Vattentjuven gärna stjäl alla såna här trevliga pölar.

 

Där är den, jag undrar om den vill umgås med mej?

 

Nähä eländiga Tråkekorre. Han bara sprang runt i trädet och svor åt mej.


Följa med? Nä men om vi väntar här en vecka eller två så kanske Ekorre inser att han ska komma och vara social med mej. Mitt förslag hade ingen framgång, jag släpades iväg.

Lämnade hem Sigrid och hörde det där hemska orden ses på måndag. Onödigt och matte påstår att för första gången på flera månader så är det bara hon och jag den här helgen. Jag hade faktiskt inte tackat nej till sällskap jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards