wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 september 2017

Tråkdag och teknikstrul

Av Wilma Border collie - 20 september 2017 17:58

Har faktiskt haft bättre dagar. Precis som matte sa igår så blev det inget Sigridumgänge idag.

Hamnade i min bil och åkte till Eskilstuna.

 

Så nu har jag passat bilen på ett ställe och är äntligen utsläppt. Jag tänker gå och käka köttbullar.

 

Hjälpte mattes mamma att kolla kylskåpet, tänkte att det skulle finnas mer smaskigt där till utsvulten hund.

 

Va?? Inga köttbullar?? Fick skinka istället, Jo det var ätbart det också. Fast den där skorpan matte försökte ge mej ville jag inte ha. Kräver faktiskt ordentliga godsaker.

Sen efter besöket hos mattes mamma fick jag passa bilen igen medan matte handlade nåt tråk.

 

Åkte hemåt och jag behövde en skogssväng. Hamnade i hemmaskog i brist på bättre.

 

Det är inte alla Blomkålssvampar som är lika stora som den vi hittade igår. Denna står på tillväxt och ska så få göra ett tag till.

Funderade på att gå och kolla om Terra var tillbaka i sin stuga. Enligt matte så är hon hemma i Halland.

 

Tränade lite på att markera såna här Trattkantareller. Finns en del stora fina nu.

 

Så hittade matte mer Svart trumpetsvamp.

 

Jag slutade som koppelfånge eftersom mitt stora intresse var att försöka leta reda på Terra och hennes människor.

 

Trots koppel…………..snälla vi kan väl gå och kolla. Kunde vi inte alls enligt matte för hon vet att det inte är nån Terra där.

Åkte hem och var hemma en stund medan matte fixade tråk.

Så insåg matte att jag nog behövde röra lite mer på mej så vi åkte och kollade en annan skog.

 

Jag markerade Svarta trumpetsvampar och fick mängder med beröm.

 

Men nu måste det komma en massa svampvatten för det är så torrt igen att de är alldeles gråa av torkan.

 

Hm, undrar om hon har plockat klart snart?

 


Jo vi kunde fortsätta och jag visade några kantareller också. Fick massor med beröm och smaskig ost.

 

Va sa du? Ska vi hem? Tydligen för matte påstod att hon hade annat att göra.

Hemma igen så tog det bara en liten stund så drabbades jag av passa huset.

 

Mattes nya favorittillhåll är en garderob hemma hos Rottis Helga.

På bilden syns det där halsbandet, gatewayen som ska skicka alla data från det och mattes mobil.

I går kom det sms om att inga data kommit. Men då var matte och tömde halsbandet, men inget nådde Linköping. I dag kom det nya instruktioner. Matte är ganska tekniskt så allt har kopplats ur, kopplats in igen, startats om osv. Alla saker lyser som de ska.

Nu blir det ett dygns väntan innan matte ska ägna sej år garderobshäng hos Helga igen. Funkar det inte då heller är det bara att ge upp med halsbandet för då är det nåt fel som är trasigt. Håll gärna nån tumme eller tass för att det behagar fungera med överföringen.

I morgon vet jag att jag ska roa mej med Sigrid igen.

 
 
Ingen bild

Eva H

20 september 2017 19:02

Skrattar glatt vid bilden med svampar i mattens hand för är det inte så att du har ekorrspaning bakom?

 
Kasper

Kasper

20 september 2017 22:30

Knepigt det där med att stå i forskningens tjänst Klart vi håller tass och tumme för att det ska fungera nu. Vore ju himla synd om vetenskapen skulle gå miste om dina testresultt!!

http://https://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards