wilmablogghund

Alla inlägg den 18 september 2017

Av Wilma Border collie - 18 september 2017 18:11

I dag är det måndag, det vet jag eftersom jag inte träffat Sigrid på två dagar. Alltså försökte jag hämta henne på morgonrundan. Lyckades inte, matte upplyste om att Sigrid minsann var bortrest. Fullkomlig onödigt, hon ska vara hemma.

Sen skulle jag åka till skogen.

 

Jaha, var är mitt sällskap? Är inte Sigrid med brukar det vara svamphundselever, svampträffhundar eller Terra. Fanns ingen och kom igen. Jag skulle gå.

 

Kollade flera gånger i skogen men det var alldeles dött och övergivet. Minns faktiskt inte när jag var ensam med matte i skogen senast.

Drog runt och kollade en del.

 

Matte hittade några såna här Rödbruna stensoppar som var fina. Tyckte att jag hörde att hon slutat plocka soppar men det var tydligen fel.

 

Detta var inte skoj, hela skogen är full med såna här snitslar som innebär att snart kommer den att vara försvunnen.

Vi skulle titta efter Trattkantareller men det hade knappt fötts några alls här. I andra skogar kryllar det av valpar men inte här.

 

Kom ut på en väg som jag gick på för länge sen. Hittade inget av värde, kände mej mest ensam och övergiven,

 

In i skogen igen och här fanns det faktiskt en del Trattkantareller. Egentligen borde det växa Svart och Rödgul trumpetsvamp här också men det gjorde det inte.

 

Kom till det där som enligt matte ska vara en väldigt vacker bäck. Har bara sett den alldeles uttorkad.

I dag fanns det lite vatten i den men det var lite. Jag kunde i alla fall dricka och svalka tassarna.

 

Jag är så duktig när jag vill. Här har jag hittat en svamp som matte vill ha. Fick massor med beröm och godis för väl utfört arbete.

 

Visst är den fin Blomkålssvampen som jag hittade.

Gick vidare i skogen hittade en och annan svamp men det var väldigt dåligt här.

 

Så kom jag hit till Krokodilsjön. Länge sen jag var vid den.

 

Drack en del och svalkade tassarna.

 

Matte höll på och ropade på mej hela tiden eftersom jag varit lite döv ett par dagar men idag fungerade hörseln ypperligt. Ja det gör den alltid men jag har haft viktiga saker för mej.

Gick till bilen och på väg hem stannade matte vid en annan skog, Vi skulle kolla en snabbis.

 

Jag har hittat nåt, kom och titta Hade hittat några Svarta trumpetsvampar.

 

Sen hittade matte en massa annan svamp. Jag fick prova att lukta på dom för såna här ska jag lära mej.

 

Denna är det heter Sotvaxskivling och är en god svamp.

 

Åkte hem och nu blev jag högteknologisk. Det här halsbandet ska jag ha på mej dygnet runt i en vecka. Det mäter kroppstemperatur, puls, andning, aktivitet, mina positioner om jag går står sitter ligger osv plus hur många kalorier jag förbrukar. Detta är en del av det där forskningsprojektet. Hemma hos Rottis Helga sitter det en router som ska läsa av halsbandet varje dag. Att routern sitter där beror på att vi har inte fast internet men det har Helga.

Sen när jag skulle på eftermiddagsrunda blev det väldigt bra.

 

Titta vad jag hittade på gatan!!!!!!!!! Sigrid och hennes matte, Sigrid längtade väldigt mycket efter mej.

 

Vi gick till Heden och lekte massor, ÄNTLIGEN!!!! Sigrid ska ge sjutton i att åka bort hon ska vara hemma så vi kan umgås.

 

Gick en sväng i Tråkskogen, matte hittade en Stolt fjällskivling och en Svart trumpetsvamp. Fast det blev lite fler Svarta trumpeter sen och några fjällskivlingar till.

 

Hm, undrar jag. Här bodde Terra för ett par veckor sen. Kanske glömde hon att åka hem till Halland och flyttade tillbaka till den här stugan. Nä det var alldeles övergivet.

 

Lekte mera på Heden innan det var dags för oss att skiljas åt. Men i morgon då ska vi till skogen ihop. Alltså precis som vanligt. Blir säkert en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards