wilmablogghund

Alla inlägg den 15 september 2017

Av Wilma Border collie - 15 september 2017 17:55

I dag har det varit en sån där dag igen med tassarna fulla.

Hämtade Sigrid i morse, gratulerade henne ordentligt på namnsdagen Gick hem till mej ett tag.

 

Trodde att vi skulle åka till nån bra skog men för ovanlighetens skull så skulle vi hålla oss i hemmaskogarna. Hörde nåt om mer saker att göra.

 

Började bra för det växte en del Svarta trumpetsvampar på ett ställe.

 

Så hittade matte en Stolt fjällskivling också.

 

Gick vidare, lekte en del och kollade vad som hänt sen sist. Jag försökte prata med Ekorre men hade ingen framgång.

 

Så helt plötsligt kom Inez och Rick från ingenstans. Har inte träffat dom på evigheter men så klart jag och Sigrid vi är i olika skogar varje dag Lekte en del med dom.

 

Sigrid hade en del åsikter som Inez fick höra.

 

Så skulle vi åt olika håll. Sigrid hon gjorde ett fynd och hittade en massa kräftor. Undrar vad det är för människor som dumpar såna i skogen.

 

Gick vidare och då kom Inez rusande igen. Inez som käkat antibiotika och har nåt fel i halsen borde överhuvudtaget inte vara ute och springa. Hon borde ta det riktigt lugnt. Så illa som hon låter måste hon till veterinären igen.

 

Inte ville hon bli fångad av sin matte heller utan kröp bara ur halsbandet.

 

Matte hittade fler såna här Stolta fjällskivlingar. Såna ska vi träna på men det var inte läge då med allt kaos med Inez.

 

Fast när allt lugnat sej och vi var ensamma så hittade Sigrid några fina Champinjoner. Duktig är hon.

 

Vi kollade av en del skog men hann inte med allt som det var tänkt. Enligt matte skulle tusen saker till göras idag.

Gick hem och efter en stund drabbades vi av passa huset.

 

Matte var ute med Rottis Helga som behövde hjälp att komma ut en sväng. Hade det varit ljud till bilden så skulle ni ha hört hur Helga morrade åt det som ska bli julkärvar. De ska inte alls finnas här enligt henne.

Sen skulle vi ut och åka, trodde att det var skogen som gällde.

 

Nädå vi skulle till allra bästa Grisöronaffären.

 

Jag blev tillsagd av matte att jag inte alls behövde inventera allt och dra ner en massa saker. Det luktade gott här och jag var tvungen att kolla.

 

Sen blev det märkligt, kom en tjej som hämtade Sigrid. Tog henne och försvann in på lagret.

 

Jag ägande mej åt att berätta om hur ensam jag är och att jag aldrig får nån uppmärksamhet.

Lämnade Grisöronaffären utan att ha handlat och inte hade jag Sigrid med heller. Mycket märkligt.

 

Åkte en bit och hamnade i en ny skog en stund. Trevligt med en massa nytt att undersöka.

Sen fick jag passa min bil medan matte handlade en del tråk.

 

Tillbaka i Grisöronaffären och Sigrid var kvar där men i alldeles ny skepnad. Hon hade blivit badad och fått pälsen klippt. Sigrid tackade Magnus som äger Grisöronaffären ordentligt för att de lämnade tillbaka henne till mej och matte. Och Sigrid som hatar allt vad bad och pälsvård heter hade skött sej som en ängel hela tiden.

 

Nu fick jag faktiskt handla en massa nödvändiga saker och bjöds på godis också.

 

Sigrid hon är så snygg så snygg. Hanarna kommer att falla som furor för henne.

Åkte hem, Sigrid sov hela vägen hem tar på krafterna att bli så där snygg.

Jag väntar på en överraskning,tydligen så kommer jag att få en väldigt bra dag i morgon. Låter spännande

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards