wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 september 2017

Kopplat av och 1 år med Sigrid

Av Wilma Border collie - 14 september 2017 17:41

Idag skulle det vara en lugn dag enligt matte. Nåt om att vi bara skulle koppla av eftersom det var så mycket igår.

Som vanligt skulle vi till nån skog, var ju bara snabbesök i sådan igår.

 

På väg till skogen så skulle matte bara ”titta” på ett ställe. Lönande för det fanns många Stolta fjällskivlingar där.

 

Åkte vidare och denna årstid är det livsfarligt att åka bil med matte. Tvärnit och ut ur bilen. Nästa Stolta fjällskivling . Tur att vi var på en liten väg utan trafik. Fast egentligen borde nog jag och Sigrid ta körkort så kan vi ta hand om körningen.

 

Framme i skogen och enligt matte så skulle vi få göra vad vi hade lust med. Sigrid inspekterade och det gjorde jag också.

 

Så hittade matte Svarta trumpetsvampar. Vi markerade dom och fick självklart ost för väl utfört jobb.

 

Sen ägnade vi oss åt att kolla en massa viktiga hundsaker. Lekte mycket också, var skönt att kunna springa precis som vi ville.

 


Så gjorde jag det. Här markerar jag Blodriskor. Har inte tränat på såna men sett att matte brukar plocka dom. Fick massor med beröm och ost för min insats som svamphund.

 

Testade att pryda mej med löv och spindelnät. Anser att jag passar väldigt bra i det.

 

Flugsvamparna är så vackra och alla skogar är överfulla av dom just nu.

 

Ja jag har luktat på Svarta trumpetsvampen. Vill du vara vänlig att ge mej ost nu? Fick ost, och om nån undrar så fick Sigrid också eftersom hon jobbade bra med dom.

 


Sigrid hon hittade nåt där hon rullade och rullade.

 

Jaha ett gammalt Hälgeben, tror att vi har hittat detta förut. Men ben är bra de går att använda många gånger.

 

Såna här Champinjoner de kan vi sen länge. Alltså markerade jag och fick en massa beröm och ost.

Lekte mer och grejade med allt möjligt. Hittade mer svamp också.

 

Passerade bäcken och passade på att dricka ordentligt.

 

Så hittade Sigrid en Champinjon. Hon är allt bra duktig.

 

En vit Kungschampinjon. Men den är kvar i skogen för den var överfull med larver tyvärr.

 

Skulle gå till bilen. Vet inte vad Sigrid märkte av men nåt som hon ansåg inte hade i hennes skog att göra. Var väldigt mycket morrande på detta osynliga något,

Åkte hem efter några bra timmar i skogen.

Vet ni vad idag är det ett år sedan jag och Sigrid träffades allra första gången. Då skulle människorna kolla om vi ville vara vänner eftersom Sigrid behövde hjälp att komma ut medan hennes matte jobbar.

 

Detta är en av de första bilderna på oss och Sigrid tyckte först att jag var superläskig.

 

Den här bilden är tagen idag. Pitbull Sigrid försöker slita strupen av mej. Det där med att jag var läskig det gick över väldigt, väldigt snabbt och vi blev bästa kompisar nästan på en gång.

I morgon ska Sigrid göra nåt som hon inte kommer att uppskatta, tur att hon inte vet vad som väntar för då skulle hon troligen rymma i skogen och inte visa sej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards