wilmablogghund

Alla inlägg den 11 september 2017

Av Wilma Border collie - 11 september 2017 17:48

Enligt matte så skulle det vara lugnt idag. Hon påstod att det varit massor senaste månaden och nu ska det vara ett par lugna dagar. Bland annat inför det där som jag ska göra på onsdag.

När Sigrid var hämtad och vi hade diskuterat vår helg så skulle vi åka till skogen.

 

Hamnade på Sagostigen, jag pratade mycket med Itte som äger den. Länge sen jag träffade henne.

 

Sigrid träffade Ittes nya hund som heter Ebba. Sigrid var på sitt allra mest strålande humör för hon varken lekte drama queen eller försökte döda.

 

Vi lekte tillsammans alla tre och hade väldigt skoj.

 

Sen lekte Sigrid och Ebba och hade kul. Jag ägnade mej åt andra viktiga saker just då.

 

Sigrid och hennes gropar, Hon grävde och grävde. Normalt så försvarar hon dom med sitt liv.

 

Men titta här hon lärde minsann Ebba hur man gräver de bästa groparna och inte en min av att försvara dom.

 

Sen skulle vi till skogen och min korta Sörmlandsledsetapp. Jag spanade av ordentligt. Åt det håll jag spanar är det en stor hage och i den bor Hästmonster Billy. Han käkar hundar med förtjusning det vet jag. Han syntes inte till som tur var.

 

Nu ska vi springa massor och fort och kolla alla viktiga saker i skogen.

 

Som bäcken. Stackars Sigge skulle ha blivit djupt deprimerad om han sett i vilket sett skick den är. Nästan inget vatten alls i den.

 

Men Sigrid hon grävde och grävde i leran.

 

Det är magiskt vackert i den skogen, dessutom alldeles tyst och öde precis vad matte behövde idag.

 

Även i den här skogen är det Trattkantareller på gång. Bra då ka vi träna ordentligt på såna framöver.

 

Matte plockade några svampar och jag satt på en sten och såg snygg ut.

 

Fortsatte att sitta där eftersom matte brukar ge mej ost för stensittande och dessutom bevakade jag min och Sigrids gamla Vilda grisskalle.

 

Sigrid är numer en ypperlig svamphund, fast här blev det fel svampar, en massa Finger svamp och några flugsvampar. Såna ger varken ost eller beröm.

 

Kom till bäcken på ett annat ställe, lika uselt med vatten här. Kunde dricka lite och blöta tassarna.

 

Sen tränade vi på Fårticka. Fanns riktigt mycket såna i skogen.

 


Efter att ha kollat att allt är okej med min etapp och tränat på en massa svampsök och annat så tog jag en paus. Somnade nästan i skogen.

 

Sigrid hon satt och såg snygg ut.

 

Så hittade matte såna här Rimskivlingar. En god matsvamp.

 

Sigrid visade framtassarna och markerade dom snyggt.

 

Jag nosade också på dom. Självklart fick vi massor med beröm och smaskig ost.

 

Skulle gå tillbaka och matte hade sällsynt korkade idéer. Hon trodde att vi skulle gå genom Hästmonster Billys hage. ALDRIG!!!!!! Jag tänker faktiskt fortsätta mitt liv och inte sluta som hästlunch. Matte påstår att Billy är en väldigt gammal häst som är så snäll så snäll. Är han inte, han käkar hundar! Alltså växte jag fast och vägrade fortsätta. Löste sej jag slapp gå där.

 

Så skulle det ordnas en skrytbild på dagens skörd och mej och Sigrid.

Matte viftade med osttuben för att få oss att titta åt rätt håll. Men vad gör man som ostsugen hund som tröttnat på posering? Enkelt, jag försökte markera all svamp i korgen för att få slut på fotograferandet.

Vi fick ost till slut i alla fall.Korgen innehåller ganska mycet Fårticka, en del Karl Johan, några stora Trattkantareller och Rimskivlingarna. Vi jobbade bra.

Åkte hem till mej, käkade lite och somnade.

På eftermiddagsrundan träffade vi Loke, han är en trevlig kompis. Sist Sigrid träffade honom så ansåg hon att han skulle dö. I dag var hon hur vänlig som helst mot honom.

Det där humöret det ändrar sej snabbt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards