wilmablogghund

Alla inlägg den 10 september 2017

Av Wilma Border collie - 10 september 2017 17:54

Dags för mera kurs idag När jag skulle iväg så trodde jag att jag skulle ha Sigrid med mej. Men matte skulle bara prata med hennes matte om nåt mänskligt tråk. Dumheter vi kunde ha haft hur skoj som helst.

Mötte eleverna och åkte iväg till dagens skog.

 

Eftersom eleven Harry hade bestämt sej för att han ansåg att Lycka doftade gott så gick de före och jag hade sällskap med Lycka.

 

Visade Lycka och hennes matte vad de skulle syssla med och sen jag jag och matte och letade reda på de andra tre.

Jo vi hittade dom och de fick instruktioner om vad de skulle göra.

 

Gick och letade efter Lycka för att kolla hur det gick för henne.

 

Vi passade på att leka lite, men kan inte träna precis hela tiden.

Gick tillbaka till de andra för att kolla hur det gick.

 

Jo de jobbade på bra men blandningen av lite växande svamp och en del som matte planterat ut. Fast nu kommer det massor av små, små kantarellvalpar överallt.

 

Nä du Harry jag doftar inte gott och tänker inte göra det på några månader ännu. Envis var han i alla fall.

 

De tränade mer och matte kollade att allt gick bra.

 

Lervatten det är gott det. Föll en massa svampvatten i går kväll som fyllt på bra.

 

Hjälpte Lycka att markera. För detta är en svamp som jag lärde mej förra året.

    

En fin Blomkålssvamp. Vi fick massor med beröm båda två.

 

Dags för fikapaus. Får jag macka? Jag är hungrig. Så klart jag fick min macka.

 

Här sitter några och fikar.Harry och Kajsa med mattar

 

Lycka hon kramades med sin matte.

Sen fortsatte eleverna att träna och träna ännu mera.

 

Dagens största sopp. En Rödbrun stensopp som var alldeles utan larvangrepp. Av denna blir det mycket mat.

 

Skulle kolla vad Lycka gjorde. Hon hade varit superduktig och just när jag kom hade hon paus.

Alltså passade vi på att leka en del. Mycket skoj hade vi. Bra detta när jag kan ha roligt med eleverna också.

 

Här är alla tre de andra eleverna snyggt uppradade. Kajsa, Harry och Ebba

 

Sen var alla så trötta att det var dags att gå mot bilarna. Men ett sista ryck blev det när några växande kantareller hittades.

 

Stör mej inte !!!! Jag försöker faktiskt upprätta kontakt med Ekorre. Skitmatte avbröt försöken genom att göra mej till koppelfånge och släpa iväg mej

Gick till bilarna och sa hej då till helgens elever.

Åkte hem och sov. Nu väntar ett par lugna dagar när jag bara ska umgås med Sigrid och vara i skogen. För på onsdag ska jag åka till Linköping och vara med om nåt spännande.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards