wilmablogghund

Alla inlägg den 5 september 2017

Av Wilma Border collie - 5 september 2017 17:56

Blev en hel del att göra i dag också. Vanliga morgonrutinerna med hämting av Sigrid. Sen skulle vi ut och åka.

 

Började med att stanna vid en skog. Bra för här har vi inte varit på ett bra tag. Matte skulle kolla om den går att använda i helgen när det är kurs.

 

Flugsvampar kan vara alldeles sagolikt vackra som denna.

Sigrid hon visade tendenser till att hitta på egna saker så hon fick vara koppelfånge.

 

Jag hittade en Ekorre en så där trevlig som pratade med mej. Fast matte som aldrig begriper nånting påstod att den nog önskade mej till varmare trakter. Tror jag inte alls på. Jag satt och lyssnade så mycket att jag blev fånge och bortsläpad.

 

Sigrid hon planerade hela tiden att ge sej iväg på egna äventyr, men det är lite svårt som koppelfånge.

 

Denna Karl Johan har antagit en helt otrolig form när det yttre lagret på foten sprack. Fin och felfri var den så den fick följa med hem

 

Eftersom Sigrid lugnade ner sej så fick hon förtroendet att vara på fria tassar. Jodå, hon kom flera två gånger när matte kallade Sen försvann hon spårlöst.

 

Jag drog efter för att få tillbaka henne, men tappade bort den lilla storviltjägaren.

Varför ska jag vara koppelfånge? Jag tänkte hämta Sigrid? Blev fånge för att jag inte skulle få för mej att hämta henne igen.

 

Så här ödslig var skogen och någonstans ägnar sej Sigrid åt väldigt förbjudna saker.

Tog tid, lång tid innan hon behagade komma och se ut som om det var hennes rättighet att dra på egna äventyr.

 


Titta här hon blev omgående koppelfånge, men försökte dra igen. Hon var billig, väldigt billig då.

 

Fast det går bra att markera svamp även som fånge. Självklart fick hon beröm och godis men definitivt ingen frihet.

 

Usel bild men nu föds det Trattkantareller, de är typ knappnålar i storlek.

 

Överallt växer det Karl Johan i mängder. Lika bra att passa på och plocka och fylla förråden.

 

Var tvungna att gå till bilen för vi skulle hinna med mera.

Men det var en bra skörd vi fick ihop på skogssvängen.

Sen hamnade vi i Eskilstuna där vi fick passa bilen medan matte fixade en massa tråk på några ställen.

 

Nu så vi har hamnat hos mattes mamma, jag var törstig så jag drack en massa vatten.

 

Sigrid tiggde korvbitar, tydligen hade hon inte ätit på flera veckor.

Jo det är väldigt gott med prinskorv, borde serveras sån minst tre gånger o dagen. Men sånt är en sällsynthet här.

 

La mej på golvet och försökte se ut som om jag inte kunde stå eller sitta på grund av svält. Hade ingen framgång var tvungen att resa mej för att få korvbitar

Sen var det dags att åka hem igen. Var hemma hos mej en stund innan det var dags att ta eftermiddagsrundan och lämna hem Sigrid. I morgon väntar en annan skog med nya utmaningar. Ja inte för Sigrid då som kommer att vara fånge ett par dagar nu.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards