wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Vi har blivit intervjuade

Av Wilma Border collie - 30 augusti 2017 18:12

Idag var det dags för det där som jag och Sigrid aldrig har varit med om. Hämtade Sigrid som vanligt i morse. Sen användes min bil och vi åkte och mötte en annan bil.

Märkligt åkte bara en liten bit genom Malmköping innan vi var framme, skog vi brukar gå till.

 

Hej! Vem är du? Visade sej att han heter Magnus och jobbar som journalist på Eskilstuna Kuriren. Nu skulle jag och Sigrid eller om det var matte intervjuas om svamphundar och svamphundsjobb.

 

Mycket väntan tydligen när sånt här ska göras. Matte är van eftersom Sigge var med om mängder med intervjuer för tidningar, radio och även TV program. Vi har aldrig gjort sånt här.

 

Sigrid kollade varför han kröp i buskarna men det var nåt med bildvinklar.

 

Vi fick posera mycket vid en stubbe med Föränderlig tofsskivling. Matte svarade på massor med frågor som vi säkert hade kunnat svara bättre på om vi fått chansen.

 

Pratades en del om den där svampen som heter Mandelriska och so stinker fisk och skaldjur. Här luktas det på en sån.

 

Sigrid blev fotograferad, jag blev det och matte också. Togs mängder med bilder på oss och med svampar. Pratades ännu mera och togs ännu mer bilder.

 

Sen var det klart och det var dags att säja hej då. Vi insåg att presskontakter såna ska man sköta så vi smörade verkligen in oss.

I morgon eller på fredag så kommer artikeln om oss. Tänk vi blir kända hundar utanför Malmköping.

 

Hamnade på campingen för matte skulle prata om viktiga saker saker inför svampträffen. Trevligt för där får man minsann tuggben. Borde alltså besöka den där receptionen ofta.

 

Hittade en sån här Stolt fjällskivling. Många som kommer på träffen vill hitta såna. Får se om denna står kvar då.

 

Gick en runda i skogen. Sigrid visade framtassarna och markerade Karl johan. Mycket beröm för väl utfört jobb fick hon.

 

Vissa svampar måste käka anabola, kolla storleken på den här.

 

Vi ser ut som små leksakshundar. Nu var denna alldeles för gammal så den bor kvar i skogen.

 

Drog iväg och letade efter Ossy men hittade honom inte. Synd hade varit trevligt med en del bus.

 

Badade istället och idag passade det Sigrid att bada i sjön. Sen var det dags att åka hem. Matte försöker göra 15 miljoner saker samtidigt inför helgens svampträff. Inte nog med det Sigrid skulle hem till sej för hennes matte hade den dåliga smaken att vara ledig.

Jag hade tråkigt medan matte virrade runt.

 

Så blev det väldigt bra, Sigrid och hennes matte kom och hämtade mej och matte.

Perfekt nu kan man leka på gräsmattan vid sjön. Vi hade jätteroligt.

 

Vi passade på att bada en del på människobadplatsen, väldigt bra att testa den igen.

 

Sigrid hade ett par frisbee med sej så vi lekte en massa med dom.

 

Rulla med frisbee i munnen det är minsann grejer det.

 

Var så skoj att jag låg och skrattade.

Badade mer och sen påstod tråkmänniskorna att det var dags att gå hem.

 

Detta är Sigrid åsikt om att vi ska skiljas åt, hon la sej på trottoaren och tänkte inte alls följa med sin matte. Fast hon blev tvingad att göra det.

I morgon börjar det komma en massa människor och hundar till stora svampträffen.

Jag kommer självklart att blogga om allt som händer, men vet inte riktigt när på dygnet bloggen kommer. Det beror på tid och sånt för nu blir det fullt upp i fyra dagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards