wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2017

Längesen skog

Av Wilma Border collie - 28 augusti 2017 18:08

Blev en sån där konstig morgon. Måndag, alltså Sigriddag men inte skulle jag hämta henne på morgonrundan inte. Kände mej grundlurad.

Men sen använde matte min bil och Sigrid blev hämtad.

 

Här har jag inte varit på massor med månader och matte minns inte om Sigrid har varit med. Detta är alltså skogen med Vithajssjön.

 

Svampar fanns det för mitt på vägen så stod hela familjen Stävsopp. De är bra fina.

Så ringde mattes telefon, jag och Sigrid märkte att hon blev väldigt upptagen. Vi gjorde det totalförbjudna vi smet och matte kude inget göra medan hon var upptagen med viktiga samtalet.

 

Efter mycket om och men så kom vi tillbaka och blev koppelfångar. Jag försökte dricka upp hela Vithajssjön. Men blir törstig av förbjudna aktiviteter. Vi fick höra att det där telefonsamtalet det berörde oss i allra högsta grad. På onsdag ska vi göra nånting som vi aldrig har gjort. Matte har gjort det många gånger men nu blir det premiär för oss. Vad vi ska göra det berättar jag på onsdag kväll.

 

Blev koppelfångar ett tag för matte hade varken tid eller lust med fler rymningar.

 

Jag badade i Vithajssjön, mycket skönt var det.

 

Sigrid har nån preiod när hon slutat bada i sjöar så hon brydde sej inte.

 

Inspekterade en brygga också. Tydligen så fiskar de ädla Vithajar från dom.

 

Fick vara på fria tassar så vi passade på att leka en del.

 

Gick till skogen och där hade Vilda grisarna haft party och bökat sönder en massa.

 

Sigrid fick träna på att känna igen doften av Karl Johan, klarade hon galant.

 

Men de försöker minsann gömma sej de eländiga svamparna. Fast de lyckas inte.

 

Där Sigrid befinner sej så borde det enligt matte vara ett bra kärr. Men alldeles torrt och inte en droppe vatten. Om det varit normalblött skulle det ha funnits en massa svampar där. Nu fanns det ingenting.

 

Hörru matte vi kan faktiskt såna här Karl Johan nu. Vi nosade så fint på dom och fick massor med beröm och självklart godis.

 

Grovrensa i skogen är viktigt och ta bort porlager. Denna såg fin ut tills matte skulle peta bort porlagret under hatten. Ni ser väl alla larver som plötsligt krälar ut? Svampen bor kvar i skogen.

 

Vi kollade skörden, en del Karl Johan, en del Smörsopp och några Sandsoppar. Blev lite mer svampar sen. Gäller att samla så länge det finns några.

 

Skit också!!!!! Har blivit koppelfånge och jag som tänkte smita på samma ställe som sist. Gick inte.

Åkte och matte fixade nåt tråk på vägen sen verkade det som hon tänkte köra hem Sigrid. Så ska det inte alls vara.

Blev väldigt bra, Sigridmatte bjöd på lunch. Alltså matte fick lunch som enligt henne var väldigt god.

 

Jag käkade upp Sigrids mat jag, hon brukar nämligen äta upp min.

 

Somnade medan människorna pratade en massa tråk.

 

Sigrid låg och deppade hon trodde nog att vårt umgänge var slut för idag. Men Sigridmatte skulle låna min bil till jobbet och Sigid hängde med hem till mej. Vi har varit på eftermiddagsrunda och nu ska vi umgås till sena kvällen när Sigridmatte kommer tillbaka.

I morgon ska vi visst fixa nödvändiga saker inför det där på onsdag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards