wilmablogghund

Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 17 augusti 2017 17:26

Fick inte åka nånstans idag, enligt skitmatte ska jag åka bil så det räcker i morgon.

Alltså skulle hemmaskogen duga.

Träffade Ossyhusse och till våran oerhörda besvikelse så hade han inte Ossy med sej. Men han berättade var Ossy var så vi bestämde att vi skulle gå dit.

 

Hallå Ekorre du kan väl komma och umgås med mej? När eländiga tråkdjur som bara stack iväg.

 

Ossyhusse kom igen och sa att han skulle berätta för Ossy att vi var på väg.

 

Bäst att snabba på innan matte kommit på att vi ska nån annanstans, alla vet ju hur opålitliga människor kan vara.

 

Men titta vilken service. Ossyhuss har hämtat honom och skjutsat honom till oss.

 

Sist vi träffade Ossy blev han så ledsen för att matte inte hade nån ost med sej. Men nu var den med till hans glädje.

 

Så kom Rick från ingenstans. Länge sen vi träffade honom så vi lekte en stund. Men sen försvann han. Nånstans måste han ha haft sin människa fast vi inte såg nån.

 

Nu händer det saker med svampen. En fin Aspsopp hade vaknat och den och en till plockade matte.

 

Fast Snigel som trodde att han skulle käka upp svampen han fick bo kvar i skogen.

 

Hade vaknat en massa Ostronmussling också.

 

Jag och Sigrid var upptagna med att umgås med Ossy medan matte höll på med tråk.

Sånt här fotografera daggdroppar på spindelnät.

 

Hittade Björksoppar också men där hade sniglarna fest.

 

Drog runt i skogen ett tag tillsammans med Ossy, väldigt skoj att ha sällskap med honom.

 

Ossy fick prova sån där skogsagility. Tog ett antal försök innan han hoppade istället för att klättra.

 

Matte hittade en Champinjon också.

 

Hon har en märklig vana, finns det en hund i närheten av en svamp så ska det tränas.

Jodå Ossy nosade på den och fick sin älskade ost.

 

Bestämde oss för att vi skulle gå och bada eftersom det blivit varmt. Lekte en massa på väg till sjön.

 

Skönt var det att bada ett tag vi var bra varma efter en massa bus.

 

Jo det har tagits snyggare gruppbilder på oss.

 

Så hittade matte fler Björksoppar och Ossy fick lukta på dom. Han kan absolut lära sej detta med en del träning.

Skildes från Ossy och trevligt hade vi haft.

 

På väg hem så träffade vi Asko och Loke i skogen. Dom träffar jag ibland på mina kvällsrundor och vi brukar leka.

Sigrid lekte dramaqueen och trodde att Asko skulle döda henne. Sekunden senare bestämde hon sej för att Loke skulle dö. Hon är inte alltid så logisk min lilla kompis.

Gick hem till mej och efter en stund så kom Sigridmatte. Hon hämtade både Sigrid och min bil.

Jag reser bort i morgon och de ska vakta mina katter medan jag är borta. Så nu dröjer det tills på måndag innan jag och Sigrid träffas.

Nu får jag tassarna fulla, ska åka flera hundratusen mil i morgon till nåt som heter Halland. Där ska jag bo hos ett par av alla mina bästa människovänner, träffa deras hund Terra igen. Henne träffade jag förra hösten när hon var en liten valp och trodde att jag var hennes mamma, men vi hade jätteskoj tillsammans. Så ska matte ha kurs för massor med blivande svamphundar. Kommer säkert att skaffa mej många nya kompisar. Jo, jag får träffa Kleptoman Leyas mamma och pappa också.

Tydligen är de så moderna i det där Halland att de har både datorer och internet så jag kommer att blogga under helgen om vad som händer. Enda jag vet säkert är att matte ska så hastighetsrekord genom nåt som heter Ullared.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards